naamloos.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door hannesie »

hrscharft schreef:
Hey Dre,

Heette die laatste set luidsprekers van je niet 'TERMINO'?

aan die naam ontleende ik eigenlijk het feit dat dat voorlopig je laatste project zou zijn. Maar ik zie je op het moment alleen maar in heel rap tempo allerlei nieuwe projectjes opstarten.
Dre is verslaafd, hij kan niet stoppen. :lol: ONTWENNINGSVERSCHIJNSELEN.

Een verschrikkelijk virus, je komt er niet zomaar van af. :oops: :oops:

Jeroen is ook al weer bezig, kan ook niet stoppen. =; :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 29 apr 2012, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

geloof mij maar dat de termino`s op hun plek blijven staan! 8)
en ook die zijn weer beter geworden trouwens!
Maudio
Berichten: 36
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 17:23

Re: naamloos.

Bericht door Maudio »

Zo jammer dat je het zo moeilijk maakt met die ESS AMT.
De weergave is helemaal niet beter dan een goed dome tweeter maar het ziet er wel imposanter uit.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

dat is jouw mening.
de amt die ik nu gebruik is in mijn ogen door geen een dome tweeter te verslaan,en ga maar eens een dome tweeter vinden met zo`n hoog rendement en die ook nog eens zo laag inzetbaar is.

en ik heb ze al jaren op de plank staan,en het is weer eens wat anders. :wink:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: naamloos.

Bericht door Walt »

Deze ESS AMT units worden in het algemeen toch erg hoog aangeschreven hoor!

Het is natuurlijk wel zo dat er ook zeer goede dome tweeters te krijgen zijn, maar daar betaal je net zo goed fors voor.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

en weer een beetje opgeschoten!
Foto0393.jpg
Foto0394.jpg
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door jeroen_d »

Ga je Breda nog halen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
Ga je Breda nog halen?
hij had t elders over dattie z'n wagen vol met speakers zou hebben :roll:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

jeroen_d schreef:
Ga je Breda nog halen?
zonder filter? :sure:

in principe kan ik ze eind april/begin mei meet klaar hebben......
helaas wel in de gronlak.......
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door jeroen_d »

Met natuurlijk. Wellicht kunnen we een meetsessie combineren, ik heb voor mezelf binnenkort ook wat op te meten.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: naamloos.

Bericht door Walt »

Nu maar hopen dat ze straks niet ineens beter klinken dan de Termino :mrgreen:

Maar een 15" voor het laag is wel verslavend, ik heb zelf een paar jaar met 2 stuks Beyma 15 inch woofers op het laag gespeeld.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

jeroen_d schreef:
Met natuurlijk. Wellicht kunnen we een meetsessie combineren, ik heb voor mezelf binnenkort ook wat op te meten.
wat ga jij meten dan? :sure:

ik ga proberen om het zo snel mogenlijk af te ronden,maar vrij krijgen is er in deze tijd helaas niet bij....

de woofers zijn ook nog eens nieuw,dus het zal krap aan worden.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

Walt schreef:
Nu maar hopen dat ze straks niet ineens beter klinken dan de Termino :mrgreen:

Maar een 15" voor het laag is wel verslavend, ik heb zelf een paar jaar met 2 stuks Beyma 15 inch woofers op het laag gespeeld.

Groetjes Walter
onmogenlijk.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door jeroen_d »

'naamloos' is gemeten op 0 graden (zwart) en 30 graden (blauw).

We hebben heel mooie laagmetingen kunnen doen. In onderstaande grafiek is een meting op 1 meter afstand op normale hoogte gecombineerd met een grondvlakmeting. De knip zit op 500Hz, daar gaat het over van grondvlak meting naar normale meting op hoogte woofer/tweeter. N.B. de meting beneden 500Hz heeft geen smoothing! Je ziet geen ruis op de meting, dit komt door de gating. Het is gelukt om met een tijdvenster van ruim 20ms te meten voordat de eerste reflecties kwamen. De meting is gedaan met 6.4kHz sample rate en FFT lengte 4096bits.
woofer.png
De AMT heeft een wat grillige respons, maar hier is goed mee te werken. Het meetsignaal gaf mooie ruis te horen (bij nogal wat tweeters klinkt het meetsignaal behoorlijk smerig).
AMT.png
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

woofertje heeft een redelijk rendement.......
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door jeroen_d »

Hier heb je een filter voor een speaker met een redelijk rendement. Kuch...als jij er nu nog een BR poort in maakt, zodat het beneden 100Hz wat harder speelt, dan heb je een beest van een speaker.
Bijlagen
Naamloos.png
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door jeroen_d »

Hier ook nog even de impedantie, heel normaal. Maar het is wel schrikken want als je op deze speaker ruim een Watt vermogen zet krijg je al 100dB om je oren.
Impedantie.png
Ik denk dat er wel wat mensen straks in Breda zijn die hun buizenbak hierop willen uitproberen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

en dat mag ook! 8)

de 4,7mHheb ik zeker niet.....
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door jeroen_d »

Ik heb er nog wel twee liggen, I-punkt met Rdc=0.26

Je kunt trouwens ook wel een luchtspoel met relatief hoge Rdc gebruiken, wat opslingering in het laag kan geen kwaad en je hebt toch rendement te over.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: naamloos.

Bericht door Walt »

EDIT: reactie verwijderd, werd blijkbaar niet gewaardeerd.

Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 29 apr 2012, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

en daar is ie weer! 8-[
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: naamloos.

Bericht door jeroen_d »

Eventueel kan dre de crossoverfrequentie verhogen naar 1400Hz door voor de condensators in plaats van 22uF een waarde van 15uF te nemen. Dat is misschien geen slecht idee. Verder oprekken gaat echt niet, daarvoor bundelt de woofer teveel.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

eerst maar eens luisteren! :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: naamloos.

Bericht door dre »

onderdeeltjes besteld bij rumoh,worden ze al verstuurd voordat ik betaald heb! :shock:

echt fraai! 8)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: naamloos.

Bericht door Walt »

Dat is goede service!

Welk type condensator komt er in serie met de AMT?

Groetjes Walter
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”