Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Werkt die ene voedingsprint al?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Hi Ik was even weg voor de baas maar ben weer terug om verder te gaan. O:)

Ik zal op het TPA forum foto's plaatsen zodat ze kunnen helpen troubleshooten en eventueel vervangende onderdelen kunnen sturen.

Alleen die bipolaire voedingsprinten hebben een GND. Die wilde ik inderdaad in een steraarde met z'n tweetjes koppelen..
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik heb deze foto gepost op TPA en volgens Brian zijn er vele verbindingen die te koud zijn gesoldeerd en flux nodig hebben...
Daar hadden we het al eerder over gehad niet?.... :?

Het is dan dus meer geluk dan wijsheid dat die andere het doen...

Hoe kan ik dit het beste corrigeren?
Tin wegzuigen, klodder flux er op en nog eens proberen?
Bijlagen
IMG_7353.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Zou inderdaad dat tin weghalen en oversolderen met LOODHOUDENDE harskern soldeer en je bout op 375 graden.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Zweitse »

Soldeer weghalen met soldeerlitze
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Mooi projectje om morgen in het zonnetje te doen.
Het is natuurlijk wel ruk dat het moet gebeuren. En nu vertrouw ik al die andere printjes ook niet meer.
Ik vraag me af of het dan nu wel mooi gaat doorvloeien. Maar dat moeten we maar zien.

Ik heb hier nog een grote rol S-Sn60 Pb40 liggen...
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik heb straks weer een afspraak met Jan van X-ect om het frontpanel te laten maken :D
Dan zijn we alweer een stap dichter in de buurt van completion!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Zo, dat begint weer ergens op te lijken O:)

Straks met de pootjes eronder moet het precies in het kastje passen. Alleen maak ik me wel een beetje zorgen over de koeling....

Jan gaat ook nog knopjes voor me draaien. hij had alvast een voorbeeldje laten zien en dat moet goed komen.

Begint het al wat op het ontwerp te lijken? :D
Bijlagen
DAC Frontpanel.JPG
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Zweitse »

Ik blijf er bij dat ik de ongelijke diameter van de knoppen niet mijn ding is. Ik hou toch meer van symmetrie, maar het blijft wel een mooi project.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Dat mag jij vinden O:)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Zweitse »

Ga je het geen nu blank is ook nog weer zwart maken, en zo ja, waarmee!
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik kijk even wat mooier uitkomt met de knoppen die dezelfde kleur gaan hebben maar de meeste randjes heb ik met Edding zwart gemaakt. :wink:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Volgens mij heb ik het euvel te pakken met de Placid!!

Ik heb alle onderdelen bekeken behalve die transistoren die aan de koelers vast zitten...
En ja hoor, men vinde een discrepantie!!
Bij de 2 grote condensatoren zitten aan de ene kant QN-1 en aan de andere kant QP-1.
Deze transistoren hebben een ander nummertje...

Dit is natuurlijk gebeurd met het prepareren van de koelers.
Je moest eerst de transistoren monteren op de koelelementen en daarna pas solderen.
Dat heb ik bij alle 4 gedaan maar toch heb ik er 2 gehusseld.

Zojuist heb ik de omgedraaid en ga straks even kijken wat het doet O:)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Zo te horen is het lek boven :D
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Zweitse »

jordo81 schreef:
Ik kijk even wat mooier uitkomt met de knoppen die dezelfde kleur gaan hebben maar de meeste randjes heb ik met Edding zwart gemaakt. :wink:
Is dat een soort beits of zo!.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Zweitse »

Zweitse schreef:
jordo81 schreef:
Ik kijk even wat mooier uitkomt met de knoppen die dezelfde kleur gaan hebben maar de meeste randjes heb ik met Edding zwart gemaakt. :wink:
Is dat een soort beits of zo!.
Ik heb het al gevonden, is dus gewoon een zwarte stift.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ja! Gewoon een zwarte stift :D
Bijlagen
Edding.jpg
Edding.jpg (11.14 KiB) 193 keer bekeken
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

ds23man schreef:
Zo te horen is het lek boven :D

Ik heb er zeer goede hoop op!! Morgen maar proberen.

Ik heb trouwens wat van dat WBT soldeer gekocht vanmiddag bij Jan.
Werkt wel mooi ja. Het glimt en vloeit erg goed uit. Meteen wat verbindinkjes over gedaan maar ik denk niet dat het daar aan lag O:)
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Yep dat deed et em O:)

De voeding is nu mooi af te stellen!

Ik ga weer verder :arrow: :arrow:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik moet straks de gebalanceerde verbindingen gaan maken van de printjes naar de pluggen.

Deze komen op de Single Ended aansluiting van de IVYIII omdat ik een dual mono set-up heb.
Voor het linker kanaal moet ik dan met een draad vanaf de linker kant van de IVY naar Pin 2 van de XLR en de rechter kant van de linker IVY naar Pin 1.
Deze draden gaan elkaar dus niet 'zien'.

Soms zie je gewoon draadjes lopen maar zou het verstandig zijn om hier afgeschermde draadjes voor te nemen? Twisted pairs? (waarvan 1 van de pairs samen met de shielding aan GND gaat)

Ik heb ook een 50 Ohm dun Coax kabeltje, zou die geschikt zijn?
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Goed, en bij deze presenteren wij u het printje voor de DAC!

Deze heeft 2 relais voor de transformatoren van het linker en het rechter kanaal welke de 9V en 15V trafo's aan/uit schakelen.
Ook is er een extra IC opgenomen voor het bedienen van de motorpot (op IR) :D

Dit printje is gebaseerd op het vorige voor de Hypex alleen moest hier dus een motorpot op afstandsbediening geintegreerd worden..
Bijlagen
Remote volume V1-1-brd.pdf
(37.18 KiB) 73 keer gedownload
Remote volume V1-1-sch.pdf
(15.56 KiB) 71 keer gedownload
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

jordo81 schreef:
Ik heb trouwens wat van dat WBT soldeer gekocht vanmiddag bij Jan.
Het vloeit heel goed door het hoge zilvergehalte. Helaas is dat ook te hoog om nog 100% op de mechanische sterkte te vertrouwen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door ds23man »

Leon schreef:
jordo81 schreef:
Ik heb trouwens wat van dat WBT soldeer gekocht vanmiddag bij Jan.
Het vloeit heel goed door het hoge zilvergehalte. Helaas is dat ook te hoog om nog 100% op de mechanische sterkte te vertrouwen.
En daarom voor de laatste keer: gewoon loodhoudend harskernsoldeer! De Nasa heeft er mensen mee op de maan gezet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door Leon »

Ik heb geen enkel probleem met loodvrij. En Jordo heeft gewoon 2 transistors omgewisseld. Ik denk niet dat die transistors plotseling wel hadden gewerkt met loodhoudende soldeer.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project

Bericht door jordo81 »

Ik zorg iig dat hetgene dat met geluid zelf te maken heeft niet met zilver gesoldeerd wordt.
Zilver doet toch iets met de hoge tonen....
Plaats reactie