Stekkers bevestigen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Stekkers bevestigen
Weet iemand of er speciale tangen zijn om dit soort stekkers te bevestigen!
- Bijlagen
-
- Crimpcontact.jpg (4.5 KiB) 1696 keer bekeken
-
- Steekmof.jpg (4.62 KiB) 1696 keer bekeken
Re: Stekkers bevestigen
Laatst gewijzigd door Zweitse op wo 22 feb 2012, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stekkers bevestigen
Beetje lastig te zien, maar neem gewoon zo'n dingetje mee naar een winkel, dan snappen ze daar wel wat je moet hebben. Ik heb er ooit es één uit een goede gereedschapswinkel gehaald.
En via internet? Ik heb graag zoiets in me handen alvorens ik tot de koop overga.
En via internet? Ik heb graag zoiets in me handen alvorens ik tot de koop overga.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Stekkers bevestigen
Gebruik even de directe productlink op de productpagina, want bij een url met daarin jouw sessienummer zien wij slechts een foutmelding dat Conrad geen winkelwagen voor ons kon aanmaken. De website van Conrad zit vervelend in elkaar. Of kijk bijv. eventjes op deze website.Zweitse schreef:
Daar vind je vooral de welbekende goedkope krimptangen voor standaard kabelschoentjes, dus die voor zo'n hulsje dat je ermeesietse schreef:ja, ff naar een auto onderdelen zaak, maar ook bij Karwei en Gamma.
Re: Stekkers bevestigen
Krijg het niet voor elkaar om de juiste link er in te krijgen, maar ik zit aan zoiets te denken.
- Bijlagen
-
- Krimptang.jpg (3.88 KiB) 1670 keer bekeken
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Stekkers bevestigen
zoiets ja.
Maar met een punttang gaat het ook wel, je soldeert ze er na toch wel neem ik aan..?
Maar met een punttang gaat het ook wel, je soldeert ze er na toch wel neem ik aan..?
Re: Stekkers bevestigen
Met zo een tang is het mij nog nooit gelukt om zo een stekertje er aan te zetten.Zweitse schreef:Krijg het niet voor elkaar om de juiste link er in te krijgen, maar ik zit aan zoiets te denken.
De lipjes aan beide zijden moeten namelijk omgekruld worden.
Op de foto hier onder kan je een beetje zien wat ik bedoel.
Deze tangen die dit doen zijn niet als hobby tang te koop maar alleen professioneel.
Denk daar dus aan een iets ander prijskaartje dan de tang die je op de foto hebt.
Ik kan de juiste tang zo snel niet vinden maar de tang die je laat zien gaat het zeker niet mee lukken.
Met een combinatie tang gaat het dan beter.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Stekkers bevestigen
Hier een betaalbare krimptang voor niet-geisoleerde connectoren. Ik weet alleen niet of AWG 18-20 klein genoeg is. Dat zijn waarschijnlijk 2,8mm schuifstekkertjes.
Voor deze...
... ga je waarschijnlijk toch meer iets nodig hebben wat op een mini-fit krimptang lijkt. Als je die vindt zal de prijs ook wel navenant zijn.Zweitse schreef:
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Stekkers bevestigen
Hier ook een adresje (voornamelijk autogerelateerd) met dergelijk gereedschap.
Re: Stekkers bevestigen
deze dus.
http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptan ... 934cc0cfb5
Ziet er goed uit en de prijs valt mij mee.
http://www.rdae.nl/gereedschap/krimptan ... 934cc0cfb5
Ziet er goed uit en de prijs valt mij mee.
Re: Stekkers bevestigen
Ja, maar de kleinste maat is 1,5. Daar kan ik de kleine stekkertjes niet mee vast zetten. Zal waarschijnlijk met een gewone tang moeten. 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Stekkers bevestigen
Dan komt die groene van 29,95 nog dichter in de buurt, met zijn AGW 18-20 (= 1 tot 0,75 mm²), al is dat nog steeds niet het mini-fit formaat... denk ik.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Stekkers bevestigen
Aha, dan zoek je dus naar een krimptang die gaat tot 24 AWG (0,25 mm²). Dat lijkt er meer op.
Die van Molex valt inderdaad ontzettend mee bij Digi-Key of Mouser, en na het lezen van dit
lijkt het voor die prijs verstandig om geen goedkoper merk krimptang te zoeken.

Ik ben benieuwd of dit formaat er ook in past, als je ze los knipt.
Die van Molex valt inderdaad ontzettend mee bij Digi-Key of Mouser, en na het lezen van dit
lijkt het voor die prijs verstandig om geen goedkoper merk krimptang te zoeken.
Ik ben benieuwd of dit formaat er ook in past, als je ze los knipt.
Re: Stekkers bevestigen
Wat vinden we van deze. Is volgens mij perfect voor kleine stekkers. Ze zijn er ook nog in andere maten.
http://www.amazon.com/Engineer-PA-09-Mi ... B002AVVO7K
http://www.amazon.com/Engineer-PA-09-Mi ... B002AVVO7K
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Stekkers bevestigen
Ziet er netjes uit, maar met 4 maten is hij minder universeel dan die van Molex, welke 13 maten kan krimpen.
Anderzijds lijkt die van Amazon trouwens weer wel een vergrendeling te hebben, welke je dwingt om de krimpverbinding voldoende hard aan te knijpen. Dat kan een meerwaarde zijn, al zijn er ook mensen die daar een hekel aan hebben.
Anderzijds lijkt die van Amazon trouwens weer wel een vergrendeling te hebben, welke je dwingt om de krimpverbinding voldoende hard aan te knijpen. Dat kan een meerwaarde zijn, al zijn er ook mensen die daar een hekel aan hebben.
Re: Stekkers bevestigen
Of deze. Deze zijn voor de kleine connectoren:
http://samenkopen.net/action_product/570567/702947
Op zich niet duur, alleen wel redelijke verzendkosten.
En de connectoren zijn al helemaal niet duur
.
Hij heeft ook een maat groter.
http://samenkopen.net/action_product/570567/702947
Op zich niet duur, alleen wel redelijke verzendkosten.
En de connectoren zijn al helemaal niet duur
Hij heeft ook een maat groter.

