Hm ok, en kan dat elkaar tegen gaan werken?De tiny is ingesteld op een brownout detection. Dit houdt in dat hij zichzelf in reset houdt als het voltage onder 4.3V ligt. Dit heb ik ingesteld om corruptie van de ingebouwde EEPROM te voorkomen
Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Buffalo DIII + Hypex Ncore Project
Een LC filter is meer bedoeld voor filtering van het AVCC referentie voltage. Deze pin is echter niet aanwezig op een Tiny.
Ok en is dus overbodig.Een LC filter is meer bedoeld voor filtering van het AVCC referentie voltage. Deze pin is echter niet aanwezig op een Tiny.
L1 en C10 kunnen dus weg volgens jou.
Ik ga het even doorgeven
Hoi Knuisje,
Attiny is binnen! Bedankt voor de snelle levering
Mijn collega heeft allemaal hele goede redenen waarom het schema zo neer is gezet zoals hij dat uiteindelijk heeft gedaan. Het komt eigenlijk in de meeste gevallen neer op een dubbele veiligheid en aanbevelingen van de fabrikant.
Zoals bijvoorbeeld over L1 en C10. In de application Note van
Atmel document 042: http://www.atmel.com/dyn/resources/prod ... oc2521.pdf die het ook voor schrijft..
Er zijn meerdere manieren om dingen te doen natuurlijk.
Wel hebben we C9 aangepast vanwege de wat grotere capaciteit van de trafo.
Parralel aan C7 nog iets van 22uF; wordt in de datasheet van de 7805 niet om gevraagd...
Nu we toch met de dubbele veiligheden e.d. bezig zijn zal ik vragen of hij het er bij zet.
R5, 4K7 of 10K:
Heeft er een beetje mee te maken of je 1mA of 0,5mA aan pullup stroom wil hebben.
Ik zeg bij deze dan: Laten we een goede overtuigende stroom nemen van 1mA
Grt,
Jordo
Attiny is binnen! Bedankt voor de snelle levering
Mijn collega heeft allemaal hele goede redenen waarom het schema zo neer is gezet zoals hij dat uiteindelijk heeft gedaan. Het komt eigenlijk in de meeste gevallen neer op een dubbele veiligheid en aanbevelingen van de fabrikant.
Zoals bijvoorbeeld over L1 en C10. In de application Note van
Atmel document 042: http://www.atmel.com/dyn/resources/prod ... oc2521.pdf die het ook voor schrijft..
Er zijn meerdere manieren om dingen te doen natuurlijk.
Wel hebben we C9 aangepast vanwege de wat grotere capaciteit van de trafo.
Parralel aan C7 nog iets van 22uF; wordt in de datasheet van de 7805 niet om gevraagd...
Nu we toch met de dubbele veiligheden e.d. bezig zijn zal ik vragen of hij het er bij zet.
R5, 4K7 of 10K:
Heeft er een beetje mee te maken of je 1mA of 0,5mA aan pullup stroom wil hebben.
Ik zeg bij deze dan: Laten we een goede overtuigende stroom nemen van 1mA
Grt,
Jordo
Ha Jordo,
Knuis heeft gelijk in dit geval. Snappen hoe het werkt heb je meer aan dan klakkeloos een app note volgen. In dit geval is een 7805 voor de voeding en een paar elco'tjes alle wat je nodig hebt.
Zomaar spoeltjes in de voeding zetten levert soms zelfs meer ellende op dan je denkt op te lossen.
Knuis heeft gelijk in dit geval. Snappen hoe het werkt heb je meer aan dan klakkeloos een app note volgen. In dit geval is een 7805 voor de voeding en een paar elco'tjes alle wat je nodig hebt.
Zomaar spoeltjes in de voeding zetten levert soms zelfs meer ellende op dan je denkt op te lossen.
Hoi Pjotr,
Dank je voor je input. Ik heb je advies doorgegeven aan mijn collega.
Op dit moment is hij erg standvastig dus ik hoop dat hij wat met je advies wil doen.
Hij heeft het schema natuurlijk ook al 80 keer herbouwd dus hij laat zich wat lastiger overtuigen
Dank je voor je input. Ik heb je advies doorgegeven aan mijn collega.
Op dit moment is hij erg standvastig dus ik hoop dat hij wat met je advies wil doen.
Hij heeft het schema natuurlijk ook al 80 keer herbouwd dus hij laat zich wat lastiger overtuigen
Ja, was ik al bang voor...
Hij-wil-er-niet-aan.
Totdat iemand het hem haarfijn met berekenningen en onderbouwingen uit kan leggen.
Hij-wil-er-niet-aan.
Totdat iemand het hem haarfijn met berekenningen en onderbouwingen uit kan leggen.
Ja doei, is het er zo een. Laat ie zelf maar haarfijn motiveren en aan de hand van metingen en berekeningen aantonen waarom het wel nodig is. Hij wil het er toch in hebben.....
En dan niet aan de hand van een hypothetisch/theoretisch ander geval maar aan de hand wat jij wilt. Dus a.d.h. van dit concrete geval.
Naja weet je, Er zullen toch geen rookwolken uit gaan komen zodra we dit gaan aansluiten?
Ik ben in deze ook afhankelijk van de gunsten van anderen.
Ik denk dat we het gewoon zo moeten gaan proberen. Mocht het toch storingen op gaan leveren weten we waar we het eerst naar moeten gaan kijken.
Verder zullen we nog wel een extra condensator over C7 zetten en is C9 aangepast.
Ik ben in deze ook afhankelijk van de gunsten van anderen.
Ik denk dat we het gewoon zo moeten gaan proberen. Mocht het toch storingen op gaan leveren weten we waar we het eerst naar moeten gaan kijken.
Verder zullen we nog wel een extra condensator over C7 zetten en is C9 aangepast.
Ik heb zojuist nog een pakketje binnen gekregen met de WBT S/Pdif chassis connector.
Die zou precies 75 Ohm moeten zijn.
En de beste man was zo aardig om er 2x een halve meter speakerkabel bij te doen van Tasker C234.
Dit is een lekkere overkill aan AWG 11 speakerdraad. Dan kan het daar ook niet aan liggen.
Die zou precies 75 Ohm moeten zijn.
En de beste man was zo aardig om er 2x een halve meter speakerkabel bij te doen van Tasker C234.
Dit is een lekkere overkill aan AWG 11 speakerdraad. Dan kan het daar ook niet aan liggen.
- Bijlagen
-
- Tasker C234.jpg (27.15 KiB) 210 keer bekeken
-
- WBT nextgensocket.jpg (16.88 KiB) 210 keer bekeken
Voor mijn ground/ aarde systeem ben ik op zoek naar koperen bouten, ringen, moeren en misschien zelfs wel aanknijpoogjes.
Ik had ze gewoon bij de bouwmarkt verwacht, maar nee, niets van dat alles.
Er moeten toch ook wel gecertificeerde spullen hiervoor zijn?
Heeft iemand suggesties hiervoor?
Ik heb ook al bij conrad gezocht...
Ik had ze gewoon bij de bouwmarkt verwacht, maar nee, niets van dat alles.
Er moeten toch ook wel gecertificeerde spullen hiervoor zijn?
Heeft iemand suggesties hiervoor?
Ik heb ook al bij conrad gezocht...
Heeft WBT geen gouden boutjes en moertjes? Zal toch wel?
Ik neem meestal RVS, is wat taaier dan gewone gegalvaniseerde schroefjes en moertjes. Voor aardaansluitingen kun je het beste kartelringetjes er tussen stoppen.
Ik neem meestal RVS, is wat taaier dan gewone gegalvaniseerde schroefjes en moertjes. Voor aardaansluitingen kun je het beste kartelringetjes er tussen stoppen.
Koper is te zacht om er fatsoenlijk belastbare bouten, moeren en schroeven mee te maken. Messing zou wel kunnen: http://www.montagetechniek.nl/
Gouwe bouteh?!
Heej Pjotert, zit je mij nou belachelijk te maken met m'n Next Gen WBT 75 Ohm vergulde plugje?!
Ja, koper met zink is dan wel de next best thing denk ik dan.
Ik had wel verwacht dat er ook wel kopper plated of speciale gecertificeerde hardware te verkrijgen was op dit gebied
Ik ga het even op mijn bestellijst zetten.
Kartelringetjes tegen het meedraaien maar misschien ook wel een Locknut om de vastheid te waarborgen ipv kartelringetjes...
Heej Pjotert, zit je mij nou belachelijk te maken met m'n Next Gen WBT 75 Ohm vergulde plugje?!
Ja, koper met zink is dan wel de next best thing denk ik dan.
Ik had wel verwacht dat er ook wel kopper plated of speciale gecertificeerde hardware te verkrijgen was op dit gebied
Ik ga het even op mijn bestellijst zetten.
Kartelringetjes tegen het meedraaien maar misschien ook wel een Locknut om de vastheid te waarborgen ipv kartelringetjes...
Nou ja, WBT levert ook gouden krimptangen
Nee, een katelringetje tussen het oogje waar de aarddraad aan vast zit en het chassis! Dat maakt dan het goede elektrische contact. Wat voor boutjes je dan neemt maakt verder niet uit.
Waar is je kast van gemaakt wat als aarde dient? Ook van rood koper? Wel even de dingen in verhouding blijven zien
Nee, een katelringetje tussen het oogje waar de aarddraad aan vast zit en het chassis! Dat maakt dan het goede elektrische contact. Wat voor boutjes je dan neemt maakt verder niet uit.
Waar is je kast van gemaakt wat als aarde dient? Ook van rood koper? Wel even de dingen in verhouding blijven zien
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 18 jan 2012, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
spijtig dat de smelttemp van koper nogal hoog ligt, anders kon je'r zelf gaan gieten 
Dit is realistischer:BertDB schreef:spijtig dat de smelttemp van koper nogal hoog ligt, anders kon je'r zelf gaan gieten
Aluminimun?Waar is je kast van gemaakt wat als aarde dient?
mjaaa natuurlijk maar ik zou zeggen dat koper en aluminium wel goed samengaan annodisch cathodisch gezien....
Smelttemperatuur van koper; 1083 Graden Celcius... Toch knap he van die Bronstijd
Ga je hem onder zuur/zout water zetten dan?jordo81 schreef:mjaaa natuurlijk maar ik zou zeggen dat koper en aluminium wel goed samengaan annodisch cathodisch gezien....
Aluminium en koper komen toch ook voor in legeringen?
Aluminium schroeven zouden dan wel weer het beste zijn, maar voor geleiding is koper weer het beste. Goud toch eigenlijk niet eens zo..
Aluminium schroeven zouden dan wel weer het beste zijn, maar voor geleiding is koper weer het beste. Goud toch eigenlijk niet eens zo..
Hahaha ja ok.
Maar ik wil gewoon over elk detail nadenken en er een beetje speciale aandacht aan besteden (tot in alle redelijkheid natuurlijk, dat wel
)
Maar ik wil gewoon over elk detail nadenken en er een beetje speciale aandacht aan besteden (tot in alle redelijkheid natuurlijk, dat wel
Nou dit is dan de final final van het Aan/uit toggle standby IR remote bordje.
Er zijn nog kleine wijzigingen geweest.
Zo is er een grounding point toegevoegd, Is C9 vergroot naar 47uF en is daarvoor meer ruimte gecreeerd op het bordje, is C2 toegevoegd, is in het schema L1 veranderd van een spoeltje in een ferrieten kerntje en heb ik de aansluitingen voor de switch en het IR oog naar de rechter kant laten zetten.
Roept u maar weer en roept u ook maar zodra je zelf ook zo'n bordje zou willen hebben!
Ik ben van plan om er een stuk of 5 te laten drukken zowiezo. Iemand suggesties waar dat redelijk tot snel kan gebeuren?
Ik hoor het graag
Er zijn nog kleine wijzigingen geweest.
Zo is er een grounding point toegevoegd, Is C9 vergroot naar 47uF en is daarvoor meer ruimte gecreeerd op het bordje, is C2 toegevoegd, is in het schema L1 veranderd van een spoeltje in een ferrieten kerntje en heb ik de aansluitingen voor de switch en het IR oog naar de rechter kant laten zetten.
Roept u maar weer en roept u ook maar zodra je zelf ook zo'n bordje zou willen hebben!
Ik ben van plan om er een stuk of 5 te laten drukken zowiezo. Iemand suggesties waar dat redelijk tot snel kan gebeuren?
Ik hoor het graag
- Bijlagen
-
- toggle_aan-uit-mcu-brd-fnl[1].pdf
- (135.94 KiB) 87 keer gedownload
-
- toggle_aan-uit-mcu-sch-fnl[1].pdf
- (13.92 KiB) 90 keer gedownload