Na het geweld van vorig jaar, dit jaar weer een desktop speakertje, en wel een met een Coax, en wel die 3" van Tangband, de W3-1723. Uit de HH is al een desktop ontwerp hiermee bekend, de Spiralino. Ik heb een iets kleiner kastje voor ogen, de maat van een stevige stapel A4-tjes (op z'n kant dan wel): 297h210d125b. Wel zullen we volgens t motto "steal with pride" het filter van de Spiralino overnemen:waarbij ik nog wel wat ga spelen met die serie weerstand van t hoog, zo met die 4.7 vond ik 'm in de Needle net wat te scherp
Omdat de W3-1723 een redelijk hoge Qt heeft, is een TL of GHP de meest voor de hand liggende kast. Een TL heeft HH al gedaan, een GHP geeft toch niet genoeg diepgang. Dus kiezen we een witte raaf: de BRHP a.k.a. BR5 : een bas reflex met serie condensator. Dit maakt toepassing van een driver met hoge Qt in een BR goed mogelijk, wel in een ruime kast, zie onderstaande sim:het wordt dus de zwarte curve. En om helemaal in HH ideeën te blijven, zet ik de BR poort aan de zijkant.
lijm van de eerste 4 plankjes is wel droog, verder naar #5....
