Scan Speak Maxima S.E.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Weer wat verder!
Aan alle panelen het vis bekje gefreesd! Hiervoor even een freestafeltje gemaakt van een bovenfrees omdat ik al 1 paneel verprutst had doordat ik uitschoot met de bovenfrees.
Verder zijn beide subkasten nu ook gelijmd!
Aan alle panelen het vis bekje gefreesd! Hiervoor even een freestafeltje gemaakt van een bovenfrees omdat ik al 1 paneel verprutst had doordat ik uitschoot met de bovenfrees.
Verder zijn beide subkasten nu ook gelijmd!
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Al heb ik dan nog weinig verstand van speakers bouwen, maar in deze zie ik wel dat er gruwelijk veel werk in zit en dat het heel erg goed wordt aangepakt.
Gaaf om te volgen hoe je dit allemaal bouwt!
Gaaf om te volgen hoe je dit allemaal bouwt!
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Ik zou het persoonlijk nooit aangedurfd hebben om elk paneel een randje te geven. Maar nu ik de foto zo zie lijkt het mij erg mooi te worden zo.
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Is idd erg geslaagd, die randjes. Mooier dan glad, wat uiteindelijk veel problemen geeft met de afwerking op langere termijn (scheurtjes).
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Dat is een mooie touch inderdaad!
goed zorg dragen dat die randjes met de afwerking nog mooi strak afsteken als je bijv gaat verven ofzo.
goed zorg dragen dat die randjes met de afwerking nog mooi strak afsteken als je bijv gaat verven ofzo.
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Heerlijk zo'n machine
, zou ik wel raad mee weten
.
Mooi project!
De maxima vind ik zwz een mooie combi.
Ook in dit nieuwe jasje, zoals je aan het maken bent.
Mooi werk!
Mooi project!
De maxima vind ik zwz een mooie combi.
Ook in dit nieuwe jasje, zoals je aan het maken bent.
Mooi werk!
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Inderdaad het randje heeft vele voordelen als je de kast gaat aflakken (behalve met schuren). Maar ook heb ik het gedaan om achteraf nog te zien hoe de luidspreker is opgebouwd. En omdat ik het een mooi effect vond zoals in mijn eerste post van de luidspreker die ter inspiratie diende!
Verder gisteren nog even aan de hobby geweest. Omdat ik staande golven in de kast wil voorkomen heb ik nog schuine platen gemaakt die in alle midden toner kasten komen zodat er geen enkele plaat meer parallel aan elkaar loopt.
Ondertussen is alles nu gefreesd op de baffle na. Dus het einde komt in zicht!
Verder gisteren nog even aan de hobby geweest. Omdat ik staande golven in de kast wil voorkomen heb ik nog schuine platen gemaakt die in alle midden toner kasten komen zodat er geen enkele plaat meer parallel aan elkaar loopt.
Ondertussen is alles nu gefreesd op de baffle na. Dus het einde komt in zicht!
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Nou weer een hele tijd geleden maar ondertussen weer wat vorderingen gemaakt.
Vandaag 1,5 topkast in elkaar gelijmd. Helaas kon ik niet verder wegens gebrek aan interne bekabeling
van de week dus weer een ritje Speakerland, hopelijk maakt de koffie het dan weer goed.
Maar het einde is nu dan toch in zicht. de Terminal en filter regeling moeten nog in gefreesd worden en de baffle's moeten nog gemaakt worden maar dan is het geheel klaar voor de spuiter. En dan komen we dus ook aan bij welke kleur moet het worden.
Ik heb zelf al zitten denken aan een lichtgrijze kast in combinatie met een iets donkerder grijze baffle, of een hooglans zwarte kast met een mat zwarte baffle. Ook zou ik de baffle bijvoorbeeld van eiken kunnen maken en dan grijs beitsen. Ik kom er nog niet uit in ieder geval. En de vriendin moet het ook nog goedkeuren
Een maat van mij is ook bezig met een set originele maxima's (ja moest hij maar niet mee gaan naar speakerland) dus konden we mooi even vergelijken. (zijn baskasten zijn nog niet af dus volgende keer 2 gehele maxima's met elkaar vergelijken
Vandaag 1,5 topkast in elkaar gelijmd. Helaas kon ik niet verder wegens gebrek aan interne bekabeling
Maar het einde is nu dan toch in zicht. de Terminal en filter regeling moeten nog in gefreesd worden en de baffle's moeten nog gemaakt worden maar dan is het geheel klaar voor de spuiter. En dan komen we dus ook aan bij welke kleur moet het worden.
Ik heb zelf al zitten denken aan een lichtgrijze kast in combinatie met een iets donkerder grijze baffle, of een hooglans zwarte kast met een mat zwarte baffle. Ook zou ik de baffle bijvoorbeeld van eiken kunnen maken en dan grijs beitsen. Ik kom er nog niet uit in ieder geval. En de vriendin moet het ook nog goedkeuren
Een maat van mij is ook bezig met een set originele maxima's (ja moest hij maar niet mee gaan naar speakerland) dus konden we mooi even vergelijken. (zijn baskasten zijn nog niet af dus volgende keer 2 gehele maxima's met elkaar vergelijken
Re: Scan Speak Maxima in een nieuw jasje
Waanzinnig mooi project!, doet me goed om weer een update te zien. 
En nee niet vegen die speakers afmaken.
En nee niet vegen die speakers afmaken.
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Weet er eigenlijk nog iemand waar ik eventueel een stuk RVS zou kunnen laten bedrukken, bestickeren of graveren? Ik wil de het basfilter en aansluit terminal nog borstelen en dan dus bedrukken.
in de buurt van 's-Hertogenbosch zou ideaal zijn.
in de buurt van 's-Hertogenbosch zou ideaal zijn.
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Met behulp van een laserprinter en een stukje fotopapier kun je het misschien ook goed zelf doen op aluminium is het bij mij iig erg goed gelukt.
Overigens een heel erg mooi project waar je mee bezig bent. En aan luxe ook niet echt een gebrek qua apparatuur zag ik al wel
.... Wat nou freesjes wisselen we nemen gewoon drie bovenfrezen
Groet,
Harm
Overigens een heel erg mooi project waar je mee bezig bent. En aan luxe ook niet echt een gebrek qua apparatuur zag ik al wel
Groet,
Harm
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Harm,
Thanks voor de tip maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld! Je print het uit op foto papier met een laser printer maar hoe krijg ik het dan op het RVS?
Thanks voor de tip maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld! Je print het uit op foto papier met een laser printer maar hoe krijg ik het dan op het RVS?
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Ik dacht dat je het dan met een strijkbout kon overbrengen op het rvs, tenminste dat had ik ergens hier op het forum gezien.ALDEBIJL schreef:Harm,
Thanks voor de tip maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld! Je print het uit op foto papier met een laser printer maar hoe krijg ik het dan op het RVS?
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Dat klopt cobaltjeh
was in een topic van mij.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15051
Onderaan in het draadje vind je de methode en wat plaatjes van het resultaat.
Op koper en aluminium gaat het iig prima weet niet of het ook het geval is bij RVS.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15051
Onderaan in het draadje vind je de methode en wat plaatjes van het resultaat.
Op koper en aluminium gaat het iig prima weet niet of het ook het geval is bij RVS.
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Heb je draadje gelezen! ziet er inderdaad goed uit! Ik zal ook maar is een poging gaan wagen dan! eerst nog wel ergens een proef stukje vandaan toveren! en de bedrukking nog uit tekenen!
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Scan Speak Maxima S.E.
zeer mooi freeswerk!
volgende keer iets van dit aan de binnenkant?

volgende keer iets van dit aan de binnenkant?

Re: Scan Speak Maxima S.E.
Beide topkasten zitten nu in elkaar!
Even een vergelijkje met de originele maxima
Even een vergelijkje met de originele maxima
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Zeer fraai ALDEBIJL!
Buiten kijf!
Lekkere werkplaats ook.
Waar laat je het actieve gedeelte van de laagkast?
En het filter?
Buiten kijf!
Lekkere werkplaats ook.
Waar laat je het actieve gedeelte van de laagkast?
En het filter?
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Goed lezen, op pagina 1 Marcus.Hondasnl schreef:Zeer fraai ALDEBIJL!
Buiten kijf!
Lekkere werkplaats ook.
Waar laat je het actieve gedeelte van de laagkast?
En het filter?
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Re: Scan Speak Maxima S.E.
Beetje laat misschien maar vind deze altijd erg goed en goedkoop:
http://www.goossensgraveertechniek.nl/
http://www.goossensgraveertechniek.nl/

