Weer een tweetal printjes klaar.
Het besturingsgedeelte van de versterker.
De diverse schakelingen zijn met behoorlijk veel logische ic's opgebouwd.
Het gedoe met microprossessors, PIC's ed gaat mij hiervoor nog wat te ver.
Nadeel is wel dat het even duurt voordat je een werkend schema op papier hebt, hoewel het schrijven van een programma ook veel tijd kost.
Wat zit er op deze printen:
1, Afstandbediening sturing voor alle functies.
2, Bronkeuze relais worden bediend door een rotary-encoder
3, Aangesloten eindversterkers worden met de voorversterker ingeschakeld.
Referentiespanning naar de rear, center en subwoofer versterker zodat het volume
per bron ingesteld kan worden.
4, Het audiosignaal naar de eindversterkers wordt gemuted zodra wordt omgeschakeld naar een ander bron, en bij
functies die schakelploppen kunnen veroorzaken.
5, Per bron kan worden ingesteld of bij stereosignaal de subwoofer en/of de rear speakers bijgeschakeld moeten worden.
6, Wordt alleen stereo gebruikt dan kunnen de overige 4 buizen uitgeschakeld worden (Ik noem dit "Optimum" )
de voeding wordt dan minder belast en minder onnodige warmte ontwikkeling.
Er rest nog een print voor het voorfront voor de indicatie van bronkeuze ed.