Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Hi Ik was even weg voor de baas maar ben weer terug om verder te gaan.
Ik zal op het TPA forum foto's plaatsen zodat ze kunnen helpen troubleshooten en eventueel vervangende onderdelen kunnen sturen.
Alleen die bipolaire voedingsprinten hebben een GND. Die wilde ik inderdaad in een steraarde met z'n tweetjes koppelen..
Ik zal op het TPA forum foto's plaatsen zodat ze kunnen helpen troubleshooten en eventueel vervangende onderdelen kunnen sturen.
Alleen die bipolaire voedingsprinten hebben een GND. Die wilde ik inderdaad in een steraarde met z'n tweetjes koppelen..
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik heb deze foto gepost op TPA en volgens Brian zijn er vele verbindingen die te koud zijn gesoldeerd en flux nodig hebben...
Daar hadden we het al eerder over gehad niet?....
Het is dan dus meer geluk dan wijsheid dat die andere het doen...
Hoe kan ik dit het beste corrigeren?
Tin wegzuigen, klodder flux er op en nog eens proberen?
Daar hadden we het al eerder over gehad niet?....
Het is dan dus meer geluk dan wijsheid dat die andere het doen...
Hoe kan ik dit het beste corrigeren?
Tin wegzuigen, klodder flux er op en nog eens proberen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zou inderdaad dat tin weghalen en oversolderen met LOODHOUDENDE harskern soldeer en je bout op 375 graden.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Mooi projectje om morgen in het zonnetje te doen.
Het is natuurlijk wel ruk dat het moet gebeuren. En nu vertrouw ik al die andere printjes ook niet meer.
Ik vraag me af of het dan nu wel mooi gaat doorvloeien. Maar dat moeten we maar zien.
Ik heb hier nog een grote rol S-Sn60 Pb40 liggen...
Het is natuurlijk wel ruk dat het moet gebeuren. En nu vertrouw ik al die andere printjes ook niet meer.
Ik vraag me af of het dan nu wel mooi gaat doorvloeien. Maar dat moeten we maar zien.
Ik heb hier nog een grote rol S-Sn60 Pb40 liggen...
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik heb straks weer een afspraak met Jan van X-ect om het frontpanel te laten maken
Dan zijn we alweer een stap dichter in de buurt van completion!
Dan zijn we alweer een stap dichter in de buurt van completion!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Zo, dat begint weer ergens op te lijken
Straks met de pootjes eronder moet het precies in het kastje passen. Alleen maak ik me wel een beetje zorgen over de koeling....
Jan gaat ook nog knopjes voor me draaien. hij had alvast een voorbeeldje laten zien en dat moet goed komen.
Begint het al wat op het ontwerp te lijken?
Straks met de pootjes eronder moet het precies in het kastje passen. Alleen maak ik me wel een beetje zorgen over de koeling....
Jan gaat ook nog knopjes voor me draaien. hij had alvast een voorbeeldje laten zien en dat moet goed komen.
Begint het al wat op het ontwerp te lijken?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik blijf er bij dat ik de ongelijke diameter van de knoppen niet mijn ding is. Ik hou toch meer van symmetrie, maar het blijft wel een mooi project.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ga je het geen nu blank is ook nog weer zwart maken, en zo ja, waarmee!
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik kijk even wat mooier uitkomt met de knoppen die dezelfde kleur gaan hebben maar de meeste randjes heb ik met Edding zwart gemaakt. 
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Volgens mij heb ik het euvel te pakken met de Placid!!
Ik heb alle onderdelen bekeken behalve die transistoren die aan de koelers vast zitten...
En ja hoor, men vinde een discrepantie!!
Bij de 2 grote condensatoren zitten aan de ene kant QN-1 en aan de andere kant QP-1.
Deze transistoren hebben een ander nummertje...
Dit is natuurlijk gebeurd met het prepareren van de koelers.
Je moest eerst de transistoren monteren op de koelelementen en daarna pas solderen.
Dat heb ik bij alle 4 gedaan maar toch heb ik er 2 gehusseld.
Zojuist heb ik de omgedraaid en ga straks even kijken wat het doet
Ik heb alle onderdelen bekeken behalve die transistoren die aan de koelers vast zitten...
En ja hoor, men vinde een discrepantie!!
Bij de 2 grote condensatoren zitten aan de ene kant QN-1 en aan de andere kant QP-1.
Deze transistoren hebben een ander nummertje...
Dit is natuurlijk gebeurd met het prepareren van de koelers.
Je moest eerst de transistoren monteren op de koelelementen en daarna pas solderen.
Dat heb ik bij alle 4 gedaan maar toch heb ik er 2 gehusseld.
Zojuist heb ik de omgedraaid en ga straks even kijken wat het doet
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Is dat een soort beits of zo!.jordo81 schreef:Ik kijk even wat mooier uitkomt met de knoppen die dezelfde kleur gaan hebben maar de meeste randjes heb ik met Edding zwart gemaakt.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik heb het al gevonden, is dus gewoon een zwarte stift.Zweitse schreef:Is dat een soort beits of zo!.jordo81 schreef:Ik kijk even wat mooier uitkomt met de knoppen die dezelfde kleur gaan hebben maar de meeste randjes heb ik met Edding zwart gemaakt.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ja! Gewoon een zwarte stift 
- Bijlagen
-
- Edding.jpg (11.14 KiB) 190 keer bekeken
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
ds23man schreef:Zo te horen is het lek boven
Ik heb er zeer goede hoop op!! Morgen maar proberen.
Ik heb trouwens wat van dat WBT soldeer gekocht vanmiddag bij Jan.
Werkt wel mooi ja. Het glimt en vloeit erg goed uit. Meteen wat verbindinkjes over gedaan maar ik denk niet dat het daar aan lag
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Yep dat deed et em
De voeding is nu mooi af te stellen!
Ik ga weer verder

De voeding is nu mooi af te stellen!
Ik ga weer verder
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik moet straks de gebalanceerde verbindingen gaan maken van de printjes naar de pluggen.
Deze komen op de Single Ended aansluiting van de IVYIII omdat ik een dual mono set-up heb.
Voor het linker kanaal moet ik dan met een draad vanaf de linker kant van de IVY naar Pin 2 van de XLR en de rechter kant van de linker IVY naar Pin 1.
Deze draden gaan elkaar dus niet 'zien'.
Soms zie je gewoon draadjes lopen maar zou het verstandig zijn om hier afgeschermde draadjes voor te nemen? Twisted pairs? (waarvan 1 van de pairs samen met de shielding aan GND gaat)
Ik heb ook een 50 Ohm dun Coax kabeltje, zou die geschikt zijn?
Deze komen op de Single Ended aansluiting van de IVYIII omdat ik een dual mono set-up heb.
Voor het linker kanaal moet ik dan met een draad vanaf de linker kant van de IVY naar Pin 2 van de XLR en de rechter kant van de linker IVY naar Pin 1.
Deze draden gaan elkaar dus niet 'zien'.
Soms zie je gewoon draadjes lopen maar zou het verstandig zijn om hier afgeschermde draadjes voor te nemen? Twisted pairs? (waarvan 1 van de pairs samen met de shielding aan GND gaat)
Ik heb ook een 50 Ohm dun Coax kabeltje, zou die geschikt zijn?
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Goed, en bij deze presenteren wij u het printje voor de DAC!
Deze heeft 2 relais voor de transformatoren van het linker en het rechter kanaal welke de 9V en 15V trafo's aan/uit schakelen.
Ook is er een extra IC opgenomen voor het bedienen van de motorpot (op IR)
Dit printje is gebaseerd op het vorige voor de Hypex alleen moest hier dus een motorpot op afstandsbediening geintegreerd worden..
Deze heeft 2 relais voor de transformatoren van het linker en het rechter kanaal welke de 9V en 15V trafo's aan/uit schakelen.
Ook is er een extra IC opgenomen voor het bedienen van de motorpot (op IR)
Dit printje is gebaseerd op het vorige voor de Hypex alleen moest hier dus een motorpot op afstandsbediening geintegreerd worden..
- Bijlagen
-
- Remote volume V1-1-brd.pdf
- (37.18 KiB) 73 keer gedownload
-
- Remote volume V1-1-sch.pdf
- (15.56 KiB) 71 keer gedownload
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Het vloeit heel goed door het hoge zilvergehalte. Helaas is dat ook te hoog om nog 100% op de mechanische sterkte te vertrouwen.jordo81 schreef:Ik heb trouwens wat van dat WBT soldeer gekocht vanmiddag bij Jan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
En daarom voor de laatste keer: gewoon loodhoudend harskernsoldeer! De Nasa heeft er mensen mee op de maan gezetLeon schreef:Het vloeit heel goed door het hoge zilvergehalte. Helaas is dat ook te hoog om nog 100% op de mechanische sterkte te vertrouwen.jordo81 schreef:Ik heb trouwens wat van dat WBT soldeer gekocht vanmiddag bij Jan.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik heb geen enkel probleem met loodvrij. En Jordo heeft gewoon 2 transistors omgewisseld. Ik denk niet dat die transistors plotseling wel hadden gewerkt met loodhoudende soldeer.
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Ik zorg iig dat hetgene dat met geluid zelf te maken heeft niet met zilver gesoldeerd wordt.
Zilver doet toch iets met de hoge tonen....
Zilver doet toch iets met de hoge tonen....
