Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Zo zit ie wel goed.
Links is input midden is naar linker V1 rechts is naar rechter V1.
En dan bedoel ik natuurlijk de grijze shielded wires.
Links is input midden is naar linker V1 rechts is naar rechter V1.
En dan bedoel ik natuurlijk de grijze shielded wires.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Oeijoeijoei,laat die kat er maar uit.Eén poot erin en je hebt kortsluiting
Waren de draadsteunen op
Anne
Waren de draadsteunen op
Anne
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Hihi
En te bedenken dat ik dit nog wil modden

En te bedenken dat ik dit nog wil modden
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Dat wordt wel lastig zo maar dat is het in deze versterker toch al wel.
Er is gewoon niet veel ruimte.
Zelf bouw ik hem nu eerst op volgens het boekje en ga hem daarna volledig opnieuw bouwen.
Leuk om het verschil te horen.
Ik ben benieuwd waar jij op uit gaat komen.
Helaas kan ik oven mijn vorderingen nog niet veel kwijt, daarvoor even de site van Menno in de gaten houden.
Groetjes George
Er is gewoon niet veel ruimte.
Zelf bouw ik hem nu eerst op volgens het boekje en ga hem daarna volledig opnieuw bouwen.
Leuk om het verschil te horen.
Ik ben benieuwd waar jij op uit gaat komen.
Helaas kan ik oven mijn vorderingen nog niet veel kwijt, daarvoor even de site van Menno in de gaten houden.
Groetjes George
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_frameset.html
Indedaad inde gaten houden! Ben benieuwd naar de bevindingen.
Helemaal opnieuw opbouwen? Tja ik denk dat dat wellicht nog wel de beste optie is.
Indedaad inde gaten houden! Ben benieuwd naar de bevindingen.
Helemaal opnieuw opbouwen? Tja ik denk dat dat wellicht nog wel de beste optie is.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
MMMMMMMMMMMMmmm,,,,,Waar heb ik die bouwwijze eerder gezien
Ik weet het al weer...!!!!!!!!!!!!!!
Ik weet het al weer...!!!!!!!!!!!!!!
- Bijlagen
-
- spider web.jpg (13.92 KiB) 269 keer bekeken
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Daarom laat ik die van mij ook even staan zoals hij nu is.
Ik wacht ook op de mods en tweaks van Menno.
Ik wacht ook op de mods en tweaks van Menno.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Hihi spinneweb
Heb ondertussen de trafoos dr in gezet.
Ik zag bij Menno op de site, de mods van 2011 staan. Ook nice
Heb ondertussen de trafoos dr in gezet.
Ik zag bij Menno op de site, de mods van 2011 staan. Ook nice
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ik heb de standby schakelaar in de headphone positie in gebouwd. Daarvoor heb ik eeen 6A 250V mini schakelaar ingebouwd, een dpdt, waarbij ik beide polen parrallel heb ingezet. De B+ is namelijk iets hoger dan 300V....
Ik schakel hiermee de B+ recht achter de bridge rectifier, dus aan de dc kant.
Ik denk dat dit prima en zonder risico zal werken.
Ik schakel hiermee de B+ recht achter de bridge rectifier, dus aan de dc kant.
Ik denk dat dit prima en zonder risico zal werken.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Zo alles zit aan elkaar.
Hoog tijd voor pauze.
Morgen alles checken, en dan de buisjes drin.
Laat ik nou net ook mijn nieuwe speakers binnen hebben. Klisch RB-61 very nice! Gevoeligheid van 95dB. Ben benieuwd hoe dat samen gaat met deze amp.
Ik heb nu een 27k voor R6 gebruikt.
Hoog tijd voor pauze.
Morgen alles checken, en dan de buisjes drin.
Laat ik nou net ook mijn nieuwe speakers binnen hebben. Klisch RB-61 very nice! Gevoeligheid van 95dB. Ben benieuwd hoe dat samen gaat met deze amp.
Ik heb nu een 27k voor R6 gebruikt.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Zo had ik hem nog niet gezien.
Mooi hoor
Morgen een foto met gloeiende buisjes hopelijk...
Mooi hoor
Morgen een foto met gloeiende buisjes hopelijk...
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Volgens mij moet je juist de schakelaars in serie zetten. Dan dubbele spanning. Nu juist dubbele stroom.evostars schreef:Ik heb de standby schakelaar in de headphone positie in gebouwd. Daarvoor heb ik eeen 6A 250V mini schakelaar ingebouwd, een dpdt, waarbij ik beide polen parrallel heb ingezet. De B+ is namelijk iets hoger dan 300V....
Ik schakel hiermee de B+ recht achter de bridge rectifier, dus aan de dc kant.
Ik denk dat dit prima en zonder risico zal werken.
Alleen werkt dat volgens mij officieel ook niet. Afstand tussen schakelcontacten en de buitenkant zou groter moeten worden om isolatie te garanderen. Nu heb je meer spanning bij de zelfde isolatie.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
De vraag is wel of dit echt handig is om de buis met alleen gloeispanning te laten op zogenaamd stb vervuild de buis zich dan niet? 
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ik wil gewoon niet dat er 300 V op de buis komt terwijl deze nog niet gloeit... Gaan ze langer mee.nl3prc schreef:De vraag is wel of dit echt handig is om de buis met alleen gloeispanning te laten op zogenaamd stb vervuild de buis zich dan niet?
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Hmm ik begrijp je niet helemaal. Er gaat hoe dan ook ,>300V doorheen. Met een laag amperage. Ik zie het probleem niet zo.sevenup schreef:Volgens mij moet je juist de schakelaars in serie zetten. Dan dubbele spanning. Nu juist dubbele stroom.evostars schreef:Ik heb de standby schakelaar in de headphone positie in gebouwd. Daarvoor heb ik eeen 6A 250V mini schakelaar ingebouwd, een dpdt, waarbij ik beide polen parrallel heb ingezet. De B+ is namelijk iets hoger dan 300V....
Ik schakel hiermee de B+ recht achter de bridge rectifier, dus aan de dc kant.
Ik denk dat dit prima en zonder risico zal werken.
Alleen werkt dat volgens mij officieel ook niet. Afstand tussen schakelcontacten en de buitenkant zou groter moeten worden om isolatie te garanderen. Nu heb je meer spanning bij de zelfde isolatie.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Ik heb de gloeispanning van de 12ax7 buisjes DC gemaakt.
Very basic. Bridge rectifier en een 330 uf tussen de plus en min. Ik heb de 2 x 100 ohm naar aarde laten zitten.
Very basic. Bridge rectifier en een 330 uf tussen de plus en min. Ik heb de 2 x 100 ohm naar aarde laten zitten.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Het lampje gloeit.
En geen rook.
En geen rook.
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Thank god for fuses...
Ik deed 1 12ax7 dr in, en weg zekering... hmm eens kijken wat er mis is
Ik deed 1 12ax7 dr in, en weg zekering... hmm eens kijken wat er mis is
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Zonder buis (onbelast) meet ik nu 14,6V DC en 31,2V AC over pin 4 en 9 (heaters) van de V1...
Ik had wel verwacht dat ie meer zou geven zonder belasting, maar de 100 ohm weerstanden zitten er ook gewoon in...
Vind het nogal veel volts...
Iemand een tip?
Die Fuse knalde eruit zonder B+, dus moet wel de heater zijn, buiz heeft geen interne kortsluiting...
Ik had wel verwacht dat ie meer zou geven zonder belasting, maar de 100 ohm weerstanden zitten er ook gewoon in...
Vind het nogal veel volts...
Iemand een tip?
Die Fuse knalde eruit zonder B+, dus moet wel de heater zijn, buiz heeft geen interne kortsluiting...
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Zonder de buizen erin, wilde ik de B+ meten, toestraks ook gedaan, wist de waarde niet.
Maar nu zag ik wel rook... snel wee uit gezet.
T zal toch niet stiekem een 115V Power trafo zijn ipv een 230V...
Maar nu zag ik wel rook... snel wee uit gezet.
T zal toch niet stiekem een 115V Power trafo zijn ipv een 230V...
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
12V AC op de heater van de EL84... onbelast. dat kan toch nooit goed zijn zo hoog...
Ik ga de B+ maar eens ff losknippen en onbelast meten
Ik ga de B+ maar eens ff losknippen en onbelast meten
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
525V AC onbelast op de secundaire spoel!!!!
AAARRGG... even bellen, nieuwe trafo
AAARRGG... even bellen, nieuwe trafo
Re: Bouw/modificatie verslag Mable VT86PP 12ax7 EL84 :D
Tja dat kan natuurlijk gebeuren... krijg je een trafo drbij met 110V primair ipv 220V...
Hmm, kan ik hier niet iets leuks mee doen? Ik heb nog een variac, maar dat ding is zo lomp groot.
Is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ie dan 235V krijgt op zijn primair...
Maar dit verklaard wel waarom het gloeilampje zo fel was, ik had verwacht een zacht gloeiend draad je te zien, maar dat 12V lampje kreeg ook vrolijk 12,2V ipv 6,3V
pff moet ik daar weer op gaan zitten wachten. helemaal geen zin in
Hmm, kan ik hier niet iets leuks mee doen? Ik heb nog een variac, maar dat ding is zo lomp groot.
Is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ie dan 235V krijgt op zijn primair...
Maar dit verklaard wel waarom het gloeilampje zo fel was, ik had verwacht een zacht gloeiend draad je te zien, maar dat 12V lampje kreeg ook vrolijk 12,2V ipv 6,3V
pff moet ik daar weer op gaan zitten wachten. helemaal geen zin in
