Een grote verrassing voor mij waren de aktieve speakers van Herbert (dipool laag, gesloten Accuton mid en hoog, zelfbouw klasse-D en DAC?), erg prettig om naar te luisteren en al goed in balans, misschien een beetje aan de donkere kant. Ook de blanda/rapide van Hannesie combinatie heeft me aangenaam verrast. Na aanpassing van het niveau tussen de schalen en de breedbanders werd er een mooi coherent plaatje neergezet en speelt het grootser dan je op grond van de afmetingen zou verwachten.
De sets van Martijn en Kevin had ik al eens gehoord, het is leuk om dan het verschil in akoestiek te ervaren. Kevin's dipolen draaiden mee op de subs van Martijn en het laag was vrij goed op orde gezien de beperkte tijd die beschikbaar was voor het afregelen. De waveguides van Martijn klonken erg goed, met een warmte en 'schoonheid' zoals ik dat ook gewend ben. De afbeelding was iets minder scherp dan bij hem thuis, maar dat zal wel komen door de opstelling en akoestiek. De dipolen van Kevin kwamen wel tot hun recht, ze konden hard genoegen en zetten een mooie grootse/ruimtelijke afbeelding neer. Misschien was er wel wat teveel hoog, maar daar is met behulp van de beschikbare DSP makkelijk wat aan te doen. Ik snap dat mensen het jammer vonden dat de subs meespeelden, maar daar zijn ze ook voor ontworpen
Het was dus een zeer geslaagde dag, ik heb me uitstekend vermaakt. Barry en mede-organisatie, bedankt daarvoor!
