[Project] Devastating precision
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Project] Devastating precision
Boven- en onderkant zitten nu ook al vast!
@bartsegers
Mijn laatste ontwerp van de bracing heb ik ook even geüpload.
@bartsegers
Mijn laatste ontwerp van de bracing heb ik ook even geüpload.
Re: [Project] Devastating precision
Dat was toch vanaf 145db??
Ik vind in de auto 90 al hard zat.. hoe moet dat wel niet in de huiskamer wezen?
Ik vind in de auto 90 al hard zat.. hoe moet dat wel niet in de huiskamer wezen?
Re: [Project] Devastating precision
130dB is ook al een béétje vernietigendnxs77 schreef:Dat was toch vanaf 145db??![]()
Ik vind in de auto 90 al hard zat.. hoe moet dat wel niet in de huiskamer wezen?
Re: [Project] Devastating precision
Fotootje van de bracing 
Kwam er net achter dat ik bovenste verticale delen gewoon vergeten ben:
http://s1231.photobucket.com/albums/ee5 ... chets6.png
Die van 147,25mm en 138mm dus.
Moet uiteraard nog wel wat gaten erin zagen.
Kwam er net achter dat ik bovenste verticale delen gewoon vergeten ben:
http://s1231.photobucket.com/albums/ee5 ... chets6.png
Die van 147,25mm en 138mm dus.
Moet uiteraard nog wel wat gaten erin zagen.
Re: [Project] Devastating precision
Zo meteen ga ik bij de Hubo even de kolomboormachine kapen om mijn tientallen(honderden?) gaten de boren voor de bracing. 
Re: [Project] Devastating precision
Welgeteld 172 gaten 
Is het nog nodig om de gaten te schuren? Als het niet per se nodig is, is het natuurlijk wel begrijpelijk dat ik er liever niet aan begin. Gaat me zéker een dag kosten om de randen van alle 172 gaten te schuren.
Is het nog nodig om de gaten te schuren? Als het niet per se nodig is, is het natuurlijk wel begrijpelijk dat ik er liever niet aan begin. Gaat me zéker een dag kosten om de randen van alle 172 gaten te schuren.
Re: [Project] Devastating precision
Of het echt nodig is weet ik niet, maar een bovenfrees met een afrondfrees doet dat klusje zo. Misschien kun je dat ergens lenen?
Re: [Project] Devastating precision
Holy crap! zeker geen half werk 
En ook zeker een rap tempo ... keep it up.
En ook zeker een rap tempo ... keep it up.
Re: [Project] Devastating precision
M'n buurman heeft me al de hele dag zijn kolomboormachine en verstelbare gatenboor uitgeleend én hij laat morgen zijn werkplaatsmedewerker de gaten voor de drivers frezen. Maar misschien kan ik vragen of hij mij het frezen wil leren en als ik dan toch bezig ben kan ik die gaten ook wel even snel doen. Als ik de bovenfrees gewoon ondiep instel zodat er net een randje af wordt gefreesd is het toch gewoon even het rondje afmaken en hoeft toch ook niet heel lang te duren?Ronkel schreef:Of het echt nodig is weet ik niet, maar een bovenfrees met een afrondfrees doet dat klusje zo. Misschien kun je dat ergens lenen?
Re: [Project] Devastating precision
Nou, volgens mij is dat niet nodig. Als je je druk over zulke randjes gaat maken...japperrrr schreef:Ronkel schreef:Of het echt nodig is weet ik niet, maar een bovenfrees met een afrondfrees doet dat klusje zo. Misschien kun je dat ergens lenen?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [Project] Devastating precision
ik denk dat er hier onderhand meer speakers gebouwd worden mét afgeronde randen dan zonder, just my 2 centjes.markbakk schreef:Nou, volgens mij is dat niet nodig. Als je je druk over zulke randjes gaat maken...japperrrr schreef:Ronkel schreef:Of het echt nodig is weet ik niet, maar een bovenfrees met een afrondfrees doet dat klusje zo. Misschien kun je dat ergens lenen?
Ik zou die puntjes op de i nog ff zetten, zeker als je ook nog leert te frezen daardoor, 2 vliegen in 1.....172 klapjes
Re: [Project] Devastating precision
Ik kijk morgen wel even hoeveel werk het is, als het meevalt doe ik het wel. Heb de hele middag vrij dus kan volop aan het werk!
Re: [Project] Devastating precision
Heb vandaag flink aan de bracing gewerkt en nog een en ander gezaagd en geboord bij de Hubo, maar heel veel is er niet te zien. Daarom geen foto's deze keer. Weet iemand misschien een goede webshop waar ik kabels en connectorplaatjes kan kopen?
Heb op Amazon.de wat gevonden:
http://www.amazon.de/Lautsprecherkabel- ... 002YY4TUW/
http://www.amazon.de/Lautsprecher-Termi ... 000LB4KAE/
Is dit een beetje goed spul? Als ik naar de reacties kijk zou ik zeggen van wel, maar misschien heeft iemand hier wat beters?
Heb op Amazon.de wat gevonden:
http://www.amazon.de/Lautsprecherkabel- ... 002YY4TUW/
http://www.amazon.de/Lautsprecher-Termi ... 000LB4KAE/
Is dit een beetje goed spul? Als ik naar de reacties kijk zou ik zeggen van wel, maar misschien heeft iemand hier wat beters?
Re: [Project] Devastating precision
Misschien zijn SpeakOn-connectoren wat voor je, dan heb je ook minder snel dat de tweeter per ongeluk lage tonen krijgt.
Re: [Project] Devastating precision
Had er wel al naar zitten kijken maar ik hang toch een stickertje aan het begin en eind van elke kabel dus zal niet zo snel verkeerd gaan.Casper schreef:Misschien zijn SpeakOn-connectoren wat voor je, dan heb je ook minder snel dat de tweeter per ongeluk lage tonen krijgt.
Re: [Project] Devastating precision
kabeltje.com heeft heel betaalbare speak-on's... heb ze zelf ook, lekker het filter extern kun je er ook altijd bij.japperrrr schreef:Weet iemand misschien een goede webshop waar ik kabels en connectorplaatjes kan kopen?
Re: [Project] Devastating precision
Was die site ook al tegengekomen maar prijzen zijn naar mijn mening nog te hoog. Denk dat ik morgen maar gewoon bij Amazon bestelWielkeB schreef:kabeltje.com heeft heel betaalbare speak-on's... heb ze zelf ook, lekker het filter extern kun je er ook altijd bij.
Re: [Project] Devastating precision
welke heb je nodig?
ik heb er nog aardig wat liggen(nieuw)
ik heb er nog aardig wat liggen(nieuw)
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: [Project] Devastating precision
pollin.de ?
zendkosten wellicht te hoog...
http://www.pollin.de/shop/dt/MzkzODM0OT ... LS225.html
Of, 50 meter 2x2,5mm2 33€
http://link.marktplaats.nl/1001260583
bandridge-audio kabel:
http://link.marktplaats.nl/527237824
zendkosten wellicht te hoog...
http://www.pollin.de/shop/dt/MzkzODM0OT ... LS225.html
Of, 50 meter 2x2,5mm2 33€
http://link.marktplaats.nl/1001260583
bandridge-audio kabel:
http://link.marktplaats.nl/527237824
Re: [Project] Devastating precision
Just my 2ct erbij:MechanicalAnimal schreef:ik denk dat er hier onderhand meer speakers gebouwd worden mét afgeronde randen dan zonder, just my 2 centjes.
Behalve esthetica kan ik weinig redenen bedenken waarom je die randjes zou gaan afronden. Ik weet dat het hier veel gebeurt, maar dat is in 99,99% van de gevallen 'just to be sure'. Ik denk dat weinig mensen de luchtstromen door die gaten uitvoerig gaan analyseren op wervelingen die langs scherpe randjes zouden kunnen ontstaan én die vervolgens ook nog meet- of hoorbaar zouden zijn. Dat hoeft ook niet, gezond verstand zegt (mij i.i.g.)dat die wervelingen bepaald niet de zwakste schakel zullen zijn: in een open systeem zijn de wervelingen rond de BR-poort maatgevend en in een gesloten systeem de wervelingen rond de korf van de speaker (maar daar zijn ze juist weer nuttig, want ze leiden tot verliezen). Maar mochten mensen zich er druk over maken, dan zouden ze zich ook zorgen moeten maken over de wervelingen die ontstaan bij de rolrand van een willekeurige ingebouwde speaker (de overgang van bewegende conus naar stilstaande baffle).
Re: [Project] Devastating precision
Vandaag heb ik bij de Hubo geleerd hoe ik met een bovenfrees moet werken, maar nu heb ik even geen tijd om weer aan de luidsprekers te beginnen. Morgen daarentegen heb ik de hele dag de werktplaats van de Hubo voor mezelf dus kan ik volop aan de slag!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [Project] Devastating precision
Mijn centjes zijn ook verre van wetenschappelijk onderbouwd hoor Mark, meer een "gutfeeling" en "just to be sure" zoals je zelf beschrijft.markbakk schreef:Just my 2ct erbij:MechanicalAnimal schreef:ik denk dat er hier onderhand meer speakers gebouwd worden mét afgeronde randen dan zonder, just my 2 centjes.
Behalve esthetica kan ik weinig redenen bedenken waarom je die randjes zou gaan afronden. Ik weet dat het hier veel gebeurt, maar dat is in 99,99% van de gevallen 'just to be sure'. Ik denk dat weinig mensen de luchtstromen door die gaten uitvoerig gaan analyseren op wervelingen die langs scherpe randjes zouden kunnen ontstaan én die vervolgens ook nog meet- of hoorbaar zouden zijn. Dat hoeft ook niet, gezond verstand zegt (mij i.i.g.)dat die wervelingen bepaald niet de zwakste schakel zullen zijn: in een open systeem zijn de wervelingen rond de BR-poort maatgevend en in een gesloten systeem de wervelingen rond de korf van de speaker (maar daar zijn ze juist weer nuttig, want ze leiden tot verliezen). Maar mochten mensen zich er druk over maken, dan zouden ze zich ook zorgen moeten maken over de wervelingen die ontstaan bij de rolrand van een willekeurige ingebouwde speaker (de overgang van bewegende conus naar stilstaande baffle).
En ik vond het zelf ook nog eens mooi staan
