Ja, en hunnie daar in Schagen ook, vrees ik...Ah!buis schreef:De versterker is gewaarschuwdZal nog wel even duren voor ik hiermee klaar ben![]()
![]()
Anne
ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010
Moderator: Beheerdersteam
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Bezig geweest met andere zaken, maar het moet toch een keertje af....
Hoewel ik er nog niet uit ben met AE (meer mijn dan hun schuld) wil ik toch deze versterker afmaken.
Van meet af aan is het de bedoeling geweest om tegenkoppeling toe te passen. Om ca. 8 Watt uitgangsvermogen te krijgen bij een ingangsgevoeligheid van 1 Volt heb ik ruim 11 dB tegenkoppeling toegepast. Daarna weer gemeten en het verloop is nu als volgt : Het verloop naar onderen toe is behoorlijk opgeknapt, hoewel er een verschil blijft tussen links en rechts.
In het hoog moet ik nog een kantelpunt aanbrengen op 100 á 120 kHz om alle "rommel" kwijt te raken. Ik had helaas de juiste condensatorwaarden niet in huis, dus moet ik daar nog een paar dagen mee wachten.
In de tussentijd houd echter niets mij tegen om het "kooitje" in het kastje te schuiven en de bijbehorende luidsprekers ook af te maken.
groet,
Aat
Hoewel ik er nog niet uit ben met AE (meer mijn dan hun schuld) wil ik toch deze versterker afmaken.
Van meet af aan is het de bedoeling geweest om tegenkoppeling toe te passen. Om ca. 8 Watt uitgangsvermogen te krijgen bij een ingangsgevoeligheid van 1 Volt heb ik ruim 11 dB tegenkoppeling toegepast. Daarna weer gemeten en het verloop is nu als volgt : Het verloop naar onderen toe is behoorlijk opgeknapt, hoewel er een verschil blijft tussen links en rechts.
In het hoog moet ik nog een kantelpunt aanbrengen op 100 á 120 kHz om alle "rommel" kwijt te raken. Ik had helaas de juiste condensatorwaarden niet in huis, dus moet ik daar nog een paar dagen mee wachten.
In de tussentijd houd echter niets mij tegen om het "kooitje" in het kastje te schuiven en de bijbehorende luidsprekers ook af te maken.
groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op di 13 mar 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Een paar plaatjes van het versterkertje..... groet,AatV schreef:In de tussentijd houd echter niets mij tegen om het "kooitje" in het kastje te schuiven en de bijbehorende luidsprekers ook af te maken.
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Erg leuk Aat, eens wat anders. Wat heb je voor roostertjes gebruikt boven de buisjes? Zoek nog iets voor m'n te bouwen voorversterker, waar de buizen inpandig komen. Dacht zelf aan gaten met een gatenpons maken met daar fijn gaas voor, maar dit ziet er ook goed uit. En dat rooster aan de achterkant, zit daar een ventilator achter?? Of voor, net hoe je het bekijkt..
Nogmaals gaaf qua vormgeving, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Nogmaals gaaf qua vormgeving, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
@Barry2001,
De roostertjes bovenop zijn ventilatieroostertjes, die ik bij de HUBO heb gekocht. Aan de achterkant zit inderdaad een ventilatortje.
groet,
Aat
De roostertjes bovenop zijn ventilatieroostertjes, die ik bij de HUBO heb gekocht. Aan de achterkant zit inderdaad een ventilatortje.
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Mooi !!
Wanneer ga je eens aan een eindversterker beginnen ?
(Ik weet dat je het meeste al in huis hebt...
)
Wanneer ga je eens aan een eindversterker beginnen ?
(Ik weet dat je het meeste al in huis hebt...
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Weliswaar maar 2 x 8 Watt, maar het is een eindversterker.ray5150 schreef:Mooi !!![]()
![]()
Wanneer ga je eens aan een eindversterker beginnen ?
(Ik weet dat je het meeste al in huis hebt...)
Eerst nog mijn phono voorversterker in een doosje stoppen.
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Ja, ik bedoel meer een "conventioneel huiskamer model" waarin de buizen aan alle kanten eruit steken...
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Grappig,zo'n doorkijk versterker met de LEDjes mooi op een rij
.
Heel geschikt voor heldere marsmuziek
.
Met alles zo dicht bijeen is wat blazen zeker wel nodig.Blaast toch wel naar buiten
.
Anne
Heel geschikt voor heldere marsmuziek
Met alles zo dicht bijeen is wat blazen zeker wel nodig.Blaast toch wel naar buiten
Anne
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Prachtig gebouwd Aad.
Moest gelijk denken aan de een Borg cube.
Wel de mini uitvoering dan.
Moest gelijk denken aan de een Borg cube.
Wel de mini uitvoering dan.
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Heb geprobeerd "out of the box" te denken. Is helaas niet gelukt.
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Nee hoor, 12 volts DC.PA4URK schreef:Is deze versterker met een boxermotor uitgevoerd Aat?
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Witte rook uit Schagen! Krijg net bericht dat men bij AE nieuwe trafo's gaat wikkelen!
Wordt vervolgd...
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Da's mooi ! Maar, ze hebben er zeker niet bij gezet waneer ze dat gaan doen ?
Ik lees in diverse berichten hier op het forum dat een wachttijd van twee maanden geen uitzondering is...
Ik lees in diverse berichten hier op het forum dat een wachttijd van twee maanden geen uitzondering is...
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Eerlijk gezegd maakt het me op dit moment niet zoveel uit of het nu lang of kort duurt, zolang ik maar uitzicht heb op nieuwe trafo's!ray5150 schreef:Da's mooi ! Maar, ze hebben er zeker niet bij gezet waneer ze dat gaan doen ?
Ik lees in diverse berichten hier op het forum dat een wachttijd van twee maanden geen uitzondering is...
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010
Nog een paar plaatjes van de versterker met de bijbehorende luidsprekertjes. Eigenlijk waren de Paasproject boxjes de aanleiding tot dit hele verhaal!groet,
Aat
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010
En moet nou bennenkort dat mooie glimmende (zou het niet durven aanraken
) kastje weer uit elkaar
.
Hopelijk heb je geen klein grut rondlopen,die steken gegarandeerd vroeg of laat een vinger in de LS
.
Anne
Hopelijk heb je geen klein grut rondlopen,die steken gegarandeerd vroeg of laat een vinger in de LS
Anne
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010
Geen probleem Anne, ik kan het "kooitje" zonder veel moeite uit het "kastje" schuiven. (met witte handschoenen uiteraard!Ah!buis schreef:En moet nou bennenkort dat mooie glimmende (zou het niet durven aanraken) kastje weer uit elkaar
.
Hopelijk heb je geen klein grut rondlopen,die steken gegarandeerd vroeg of laat een vinger in de LS.
Anne
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010
Heeeeel mooi Aat ! Lekker orgineel ook. Blaast de fan lucht in de kast ? Anders zou je misschien een stuk afzuigkap filt ervoor kunnen doen. Anders word de kast zelf zoon stofvanger.
