sander
5.1 Voorversterker
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: 5.1 Voorversterker
Oepsds23man schreef:Ziet er schitterend uit, maar Compact Disk is met een C!
GRG
Re: 5.1 Voorversterker
Nou hij werkt.
Het speelt al een poosje en het klinkt niet verkeerd.
De vorige versterker was een, elektuur 1997, hybrideversterker.
Klonk ook niet verkeerd maar je merkt vooral dat de UCD's de speakers meer onder controle hebben.
Vooral het laag is strakker, en zal wel door de veel hogere dempingsfactor van de UCD komen.
Het speelt al een poosje en het klinkt niet verkeerd.
De vorige versterker was een, elektuur 1997, hybrideversterker.
Klonk ook niet verkeerd maar je merkt vooral dat de UCD's de speakers meer onder controle hebben.
Vooral het laag is strakker, en zal wel door de veel hogere dempingsfactor van de UCD komen.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 5.1 Voorversterker
Dit is iets kompleet anders dan wat ik normaal voorbij zie komen , echt mooi man .
Re: 5.1 Voorversterker
Nou, weekend bijna weer voorbij maar front is klaar.
Via een locale leverancier een heel mooi stuk plexiglas bemachtigd.
Rest alleen nog de bovenkant en het fatsoeneren van de bedrading.
resultaat:
Via een locale leverancier een heel mooi stuk plexiglas bemachtigd.
Rest alleen nog de bovenkant en het fatsoeneren van de bedrading.
resultaat:
Re: 5.1 Voorversterker
We kunnen rustig stellen dat dit een kandidaat is voor de versterker van 2012. 
Re: 5.1 Voorversterker
Wow super project. Dit ziet er echt super uit!!
Ik vraag me alleen af waar de tweede druk schakelaar op het front voor is en ik heb dit niet zo snel terug kunnen vinden.
Ik vraag me alleen af waar de tweede druk schakelaar op het front voor is en ik heb dit niet zo snel terug kunnen vinden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5.1 Voorversterker
Prachtig met een keurige afwerking zoals je het niet veel meer ziet, en alles zelf gedaan. Zat nog even terug te scrollen, ook de achterkant is gewoon strak en af. Hier wordt de zelfbouwer blij van, complimenten nogmaals.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 5.1 Voorversterker
Dat ziet er erg fraai uit Theo!

Het was vast niet je bedoeling om aan te geven dat het algemene afwerkingsniveau tegenwoordig daaldende is.Barry2001 schreef:Prachtig met een keurige afwerking zoals je het niet veel meer ziet
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5.1 Voorversterker
Moest 'm even 2 keer lezenMarp schreef:Dat ziet er erg fraai uit Theo!![]()
Het was vast niet je bedoeling om aan te geven dat het algemene afwerkingsniveau tegenwoordig daaldende is.Barry2001 schreef:Prachtig met een keurige afwerking zoals je het niet veel meer ziet
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: 5.1 Voorversterker
Dit ziet er echt heel goed uit, front is echt super!
Mooi ook hoe dat display tussen de draaiknoppen zit.
Mooi ook hoe dat display tussen de draaiknoppen zit.
Re: 5.1 Voorversterker
Oei, wat een complimenten, ik krijg er een kleur van
Heeft ook wel veel tijd gekost, terugkijkend ben ik in 2008 begonnen met het ontwerpplan.
Je bent er dan wel niet constant mee bezig maar toch.
Laatste loodjes is dan nog het netjes afwerken van de bedrading en de bovenkant van de versterker.
De buizen steken boven de kast uit dus er moeten een paar gaatjes geboord worden.
En er moet nog een eindversterker gebouwd worden voor de rear speakers
Okki: 2e drukknop is "optimum" de versterker is dan een gewone stereo versterker waarbij de overige 4 versterkertrappen
uitgeschakeld zijn.
De gloeistroom- en anodespanning voedingen worden zo ook niet onnodig belast.
Heeft ook wel veel tijd gekost, terugkijkend ben ik in 2008 begonnen met het ontwerpplan.
Je bent er dan wel niet constant mee bezig maar toch.
Laatste loodjes is dan nog het netjes afwerken van de bedrading en de bovenkant van de versterker.
De buizen steken boven de kast uit dus er moeten een paar gaatjes geboord worden.
En er moet nog een eindversterker gebouwd worden voor de rear speakers
Okki: 2e drukknop is "optimum" de versterker is dan een gewone stereo versterker waarbij de overige 4 versterkertrappen
uitgeschakeld zijn.
De gloeistroom- en anodespanning voedingen worden zo ook niet onnodig belast.
Re: 5.1 Voorversterker
Voor een voorversterker project ben ik ook op zoek naar donkerblauw transparant plexiglas. Waar heb je jou stuk vandaan?
Re: 5.1 Voorversterker
Dat is echt een prachtig front paneel geworden! Erg gaaf ontwerp ook.
En helemaal zelf gemaakt is erg knap. Ik laat de mijne bij schaeffer maken, maar die gaat denk ik niet zo mooi worden als deze.
En helemaal zelf gemaakt is erg knap. Ik laat de mijne bij schaeffer maken, maar die gaat denk ik niet zo mooi worden als deze.
Re: 5.1 Voorversterker
Plexiglas heb ik bij Pyrasiet in Leeuwarden vandaan.
Maar volgens mij heeft bouwplastics.nl dit ook, hier kun je online bestellen.
Frontpanelen van Schaeffer zijn veel mooier, maar ook duurder, en ze kunnen er letters ed in graveren.
Ik vond het een uitdaging om hetzelf te proberen, en met een beetje geduld lukt dit prima.
Behalve de letters dan, misschien in de toekomst toch eens bij Schaeffer kijken
Maar volgens mij heeft bouwplastics.nl dit ook, hier kun je online bestellen.
Frontpanelen van Schaeffer zijn veel mooier, maar ook duurder, en ze kunnen er letters ed in graveren.
Ik vond het een uitdaging om hetzelf te proberen, en met een beetje geduld lukt dit prima.
Behalve de letters dan, misschien in de toekomst toch eens bij Schaeffer kijken
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 5.1 Voorversterker
Of je gebruikt de laserprinter, als het niet persé gegraveerd hoeft te zijn. Een kort verslag staat 8 posts verderop.MxTheo schreef:Ik vond het een uitdaging om hetzelf te proberen, en met een beetje geduld lukt dit prima.
Behalve de letters dan, misschien in de toekomst toch eens bij Schaeffer kijken

