[Project] Devastating precision
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Project] Devastating precision
De eerste (grond)verf zit erop. En Histor uiteraard; wil straks wel mooie blinkende kasten hebben staan!
Re: [Project] Devastating precision
Heb zojuist in de buurt wat rondgevraagd en waarschijnlijk is het betaalbaar om ze te laten spuiten! Dan heb ik behalve luidsprekers ook nog een paar spiegels op mijn slaapkamer. Handig bij het uitzoeken van een outfit 
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om een perfecte afwerking te bereiken?
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om een perfecte afwerking te bereiken?
Re: [Project] Devastating precision
Spuiten zou voor de twee luidsprekers €380,- moeten gaan kosten. Dit lijkt me erg duur, al worden ze dan zelfs gepolijst. Op korte termijn verwacht ik een mailtje met overige mogelijkheden wat betreft het spuiten. Zijn er hier op het forum meer mensen die hun kasten hebben laten spuiten? En zo ja, wat heeft dat gekost?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Project] Devastating precision
lijkt me geen gekke prijs hoor, wat zit er allemaal in die prijs?
ik heb ooit eens een paar needles laten doen, en dat was meer dan 150, en dat was een "vriendenprijs zonder bon"
ik heb ooit eens een paar needles laten doen, en dat was meer dan 150, en dat was een "vriendenprijs zonder bon"
Re: [Project] Devastating precision
Niet verkeerd hoor die prijs. Ik heb mijn speakers in pianolak zwart laten spuiten, dat was wel inclusief voorbereidend werk zoals schuren en gronden, maar zonder polijsten. Dat heeft me €200 euro gekost zonder bon, ook een vriendenprijsje. Wel waren mijn speakers een stuk kleiner (22 x 25 x 90 cm).
Re: [Project] Devastating precision
Het betreft hier ook een vriendenprijsje zonder bon. Heb gisteren even aan de telefoon gehangen en kreeg een ander aanbod. €240,- voor de twee luidsprekers in hoogglans, maar niet gepolijst. Voor €140,- extra zou ik dat kunnen laten doen. Polijsten houdt eigenlijk in dat er nog een aantal maal blanke lak overheen wordt gespoten en deze tussendoor steeds wordt gepolijst. Die €240,- vind ik het toch wel waard, gezien de uren die het mij zelf zouden kosten wanneer ik zelf ging lakken. Aan lak zit ik dan al gauw op €35,- en zo'n 20 uur werk lijkt me niet onrealistisch. Met mijn uurloon van de Hubo doorberekend scheelt me dat dan zo'n €100,-. Lijkt me al met al toch niet onredelijk, dus hoogstwaarschijnlijk worden ze gespoten!
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: [Project] Devastating precision
Voor luidsprekers van dat kaliber vind ik dat een erg nette prijs.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: [Project] Devastating precision
Zolang je maar in de gaten houdt dat het eindresultaat valt of staat met de basis.
(waar je zelf voor verantwoordelijk bent dus)
voor een pianoglans moet je het grondwerk en plamuurwerk echt perfect doen.
Hoe lang ben je de kasten kwijt voor dit spuitwerk?
Je kunt het namelijk zelf doen, met ellebogenwerk en geduld!
- plamuren
- schuren
- grondlak
- drogen
- opschuren
- eerste lak
- drogen (neem gerust een week)
- opschuren
- tweede laag lak
- nog evt een derde laag lak. (ben je 3 weken verder)
- opschuren tot korrel 2000 (+/-) in stappen
- polijsten (potje commandant en machine, kost je 60€)
Het is veel werk, maar de voldoening is groot. (en wachten kost niets he!)
resultaat wat je zelf kunt behalen bijvoorbeeld zie je op de foto.
2 lagen hema lak! beetje Owatrol gebruikt tijdens het verven.
(en dat kan zelfs beter, heb me bij de laatste laag ook gehaast....)
(waar je zelf voor verantwoordelijk bent dus)
voor een pianoglans moet je het grondwerk en plamuurwerk echt perfect doen.
Hoe lang ben je de kasten kwijt voor dit spuitwerk?
Je kunt het namelijk zelf doen, met ellebogenwerk en geduld!
- plamuren
- schuren
- grondlak
- drogen
- opschuren
- eerste lak
- drogen (neem gerust een week)
- opschuren
- tweede laag lak
- nog evt een derde laag lak. (ben je 3 weken verder)
- opschuren tot korrel 2000 (+/-) in stappen
- polijsten (potje commandant en machine, kost je 60€)
Het is veel werk, maar de voldoening is groot. (en wachten kost niets he!)
resultaat wat je zelf kunt behalen bijvoorbeeld zie je op de foto.
2 lagen hema lak! beetje Owatrol gebruikt tijdens het verven.
(en dat kan zelfs beter, heb me bij de laatste laag ook gehaast....)
Re: [Project] Devastating precision
Zelf polijsten is dus ook een optie. Voor €220,- kan ik de toplaag van de luidsprekers laten spuiten en dus een redelijk strak resultaat realiseren. Ik moet dan wel zelf gronden, maar dat is al zo goed als klaar.
Re: [Project] Devastating precision
Naar aanleiding van dit artikel ga ik toch zelf lakken:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php/Hoogglans_lak
Heb ik maar weer geluk dat we twee badkamers in huis hebben waarvan bij één de douche zo groot is dat je er een klein feestje in kunt geven
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php/Hoogglans_lak
Heb ik maar weer geluk dat we twee badkamers in huis hebben waarvan bij één de douche zo groot is dat je er een klein feestje in kunt geven
Re: [Project] Devastating precision
japperrr,
Mag ik je nog een goede raad geven,zorg dat uw verf op goede temperatuur is.Wat ik altijd doe is de verf bij mij of waar ik ook ga verven zetten waar het warm is scheelt veel in de viscositeit(dikte) van de verf en je hebt minder verdunning nodig en hij vloeit beter.Laat de verf minstens, dus niet de verf uit de garage of schuur halen en direct beginnen verven.Laat hem minstens een dag of nacht klimatiseren.Ik vind het bizar dat deze tip niet bij de uitleg staat van de hierboven vermelde link.
Mag ik je nog een goede raad geven,zorg dat uw verf op goede temperatuur is.Wat ik altijd doe is de verf bij mij of waar ik ook ga verven zetten waar het warm is scheelt veel in de viscositeit(dikte) van de verf en je hebt minder verdunning nodig en hij vloeit beter.Laat de verf minstens, dus niet de verf uit de garage of schuur halen en direct beginnen verven.Laat hem minstens een dag of nacht klimatiseren.Ik vind het bizar dat deze tip niet bij de uitleg staat van de hierboven vermelde link.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: [Project] Devastating precision
Good luck!
Take your time, en ga inderdaad niet met een koude verf aan de slag....
(Beetje Owatrol kopen, dan vloeit het nog mooier)
Take your time, en ga inderdaad niet met een koude verf aan de slag....
(Beetje Owatrol kopen, dan vloeit het nog mooier)
Re: [Project] Devastating precision
Ben nog steeds niet met lakken begonnen. Luie ik. Heb inmiddels wel een ander probleem:
viewtopic.php?f=7&t=16481

viewtopic.php?f=7&t=16481
