[Project] Devastating precision

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

De eerste (grond)verf zit erop. En Histor uiteraard; wil straks wel mooie blinkende kasten hebben staan!
Bijlagen
IMG_20120423_153918.jpg
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Heb zojuist in de buurt wat rondgevraagd en waarschijnlijk is het betaalbaar om ze te laten spuiten! Dan heb ik behalve luidsprekers ook nog een paar spiegels op mijn slaapkamer. Handig bij het uitzoeken van een outfit :lol:

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om een perfecte afwerking te bereiken?
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Spuiten zou voor de twee luidsprekers €380,- moeten gaan kosten. Dit lijkt me erg duur, al worden ze dan zelfs gepolijst. Op korte termijn verwacht ik een mailtje met overige mogelijkheden wat betreft het spuiten. Zijn er hier op het forum meer mensen die hun kasten hebben laten spuiten? En zo ja, wat heeft dat gekost?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Henkjan »

lijkt me geen gekke prijs hoor, wat zit er allemaal in die prijs?

ik heb ooit eens een paar needles laten doen, en dat was meer dan 150, en dat was een "vriendenprijs zonder bon"
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Forza »

Niet verkeerd hoor die prijs. Ik heb mijn speakers in pianolak zwart laten spuiten, dat was wel inclusief voorbereidend werk zoals schuren en gronden, maar zonder polijsten. Dat heeft me €200 euro gekost zonder bon, ook een vriendenprijsje. Wel waren mijn speakers een stuk kleiner (22 x 25 x 90 cm).
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Het betreft hier ook een vriendenprijsje zonder bon. Heb gisteren even aan de telefoon gehangen en kreeg een ander aanbod. €240,- voor de twee luidsprekers in hoogglans, maar niet gepolijst. Voor €140,- extra zou ik dat kunnen laten doen. Polijsten houdt eigenlijk in dat er nog een aantal maal blanke lak overheen wordt gespoten en deze tussendoor steeds wordt gepolijst. Die €240,- vind ik het toch wel waard, gezien de uren die het mij zelf zouden kosten wanneer ik zelf ging lakken. Aan lak zit ik dan al gauw op €35,- en zo'n 20 uur werk lijkt me niet onrealistisch. Met mijn uurloon van de Hubo doorberekend scheelt me dat dan zo'n €100,-. Lijkt me al met al toch niet onredelijk, dus hoogstwaarschijnlijk worden ze gespoten!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Marp »

Voor luidsprekers van dat kaliber vind ik dat een erg nette prijs.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door bartsegers »

Zolang je maar in de gaten houdt dat het eindresultaat valt of staat met de basis.
(waar je zelf voor verantwoordelijk bent dus)

voor een pianoglans moet je het grondwerk en plamuurwerk echt perfect doen.

Hoe lang ben je de kasten kwijt voor dit spuitwerk?

Je kunt het namelijk zelf doen, met ellebogenwerk en geduld!

- plamuren
- schuren
- grondlak
- drogen
- opschuren
- eerste lak
- drogen (neem gerust een week)
- opschuren
- tweede laag lak
- nog evt een derde laag lak. (ben je 3 weken verder)
- opschuren tot korrel 2000 (+/-) in stappen
- polijsten (potje commandant en machine, kost je 60€)

Het is veel werk, maar de voldoening is groot. (en wachten kost niets he!)

resultaat wat je zelf kunt behalen bijvoorbeeld zie je op de foto.
2 lagen hema lak! beetje Owatrol gebruikt tijdens het verven.
(en dat kan zelfs beter, heb me bij de laatste laag ook gehaast....)
Bijlagen
Sjolefest-0400.jpg
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Zelf polijsten is dus ook een optie. Voor €220,- kan ik de toplaag van de luidsprekers laten spuiten en dus een redelijk strak resultaat realiseren. Ik moet dan wel zelf gronden, maar dat is al zo goed als klaar.
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Naar aanleiding van dit artikel ga ik toch zelf lakken:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php/Hoogglans_lak

Heb ik maar weer geluk dat we twee badkamers in huis hebben waarvan bij één de douche zo groot is dat je er een klein feestje in kunt geven :-&
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door dre »

sucses!
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door meanman64 »

japperrr,
Mag ik je nog een goede raad geven,zorg dat uw verf op goede temperatuur is.Wat ik altijd doe is de verf bij mij of waar ik ook ga verven zetten waar het warm is scheelt veel in de viscositeit(dikte) van de verf en je hebt minder verdunning nodig en hij vloeit beter.Laat de verf minstens, dus niet de verf uit de garage of schuur halen en direct beginnen verven.Laat hem minstens een dag of nacht klimatiseren.Ik vind het bizar dat deze tip niet bij de uitleg staat van de hierboven vermelde link.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door bartsegers »

Good luck!

Take your time, en ga inderdaad niet met een koude verf aan de slag....
(Beetje Owatrol kopen, dan vloeit het nog mooier)
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Ben nog steeds niet met lakken begonnen. Luie ik. Heb inmiddels wel een ander probleem:
viewtopic.php?f=7&t=16481

:x
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”