ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door ray5150 »

Ah!buis schreef:
Zal nog wel even duren voor ik hiermee klaar ben
De versterker is gewaarschuwd :evil: :lol:
Anne
Ja, en hunnie daar in Schagen ook, vrees ik... :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

Bezig geweest met andere zaken, maar het moet toch een keertje af....
Hoewel ik er nog niet uit ben met AE (meer mijn dan hun schuld) wil ik toch deze versterker afmaken.
Van meet af aan is het de bedoeling geweest om tegenkoppeling toe te passen. Om ca. 8 Watt uitgangsvermogen te krijgen bij een ingangsgevoeligheid van 1 Volt heb ik ruim 11 dB tegenkoppeling toegepast. Daarna weer gemeten en het verloop is nu als volgt :
frequentieverloop ELL80 feedback 2.jpg
Het verloop naar onderen toe is behoorlijk opgeknapt, hoewel er een verschil blijft tussen links en rechts.
In het hoog moet ik nog een kantelpunt aanbrengen op 100 á 120 kHz om alle "rommel" kwijt te raken. Ik had helaas de juiste condensatorwaarden niet in huis, dus moet ik daar nog een paar dagen mee wachten.
In de tussentijd houd echter niets mij tegen om het "kooitje" in het kastje te schuiven en de bijbehorende luidsprekers ook af te maken. :D

groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op di 13 mar 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

AatV schreef:
In de tussentijd houd echter niets mij tegen om het "kooitje" in het kastje te schuiven en de bijbehorende luidsprekers ook af te maken. :D
Een paar plaatjes van het versterkertje.....
kastje voor 1a.jpg
kastje voor 2a.jpg
kastje achter 1a.jpg
kastje achter 2a.jpg
groet,
Aat
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Barry2001 »

Erg leuk Aat, eens wat anders. Wat heb je voor roostertjes gebruikt boven de buisjes? Zoek nog iets voor m'n te bouwen voorversterker, waar de buizen inpandig komen. Dacht zelf aan gaten met een gatenpons maken met daar fijn gaas voor, maar dit ziet er ook goed uit. En dat rooster aan de achterkant, zit daar een ventilator achter?? Of voor, net hoe je het bekijkt..

Nogmaals gaaf qua vormgeving, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

@Barry2001,

De roostertjes bovenop zijn ventilatieroostertjes, die ik bij de HUBO heb gekocht. Aan de achterkant zit inderdaad een ventilatortje.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door ray5150 »

Mooi !! :goedzo: :goedzo:

Wanneer ga je eens aan een eindversterker beginnen ?

(Ik weet dat je het meeste al in huis hebt... :mrgreen: )
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
Mooi !! :goedzo: :goedzo:

Wanneer ga je eens aan een eindversterker beginnen ?

(Ik weet dat je het meeste al in huis hebt... :mrgreen: )
Weliswaar maar 2 x 8 Watt, maar het is een eindversterker. :wink:
Eerst nog mijn phono voorversterker in een doosje stoppen.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door ray5150 »

Ja, ik bedoel meer een "conventioneel huiskamer model" waarin de buizen aan alle kanten eruit steken...
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Ah!buis »

Grappig,zo'n doorkijk versterker met de LEDjes mooi op een rij :D .
Heel geschikt voor heldere marsmuziek :lol: .
Met alles zo dicht bijeen is wat blazen zeker wel nodig.Blaast toch wel naar buiten :?: :o .
Anne
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door TheoK »

Prachtig gebouwd Aad.
Moest gelijk denken aan de een Borg cube. :lol:
Wel de mini uitvoering dan. :wink:
Bijlagen
BorgCube1.jpg
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Vinculum »

Heel sjiek! Eens wat anders dan de standaard buizenbak.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

Heb geprobeerd "out of the box" te denken. Is helaas niet gelukt. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door PA4URK »

Is deze versterker met een boxermotor uitgevoerd Aat? 8)
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

PA4URK schreef:
Is deze versterker met een boxermotor uitgevoerd Aat? 8)
Nee hoor, 12 volts DC. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Ah!buis »

Nou eh,bokkig is ie anders wel,vooral in de diepe :o
Anne
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door PA4URK »

Dan moet ie maar in de box :)
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

Witte rook uit Schagen! Krijg net bericht dat men bij AE nieuwe trafo's gaat wikkelen! :D Wordt vervolgd...

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door ray5150 »

Da's mooi ! Maar, ze hebben er zeker niet bij gezet waneer ze dat gaan doen ?
Ik lees in diverse berichten hier op het forum dat een wachttijd van twee maanden geen uitzondering is... :shock:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
Da's mooi ! Maar, ze hebben er zeker niet bij gezet waneer ze dat gaan doen ?
Ik lees in diverse berichten hier op het forum dat een wachttijd van twee maanden geen uitzondering is... :shock:
Eerlijk gezegd maakt het me op dit moment niet zoveel uit of het nu lang of kort duurt, zolang ik maar uitzicht heb op nieuwe trafo's!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010

Bericht door AatV »

Nog een paar plaatjes van de versterker met de bijbehorende luidsprekertjes. Eigenlijk waren de Paasproject boxjes de aanleiding tot dit hele verhaal!
portret 1.jpg
portret 2.jpg
groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010

Bericht door ray5150 »

Mooi ! :goeie: :goeie: =D> =D>
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010

Bericht door TheoK »

Pracht setje Aad. :rock:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010

Bericht door Ah!buis »

En moet nou bennenkort dat mooie glimmende (zou het niet durven aanraken :^o ) kastje weer uit elkaar :( .
Hopelijk heb je geen klein grut rondlopen,die steken gegarandeerd vroeg of laat een vinger in de LS :shock: .
Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010

Bericht door AatV »

Ah!buis schreef:
En moet nou bennenkort dat mooie glimmende (zou het niet durven aanraken :^o ) kastje weer uit elkaar :( .
Hopelijk heb je geen klein grut rondlopen,die steken gegarandeerd vroeg of laat een vinger in de LS :shock: .
Anne
Geen probleem Anne, ik kan het "kooitje" zonder veel moeite uit het "kastje" schuiven. (met witte handschoenen uiteraard! :wink: ) En geen zorgen, er loopt geen klein grut rond.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010

Bericht door TubeHead »

Heeeeel mooi Aat ! Lekker orgineel ook. Blaast de fan lucht in de kast ? Anders zou je misschien een stuk afzuigkap filt ervoor kunnen doen. Anders word de kast zelf zoon stofvanger.
Plaats reactie