Build topic LM4780 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Build topic LM4780 versterker
Kan iemand mijn het maximum voltage van het ingangssignaal vertellen? Ik wil er een buizenvoortrap opzetten. Het schema dat ik gekozen heb boost het line signaal van 200mV naar 770mV. Is dat teveel, moet ik het terugbrengen naar 200mVin en 200mVuit voor de voorversterker?
Dank,
Hugo
Dank,
Hugo
Re: Build topic LM4780 versterker
De versterker heeft een versterking van 21x. Een bron met een uitgangsspanning van 2V is vrij standaard, en daar zit je nog onder.
Re: Build topic LM4780 versterker
OK, dank je. Dan krik ik de voorversterker nog een tikkie op. En zoek ik er een eenvoudig solid-state voorversterkertje bij voor naast de buizen, als 'by-pass'.
Hugo
Hugo
Re: Build topic LM4780 versterker
Op het werk heb ik het hele printje even in Solidworks gezet (was rustig dus had wat tijd over
), dus voor wie geïnteresseerd is in de 3d modellen hiervan, stuur maar een PB
.
Re: Build topic LM4780 versterker
Erg gaaf uitgewerkt, ik heb eventueel nog wel een gedeeltelijke uitwerking van een modushop voor als mensen willen spelen met een ontwerpje. 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic LM4780 versterker
mooi man! is dat te exporteren naar een format dat Sketchup begrijpt?Lieuwe schreef:Op het werk heb ik het hele printje even in Solidworks gezet (was rustig dus had wat tijd over), dus voor wie geïnteresseerd is in de 3d modellen hiervan, stuur maar een PB
.
Re: Build topic LM4780 versterker
Dikke elco's trouwens. Dat lijkt me vrij overbodig, maar het kan vast geen kwaad
En je hebt de elco's om de diodes niet gebruikt, is dat met een reden?
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Build topic LM4780 versterker
Dan moet ik even kijken of dat lukt, ik zal mijn best doenHenkjan schreef:mooi man! is dat te exporteren naar een format dat Sketchup begrijpt?Lieuwe schreef:Op het werk heb ik het hele printje even in Solidworks gezet (was rustig dus had wat tijd over), dus voor wie geïnteresseerd is in de 3d modellen hiervan, stuur maar een PB
.
De elco's zijn even groot als de 10.000uF 63v elco's. Deze heb ik ook op mijn print zitten omdat de 50V tijdelijk niet bij conrad waren, maar hij kan zo een slagje kleiner gemaakt wordenSuperR schreef:Dikke elco's trouwens. Dat lijkt me vrij overbodig, maar het kan vast geen kwaadEn je hebt de elco's om de diodes niet gebruikt, is dat met een reden?
Toetsenbord bevalt uitstekendBoerenterprise schreef:Mooi werk Lieuwe!
(ps: bevalt het toetsenbord goed?)
Chris
Re: Build topic LM4780 versterker
Ik vroeg me af of er al iemand de parallel schakeling werkend heeft? En daarvan al wat resultaten heeft.
Daarnaast zou dit een goede MKP zijn http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=451086
Of moet deze groter of beter van een ander merk?
De moet opgenomen worden in de signaalweg, is dat dus gewoon tussen de +(signaal) kabel?
Of zit deze dan tussen de + en gnd?
Daarnaast zou dit een goede MKP zijn http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=451086
Of moet deze groter of beter van een ander merk?
De moet opgenomen worden in de signaalweg, is dat dus gewoon tussen de +(signaal) kabel?
Of zit deze dan tussen de + en gnd?
Re: Build topic LM4780 versterker
KoenVW heeft een parallelle versie gemaakt: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1558860.
Ik dacht dat Boerenterprise hier ook mee bezig is.
De MKP moet je opnemen in de signaalkabel, niet tussen + en -.
Zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 6#p1558866
Ik dacht dat Boerenterprise hier ook mee bezig is.
De MKP moet je opnemen in de signaalkabel, niet tussen + en -.
Zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 6#p1558866
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Build topic LM4780 versterker
klopt helemaal, duurt alleen erg lang
Printjes zijn gesoldeerd en koelprofiel wordt aan gewerkt.
Hij komt er wel hoor
Printjes zijn gesoldeerd en koelprofiel wordt aan gewerkt.
Hij komt er wel hoor
Re: Build topic LM4780 versterker
Thx voor de info Knuisje, ik zal de onderdelen eens gaan bestellen, ik heb hier nog een bordje teveel liggen momenteel.
Deze zal ik even ombouwen naar een parallel geschakelde versie, daarna eens testen of we dan een xls10 kunnen aansturen.
Deze zal ik even ombouwen naar een parallel geschakelde versie, daarna eens testen of we dan een xls10 kunnen aansturen.
Re: Build topic LM4780 versterker
Na een aantal topics doorgelezen te hebben over de LM4780 versterker lijkt me dit een hele leuke versterker met 1 print voor de computer kamer (Infinity Overture 1) en misschien laten voor in de woonkamer (Infinity Overture 3) met 2 printen.
Toch heb ik nog wat vraagjes.
- Hoe doet deze versterker het vergelen met de kant en klare versterkers van bv Cambridge Audio? of met mijn huidige HK AVR500?
- De luidsprekers die er achter moeten komen zijn 8 ohm, mid en hoog passief en laag actief (Infinity Overture) kan ik hier nog rare dingen bij tegenkomen?
Ben benieuwd naar de antwoorden en wie weet komt er dan nog wel weer een LM4780 versterker bij binnen dit forum
Alvast bedankt.
Toch heb ik nog wat vraagjes.
- Hoe doet deze versterker het vergelen met de kant en klare versterkers van bv Cambridge Audio? of met mijn huidige HK AVR500?
- De luidsprekers die er achter moeten komen zijn 8 ohm, mid en hoog passief en laag actief (Infinity Overture) kan ik hier nog rare dingen bij tegenkomen?
Ben benieuwd naar de antwoorden en wie weet komt er dan nog wel weer een LM4780 versterker bij binnen dit forum
Alvast bedankt.
Re: Build topic LM4780 versterker
Vergelijkbaar en Neerjmulder schreef:- Hoe doet deze versterker het vergeken met de kant en klare versterkers van bv Cambridge Audio? of met mijn huidige HK AVR500?
- De luidsprekers die er achter moeten komen zijn 8 ohm, mid en hoog passief en laag actief (Infinity Overture) kan ik hier nog rare dingen bij tegenkomen?
Zolang er geen gekke equalizer aan staat in een van beide versterkers denk ik dat ze vergelijkbaar klinken.
Re: Build topic LM4780 versterker
Op dit moment staat alles neutraal/middenstand alleen de volume knop niet 
Re: Build topic LM4780 versterker
Vandaag het begin binnen van de versterker gekregen, de print met LM4780 nu nog wachten op Conrad voor de verdere onderdelen en ringkerntrafo.nl voor de Amplimo ringkerntrafo.
Kreeg net een mailtje dat de trafo onderweg is
Kreeg net een mailtje dat de trafo onderweg is
Re: Build topic LM4780 versterker
Gisteren de onderdelen van Conrad binnen gekregen en met een half uurtje zat die in elkaar, door andere verplichtingen kon ik niet verder.
Vanmorgen dus weer verder gegaan en alles op een plank vast gezet en nu zit ik te luisteren
Na verschillende cd's geluisterd te hebben heb ik toch het idee dat die beter klinkt dan de HK AVR500.
Voor deze moet er nu nog een behuizing gemaakt worden voor de computer kamer en dan maar weer eens kijken voor de woonkamer.
Vanmorgen dus weer verder gegaan en alles op een plank vast gezet en nu zit ik te luisteren
Na verschillende cd's geluisterd te hebben heb ik toch het idee dat die beter klinkt dan de HK AVR500.
Voor deze moet er nu nog een behuizing gemaakt worden voor de computer kamer en dan maar weer eens kijken voor de woonkamer.
-
samuelb1002
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 8:18
Re: Build topic LM4780 versterker
Hallo
Ik ben een total leek, maar is het mogelijk aan het verstrektje dat jullie bouwen op basis van de LM4780 een bron selectie toe te voegen. Blijkbaar is die vertsreker zo goed dat ik mijn oude Yamaha zou kunnen buiten gooien maar dan moet ik wel een aantal verschillende bronnen kunnen conncetren en selecteren.
mvg,
Samuel
Ik ben een total leek, maar is het mogelijk aan het verstrektje dat jullie bouwen op basis van de LM4780 een bron selectie toe te voegen. Blijkbaar is die vertsreker zo goed dat ik mijn oude Yamaha zou kunnen buiten gooien maar dan moet ik wel een aantal verschillende bronnen kunnen conncetren en selecteren.
mvg,
Samuel
Re: Build topic LM4780 versterker
Even zoeken op Ebay naar bijvoorbeeld een PGA2310.
http://www.ebay.com/itm/Hi-End-Top-PGA2 ... 0733583379
http://www.ebay.com/itm/Hi-End-Top-PGA2 ... 0733583379
Re: Build topic LM4780 versterker
Je hebt hiervoor een draaischakelaar nodig zoals deze: http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... ductId=604samuelb1002 schreef:Ik ben een total leek, maar is het mogelijk aan het verstrektje dat jullie bouwen op basis van de LM4780 een bron selectie toe te voegen. Blijkbaar is die vertsreker zo goed dat ik mijn oude Yamaha zou kunnen buiten gooien maar dan moet ik wel een aantal verschillende bronnen kunnen conncetren en selecteren.
Fijn dat hij je goed bevalt.rjmulder schreef:Na verschillende cd's geluisterd te hebben heb ik toch het idee dat die beter klinkt dan de HK AVR500.
Kun je omschrijven wat je er beter aan vindt klinken?
Re: Build topic LM4780 versterker
Naar mijn idee zit er in het hoog meer detail en in de HK, laag is met mag ietsje minder van mij maar dat was ook met de HK dat ligt denk ik aan de luidsprekers die ik heb staan.knuisje schreef:Fijn dat hij je goed bevalt.rjmulder schreef:Na verschillende cd's geluisterd te hebben heb ik toch het idee dat die beter klinkt dan de HK AVR500.
Kun je omschrijven wat je er beter aan vindt klinken?
De test opstelling is Harman Kardon HD760 cd speler die via van den Hul D 102 MK III Hybryd kabels aan de LM4780 versterker zijn verbonden en dan via van den Hul GS 122 Hybrid naar de Infinity Overture 3 gaan.
-
samuelb1002
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 8:18
Re: Build topic LM4780 versterker
Hallo
Ik ben alle nodig componenten aan het opzoeken bij conrad
de Pinheader kan ik niet vinden omdat het ref nummer blijkbaar niet meer bestaat.
De transo vind ik wel bij conrad 160 VA 2 x 18V van
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... quantity=1
of moet dat een amplimo zijn?
De fiches voor bron(nen) en output was ik nog naar op zoek kan dat ook bij conrad?
thanks,
Samuel
Ik ben alle nodig componenten aan het opzoeken bij conrad
de Pinheader kan ik niet vinden omdat het ref nummer blijkbaar niet meer bestaat.
De transo vind ik wel bij conrad 160 VA 2 x 18V van
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... quantity=1
of moet dat een amplimo zijn?
De fiches voor bron(nen) en output was ik nog naar op zoek kan dat ook bij conrad?
thanks,
Samuel
Re: Build topic LM4780 versterker
Pinheader: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=741119
Zo'n trafo is prima, kan natuurlijk van elk merk zijn.
Wat bedoel je met fiches? Wij Nederlanders denken dan meteen aan het casino.
Zo'n trafo is prima, kan natuurlijk van elk merk zijn.
Wat bedoel je met fiches? Wij Nederlanders denken dan meteen aan het casino.
