Zoals wel meer mensen hier ga ook ik (ofja, ik en mijn oom) een KT88 PP versterker maken, en wel de veelgecloonde Bill van Ome Dick!
De materialen zijn al een tijdje terug besteld, hiervoor heb ik toen al wat vragen gesteld en nogmaals bedankt voor de hulp daarbij! Dus mensen die toen geholpen hebben kunnen hier mee in de gaten houden wat er gebeurd met hun goede raad
De materialen zijn dan ook al binnen. De gebruikte koppel C's zijn de welbekende gele van
verder gaan we de bedrading maken van fijnzilver (99,99%) en gebruiken we voor de input/volumecontrole deze kit. We hebben hier een motorize Alps potmeter bijgekocht met sleepkoppeling, originele potmeter is losgesoldeerd zodat de print voor de aansturen ergens achterin weggepropt kan worden en de potmeter toch lekker dicht bij de input buis kan zitten. De relais voor de inputselectie hebben we vervangen voor deze.
Verder komt er een inschakelvertraging in op een printje... wellicht hebben jullie mijn draadje daarvoor ook al voorbij zien komen.
De trafoset komt natuurlijk van AE, even als de bedrading voor de voeding (verzilverde PTFE draad). De bovenplaat is in AutoCad getekend en wordt (net als mijn HF10) met de laser uitgesneden en de tekst wordt er in gegraveerd. De plaat wordt gekleurd door het te anodiseren, in een grijstint, hier zijn wel nog helemaal uit welke precies.
De volumeknoppen heb ik zelf gedraaid op mijn werk en deze komen verzonken in het hout, met erachter een blauw ledje zodat hier een blauwe gloed onderuit komt... (moeten even kijken hoe mooi dit is
Al bij al wordt het een heel project voor ons! Maar we hebben er zin in en zijn gemotiveerd, en we gaan jullie iig van begin tot eind op de hoogte houden. Als je dat wilt natuurlijk
Ander leuk detail is dat we de weergevers die er later aan komen (setje Rogers Monitors 5.0) gaan fineren met het zelfde hout als waar we de versterker mee maken...
Vandaag zijn we begonnen aan de kast, dit met behulp van de dorps-expert op het gebied van houtbewerking. Hier vast wat foto's hiervan om jullie een idee te geven!! Natuurlijk volgen er nog vele, vele foto's!
Groetjes Bart en Cor