Project: Mivoc SB25JM

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Net ook even een zooitje bouten besteld voor het vast zetten van de drivers.
Mooie laagbolkopschroeven, mooier dan kruiskop of van die cylindervormige imbusboutjes.

Vanavond dus die voeten maken en ook de randen van de woofertjes volkitten.

**EDIT**
Net ook even wat interne en externe bekabeling besteld en ook meteen de poolklemmen voor de achterkant besteld.
Bijlagen
Laagbolkopschroef.jpg
Laagbolkopschroef.jpg (34.96 KiB) 395 keer bekeken
k30G.jpg
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Gisteravond heeft Joland de gaten in de baffels gemaakt (dank dar voor!!).
Dus nu kan ik verder met verlijmen en afmonteren en dan 4-2 naar de luisterdag!
Bijlagen
20120124_184318.jpg
20120124_195342.jpg
20120124_195447.jpg
20120124_195457.jpg
20120124_201450.jpg
20120124_202128.jpg
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door TubeHead »

Jaja.. ik heb ook nog een actie foto !
Bijlagen
IMAG0328.jpg
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Staub machen :)
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door SuperR »

Wat voor frees is dat? Mijn DeWalt freesje heeft dezelfde vorm behuizing (in het geel)
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Da's de VTools van de lokale bouwmarkt, absolute budgetkwaliteit. Maar voor mij voldoet ie tot dusver prima :)
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Maandagavond de fronten helemaal klaar gemaakt voor de montage van de drivers.
De gaten voor de tweeters bewert, zodat de aansluitingen ook passen.
Wat zijn die tweeters trouwens gierig qua formaat, je hebt gewoon geen vlees over om ze vast te schroeven, dat wordt vast lijmen ofzo....

Ook zijn de achterkanten van de gaten bewerkt voor wat meer ademruimte.

De driver op de foto is een testdriver hoor, schrik niet dat hij zo wordt gebruikt!
20120130_203125.jpg
20120130_203148.jpg
20120130_205947.jpg
20120130_211755.jpg
20120130_211818.jpg



Gisteravond dan de eerste unit verlijmd, eerst even de interne bekabeling vast gezet met kit en daarna de dempingsstof er in gezet.
Kwam er vanmorgen wel achter dat ik een stuk heb gemist, dus dat wordt nog even plakken.... FAIL!
20120131_200609.jpg
20120131_213039.jpg
20120131_222540.jpg
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door TubeHead »

goed bezig knul !
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Gister de eerste unit afgemonteerd: bedrading vast gesoldeerd aan de drivers en het filter aangesloten.
Drivers vast geschroefd, tweeter gemonteerd (nogmaals wat een gierig systeem!!) en het filter gemonteerd aan de onderkant.

Hier nog even een foto van de vastgekitte interne bekabeling, gaat dat in ieder geval niet resoneren enzovoorts.
Mooie geulen in de zijkant gefreesd, die voorzien van een laag kit en daar de kabels doorheen gemaakt en vervolgens afgetopt met nog een laag kit.

20120201_220712.jpg
20120201_220656.jpg

En hier staat de eerste zuil te spelen!
20120201_215507.jpg
Maar hoe het nu klinkt?
Kan ik nog niks concreets over zeggen, hij is namelijk nog niet helemaal gemonteerd.
Het onderste deel van het front zit er nog niet goed op, omdat ik eerst de binnenkant van die brievenbus moet schilderen.
Tot dat ik het ga schilderen ga ik gewoon het onderste front het op zetten met de deuvels en een tochtstrip voor een beetje afdichting.
En er zijn een 2 tal kieren die ik nog even vol moet laten lopen met lijm voor een juiste afdichting.... les: beter op elkaar aan laten sluiten bij de testmontage...!!
Maar het meeste zal nog af te kitten zijn en/of te plamuren.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door DragoSz »

Wat een fijn geluid kom er van zo'n goedkoop project :rock:
Hoe heb je die tweeters nou vast gezet?
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Met de 4 schroeven die er bij horen, maar ik heb naast het schroefgat hooguit 1mm speling tot het gat van de tweeter.
Dus een super gierige constructie van de tweeter, beter een met een wat bredere rand ofzo.
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Joland »

Tweetertjes zijn inderdaad uitdagend om goed vast te zetten, maar ben blij dat het gelukt is. Ben echt benieuwd hoeveel anders ze klinken tov de mijne :D
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Joland schreef:
Tweetertjes zijn inderdaad uitdagend om goed vast te zetten, maar ben blij dat het gelukt is. Ben echt benieuwd hoeveel anders ze klinken tov de mijne :D
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de verschillen.
Dan moet je ze eens meenemen als ik in Apeldoorn woon (nog 3 weken!!!)
Of ik moet ze een x meenemen naar Tiel, maar dan moet je wel ff je sub(!!) uitzetten.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door DragoSz »

En zit er al een kleurtje op? 8-[
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: Project: Mivoc SB25JM

Bericht door Lars Oosterveen »

Nee, dat gaat nog wel even duren.
Vorige week de sleutel van mijn appartement gehad, dat gaat nu wel even voor zegmaar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”