[Project] Devastating precision

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

En ja hoor, ik heb ze keurig ontweken O:)

Nu lekker slapen, morgen even een schroefmachine zoeken(Hubo is t/m dinsdag gesloten ivm carnaval), en dan de subs er eens in schroeven.
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door JeroenGRT »

:shock:

Wat een megaproject! Ben benieuwd hoe ze klinken! Toen ik Devastating las moest ik ineens denken aan "Devastator" uit de Transformers :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B9uyk_jJ6Ns[/youtube]
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Lars Oosterveen »

Mr. Polska +1

Maar wat een apparaten zeg... Groot!

Hoe vindt je het zelf klinken? En valt het je mee/tegen?
Maar je hebt er nog maar 1 in elkaar nu?
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door blueznl »

Glaswol en basreflex? Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Lars Oosterveen schreef:
Mr. Polska +1

Maar wat een apparaten zeg... Groot!

Hoe vindt je het zelf klinken? En valt het je mee/tegen?
Maar je hebt er nog maar 1 in elkaar nu?
Heb er inmiddels twee in elkaar gezet, maar ik wacht nog op een vierde versterker van Martijn. Vrijdag komt hij deze kant op.

Momenteel zijn er twee subwoofers, één midwoofer en één tweeter aangesloten. Straks met die vierde versterker krijg ik een verdubbeling in vermogen wat dus vergelijkbaar is met het verschil tussen één of twee subwoofers. Kortom: kan niet wachten :kwijl:
blueznl schreef:
Glaswol en basreflex? Of zie ik dat verkeerd?
Inderdaad glaswol en bas-reflex. In het begin zal dat wat stof geven maar na een tijdje neemt dat wel af.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Marp »

japperrrr schreef:
Inderdaad glaswol en bas-reflex. In het begin zal dat wat stof geven maar na een tijdje neemt dat wel af.
Ik weet niet of dat stof geeft, maar de eerste stoffige omgeving rondom een reflexpoort moet ik nog tegenkomen.
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

http://youtu.be/Zz7IcYJPrTg

Ben benieuwd hoe dat morgen met die nieuwe amp gaat :lol:
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Vandaag is Martijn hier geweest en hebben we alles mooi afgestemd. Beiden zijn we erg onder de indruk van de precision dan wel te devastation!

Meetresultaten volgen nog, hier vast een filmpje om van te smullen:
http://youtu.be/l4N66SqutX8

De eerst volgende meeting waarbij ik aanwezig kan zijn neem ik ze zeker mee!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door bertor »

Oei, 117 dB, dat is best hard :roll:
(jullie hadden toch wel oordoppen in he, jongens?)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Martijn M »

bertor schreef:
Oei, 117 dB, dat is best hard :roll:
(jullie hadden toch wel oordoppen in he, jongens?)
Ik stond met vingers in mijn oren. Aan mij zijn dit soort extreme geluidsniveaus niet besteed, maar ik moet wel zeggen dat het erg indrukwekkend was. Jasper gaf onlangs aan dat de twee 18" woofers in BR misschien iets te magertjes was voor in zijn kamertje, maar ik vond dit echt meer dan genoeg :lol: .

We hadden maar beperkt tijd, dus er moest gehaast worden. Desalniettemin vind ik dat het resultaat erg goed geworden is! Het crossoverpunt tussen laag en mid ligt rond 150 hz, die tussen mid en tweeter rond 1200 hz. De response en het afstraalgedrag zijn erg netjes geworden en over de klank was ik zeer te spreken, al heb ik maar heel kort kunnen luisteren.

Jasper heeft wat plaatjes van metingen. Daar mag hij zelf een verhaal bij proberen te maken ;) .
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Hier nog een filmpje en een foto van de opstelling, daarna volgt het verslag.
http://youtu.be/oR3kNtzyNaU
Bijlagen
IMG_20120226_131641.jpg
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door rho »

Heb je er ook al muziek mee beluisterd?
:mrgreen:
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

rho schreef:
Heb je er ook al muziek mee beluisterd?
:mrgreen:
Ik heb vorige week een paar duizend FLAC's gedownload met de grootste hits van de 70s tot en met nu! Klinkt werkelijk geweldig :goeie:
Ook nummers van Yes en dergelijke doen het érg goed. Wel valt me nu op dat het meerendeel van de nummers uit de 70s en 80s wat over-done is wat betreft de nabewerking.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door rho »

In de 80's kan ik me dat zeker voorstellen. In de 70's zal dat wel iets minder zijn. Hoewel met die psychedelische rock natuurlijk ook wel het geval zal zijn.
Heb je de intro van DSOTM al eens geprobeerd?
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

@rho
Als Another Brick In The Wall daarop staat is het antwoord ja :) Die vond ik kwalitatief wel echt uitblinken.

Ik sta echt nog steeds versteld van de ENORME POWER in dit systeem. Ben bezig met mijn verslag en heb uiteraard muziek aanstaan. Komt Gwen Stefani - What You Waiting For voorbij met in het begin wat zacht gezang en wat juichend publiek. Meteen die volumeknop wat verder opengedraaid omdat ik dacht dat heel het liedje zo zacht zou zijn. Nou, niet dus! Dat was dus bijna een hartaanval hè :sure:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door rho »

japperrrr schreef:
@rho
Als Another Brick In The Wall daarop staat is het antwoord ja :) Die vond ik kwalitatief wel echt uitblinken.
Nee, die staat op "The wall". ;)
japperrrr schreef:
Ik sta echt nog steeds versteld van de ENORME POWER in dit systeem. Ben bezig met mijn verslag en heb uiteraard muziek aanstaan. Komt Gwen Stefani - What You Waiting For voorbij met in het begin wat zacht gezang en wat juichend publiek. Meteen die volumeknop wat verder opengedraaid omdat ik dacht dat heel het liedje zo zacht zou zijn. Nou, niet dus! Dat was dus bijna een hartaanval hè :sure:
Probeer eens wat klassiek. Iets met een symfonisch orkest. :)
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

rho schreef:
japperrrr schreef:
@rho
Als Another Brick In The Wall daarop staat is het antwoord ja :) Die vond ik kwalitatief wel echt uitblinken.
Nee, die staat op "The wall". ;)
japperrrr schreef:
Ik sta echt nog steeds versteld van de ENORME POWER in dit systeem. Ben bezig met mijn verslag en heb uiteraard muziek aanstaan. Komt Gwen Stefani - What You Waiting For voorbij met in het begin wat zacht gezang en wat juichend publiek. Meteen die volumeknop wat verder opengedraaid omdat ik dacht dat heel het liedje zo zacht zou zijn. Nou, niet dus! Dat was dus bijna een hartaanval hè :sure:
Probeer eens wat klassiek. Iets met een symfonisch orkest. :)
Heb er vanmiddag al heeeel veel klassiek op losgelaten, oa:
- Bach
- Chopin
- Tschaikowsky
- Vivaldi
- Mozart
- Straus
- Grieg

Klinkt echt fantastisch. Vooral de power blijft ook hier weer dominant en is zeer indrukwekkend. Het gemak waarmee dit systeem de muziek werkelijk laat knallen is ongekend :mrgreen:
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Zo heerlijk om bij Hier van Blof zelfs te kunnen horen dat een basgitaar toch ook echt snaren heeft! :rock:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door rho »

Het dynamisch vermogen zal wel fenomenaal zijn. :rock:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Martijn M »

De focus ligt nu steeds op hoe hard het kan, maar ik denk dat de kwaliteit van de klank daardoor wat onderbelicht blijft. Deze speaker klinkt gewoon erg goed!
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Martijn M schreef:
De focus ligt nu steeds op hoe hard het kan, maar ik denk dat de kwaliteit van de klank daardoor wat onderbelicht blijft. Deze speaker klinkt gewoon erg goed!
Denk dat ik de komende tijd weer erg veel naar Blof zal gaan luisteren. Die opnames zijn wel lekker zeg!

Wel erg jammer dat mijn favoriete album van John Mayer voor geen meter klinkt..
Gebruikersavatar
Luukvdk
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 20:24
Locatie: Wassenaar

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door Luukvdk »

Komt dat niet omdat er bij John Mayer veel nadruk ligt op het gitaar spel en dat misschien je vierkante mid kasten veel staande golven in zich hebben die net rot uitkomen bij dat specifieke geluid van John Mayer.
Bij Blof heb je minder dat dat gebied benadrukt wordt.

Misschien kun je kijken of je nog wat aan dat kastje kan veranderen.
In het 'Midkast Vorm Vergelijk' draadje van Edo staan een boel interessante dingen over dit onderwerp.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5671

Gegroet,
Luuk.
Gebruikersavatar
japperrrr
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 16:10
Locatie: Eersel

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door japperrrr »

Luukvdk schreef:
Komt dat niet omdat er bij John Mayer veel nadruk ligt op het gitaar spel en dat misschien je vierkante mid kasten veel staande golven in zich hebben die net rot uitkomen bij dat specifieke geluid van John Mayer.
Bij Blof heb je minder dat dat gebied benadrukt wordt.

Misschien kun je kijken of je nog wat aan dat kastje kan veranderen.
In het 'Midkast Vorm Vergelijk' draadje van Edo staan een boel interessante dingen over dit onderwerp.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5671

Gegroet,
Luuk.
De midkasten kunnen eigenlijk geen staande golven in zich hebben, omdat ze helemaal zijn volgepropt(echt gepropt) met glaswol. Bij John Mayer vind ik de stem niet mooi opgenomen, het gitaarspel juist wel.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Devastating precision

Bericht door JvS »

Maar dempingsmaterialen houden staande golven niet tegen hoor. Misschien wel dat ze alles (een beetje) tegenhouden, maar geen staande golven en de daaruitvolgende resonanties specifiek.

Overigens denk ik niet dat dit 'probleem' wordt veroorzaakt door de kastvorm, maar gewoon door de opnamen van dat album. Die kasten een vorm meegeven die staande golven beperkt is echt puntjes op de i werk. Zal kleine invloed hebben en zeker niet de totale klank van een album beinvloeden (tenzij je een extreme sterke had, maar die zou je op de meting dan zeker ook gezien hebben).

Ik zou het zeker snappen dat je dit niet doet (gezien de moeite die het kost), maar het 'probleem' is niet getackled met glaswol :).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”