Heette die laatste set luidsprekers van je niet 'TERMINO'?
aan die naam ontleende ik eigenlijk het feit dat dat voorlopig je laatste project zou zijn. Maar ik zie je op het moment alleen maar in heel rap tempo allerlei nieuwe projectjes opstarten.
Dre is verslaafd, hij kan niet stoppen. ONTWENNINGSVERSCHIJNSELEN.
Een verschrikkelijk virus, je komt er niet zomaar van af.
Jeroen is ook al weer bezig, kan ook niet stoppen.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 29 apr 2012, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo jammer dat je het zo moeilijk maakt met die ESS AMT.
De weergave is helemaal niet beter dan een goed dome tweeter maar het ziet er wel imposanter uit.
dat is jouw mening.
de amt die ik nu gebruik is in mijn ogen door geen een dome tweeter te verslaan,en ga maar eens een dome tweeter vinden met zo`n hoog rendement en die ook nog eens zo laag inzetbaar is.
en ik heb ze al jaren op de plank staan,en het is weer eens wat anders.
'naamloos' is gemeten op 0 graden (zwart) en 30 graden (blauw).
We hebben heel mooie laagmetingen kunnen doen. In onderstaande grafiek is een meting op 1 meter afstand op normale hoogte gecombineerd met een grondvlakmeting. De knip zit op 500Hz, daar gaat het over van grondvlak meting naar normale meting op hoogte woofer/tweeter. N.B. de meting beneden 500Hz heeft geen smoothing! Je ziet geen ruis op de meting, dit komt door de gating. Het is gelukt om met een tijdvenster van ruim 20ms te meten voordat de eerste reflecties kwamen. De meting is gedaan met 6.4kHz sample rate en FFT lengte 4096bits.
De AMT heeft een wat grillige respons, maar hier is goed mee te werken. Het meetsignaal gaf mooie ruis te horen (bij nogal wat tweeters klinkt het meetsignaal behoorlijk smerig).
Hier heb je een filter voor een speaker met een redelijk rendement. Kuch...als jij er nu nog een BR poort in maakt, zodat het beneden 100Hz wat harder speelt, dan heb je een beest van een speaker.
Hier ook nog even de impedantie, heel normaal. Maar het is wel schrikken want als je op deze speaker ruim een Watt vermogen zet krijg je al 100dB om je oren.
Ik denk dat er wel wat mensen straks in Breda zijn die hun buizenbak hierop willen uitproberen.
Ik heb er nog wel twee liggen, I-punkt met Rdc=0.26
Je kunt trouwens ook wel een luchtspoel met relatief hoge Rdc gebruiken, wat opslingering in het laag kan geen kwaad en je hebt toch rendement te over.
Eventueel kan dre de crossoverfrequentie verhogen naar 1400Hz door voor de condensators in plaats van 22uF een waarde van 15uF te nemen. Dat is misschien geen slecht idee. Verder oprekken gaat echt niet, daarvoor bundelt de woofer teveel.