Project: Mivoc SB25JM
Moderator: Beheerdersteam
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Project: Mivoc SB25JM
Net ook even een zooitje bouten besteld voor het vast zetten van de drivers.
Mooie laagbolkopschroeven, mooier dan kruiskop of van die cylindervormige imbusboutjes.
Vanavond dus die voeten maken en ook de randen van de woofertjes volkitten.
**EDIT**
Net ook even wat interne en externe bekabeling besteld en ook meteen de poolklemmen voor de achterkant besteld.
Mooie laagbolkopschroeven, mooier dan kruiskop of van die cylindervormige imbusboutjes.
Vanavond dus die voeten maken en ook de randen van de woofertjes volkitten.
**EDIT**
Net ook even wat interne en externe bekabeling besteld en ook meteen de poolklemmen voor de achterkant besteld.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Project: Mivoc SB25JM
Gisteravond heeft Joland de gaten in de baffels gemaakt (dank dar voor!!).
Dus nu kan ik verder met verlijmen en afmonteren en dan 4-2 naar de luisterdag!
Dus nu kan ik verder met verlijmen en afmonteren en dan 4-2 naar de luisterdag!
Re: Project: Mivoc SB25JM
Wat voor frees is dat? Mijn DeWalt freesje heeft dezelfde vorm behuizing (in het geel)
Re: Project: Mivoc SB25JM
Da's de VTools van de lokale bouwmarkt, absolute budgetkwaliteit. Maar voor mij voldoet ie tot dusver prima 
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Project: Mivoc SB25JM
Maandagavond de fronten helemaal klaar gemaakt voor de montage van de drivers.
De gaten voor de tweeters bewert, zodat de aansluitingen ook passen.
Wat zijn die tweeters trouwens gierig qua formaat, je hebt gewoon geen vlees over om ze vast te schroeven, dat wordt vast lijmen ofzo....
Ook zijn de achterkanten van de gaten bewerkt voor wat meer ademruimte.
De driver op de foto is een testdriver hoor, schrik niet dat hij zo wordt gebruikt!
Gisteravond dan de eerste unit verlijmd, eerst even de interne bekabeling vast gezet met kit en daarna de dempingsstof er in gezet.
Kwam er vanmorgen wel achter dat ik een stuk heb gemist, dus dat wordt nog even plakken.... FAIL!
De gaten voor de tweeters bewert, zodat de aansluitingen ook passen.
Wat zijn die tweeters trouwens gierig qua formaat, je hebt gewoon geen vlees over om ze vast te schroeven, dat wordt vast lijmen ofzo....
Ook zijn de achterkanten van de gaten bewerkt voor wat meer ademruimte.
De driver op de foto is een testdriver hoor, schrik niet dat hij zo wordt gebruikt!
Gisteravond dan de eerste unit verlijmd, eerst even de interne bekabeling vast gezet met kit en daarna de dempingsstof er in gezet.
Kwam er vanmorgen wel achter dat ik een stuk heb gemist, dus dat wordt nog even plakken.... FAIL!
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Project: Mivoc SB25JM
Gister de eerste unit afgemonteerd: bedrading vast gesoldeerd aan de drivers en het filter aangesloten.
Drivers vast geschroefd, tweeter gemonteerd (nogmaals wat een gierig systeem!!) en het filter gemonteerd aan de onderkant.
Hier nog even een foto van de vastgekitte interne bekabeling, gaat dat in ieder geval niet resoneren enzovoorts.
Mooie geulen in de zijkant gefreesd, die voorzien van een laag kit en daar de kabels doorheen gemaakt en vervolgens afgetopt met nog een laag kit.
En hier staat de eerste zuil te spelen!
Maar hoe het nu klinkt?
Kan ik nog niks concreets over zeggen, hij is namelijk nog niet helemaal gemonteerd.
Het onderste deel van het front zit er nog niet goed op, omdat ik eerst de binnenkant van die brievenbus moet schilderen.
Tot dat ik het ga schilderen ga ik gewoon het onderste front het op zetten met de deuvels en een tochtstrip voor een beetje afdichting.
En er zijn een 2 tal kieren die ik nog even vol moet laten lopen met lijm voor een juiste afdichting.... les: beter op elkaar aan laten sluiten bij de testmontage...!!
Maar het meeste zal nog af te kitten zijn en/of te plamuren.
Drivers vast geschroefd, tweeter gemonteerd (nogmaals wat een gierig systeem!!) en het filter gemonteerd aan de onderkant.
Hier nog even een foto van de vastgekitte interne bekabeling, gaat dat in ieder geval niet resoneren enzovoorts.
Mooie geulen in de zijkant gefreesd, die voorzien van een laag kit en daar de kabels doorheen gemaakt en vervolgens afgetopt met nog een laag kit.
En hier staat de eerste zuil te spelen!
Maar hoe het nu klinkt?
Kan ik nog niks concreets over zeggen, hij is namelijk nog niet helemaal gemonteerd.
Het onderste deel van het front zit er nog niet goed op, omdat ik eerst de binnenkant van die brievenbus moet schilderen.
Tot dat ik het ga schilderen ga ik gewoon het onderste front het op zetten met de deuvels en een tochtstrip voor een beetje afdichting.
En er zijn een 2 tal kieren die ik nog even vol moet laten lopen met lijm voor een juiste afdichting.... les: beter op elkaar aan laten sluiten bij de testmontage...!!
Maar het meeste zal nog af te kitten zijn en/of te plamuren.
Re: Project: Mivoc SB25JM
Wat een fijn geluid kom er van zo'n goedkoop project
Hoe heb je die tweeters nou vast gezet?
Hoe heb je die tweeters nou vast gezet?
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Project: Mivoc SB25JM
Met de 4 schroeven die er bij horen, maar ik heb naast het schroefgat hooguit 1mm speling tot het gat van de tweeter.
Dus een super gierige constructie van de tweeter, beter een met een wat bredere rand ofzo.
Dus een super gierige constructie van de tweeter, beter een met een wat bredere rand ofzo.
Re: Project: Mivoc SB25JM
Tweetertjes zijn inderdaad uitdagend om goed vast te zetten, maar ben blij dat het gelukt is. Ben echt benieuwd hoeveel anders ze klinken tov de mijne 
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Project: Mivoc SB25JM
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de verschillen.Joland schreef:Tweetertjes zijn inderdaad uitdagend om goed vast te zetten, maar ben blij dat het gelukt is. Ben echt benieuwd hoeveel anders ze klinken tov de mijne
Dan moet je ze eens meenemen als ik in Apeldoorn woon (nog 3 weken!!!)
Of ik moet ze een x meenemen naar Tiel, maar dan moet je wel ff je sub(!!) uitzetten.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Project: Mivoc SB25JM
Nee, dat gaat nog wel even duren.
Vorige week de sleutel van mijn appartement gehad, dat gaat nu wel even voor zegmaar.
Vorige week de sleutel van mijn appartement gehad, dat gaat nu wel even voor zegmaar.

