VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC (Just Purple)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Lnsadnoh »

A3Baak schreef:
Alles binnen gekregen vandaag, vanwege het uiterlijk van de speakers (er zit een foam laag op de buitenrand van de speakers) heb ik een voorzetfrontje in Sketchup gemaakt.

Dit ga ik denk maken van of 3 mm mdf of 3 mm plexiglas.
De bijlage purple diamond white w front.JPG is niet meer beschikbaar
Heb dan alleen geen idee hoe ik dat netjes ga bevestigen aan het onderliggende mdf, maar eerst moet ie nog gebouwd worden natuurlijk.

Mooie drivertjes, is die foamlaag niet een pakking dan?
Ik zou hem ook op de baffle monteren hoor, wellicht verzonken.
Maar de baffle verdikken met plexiglas is natuurlijk helemaal fraai!

Of begrijp ik het verkeerd hoe je het gedacht had?
Bijlagen
tc9fd1808.jpg
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Nog een design komt weer dichterbij het orginele ontwerp van de StartAirKit PC.

Ga wel voor het plexiglas, moet nog wel kijken waar ik het vandaan haal en hoe het op de kast te bevestigen.
PD BR back.JPG
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door r.ladage »

voor plexiglas moet je marktplaats checken.
Er zat dacht ik een toko in Berkel, die heeft echt alle verschillende soorten en maten voor een prikkie (als je het met de bouwmarkt vergelijkt).

Vind met plexiglas wel heel gaaf, voegt echt wat toe.
Het zal er alleen niet makkelijker op worden :)
ritger
Berichten: 43
Lid geworden op: do 24 feb 2011, 0:17
Locatie: Wageningen

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door ritger »

Ik heb al meerder malen plexiglas op maat besteld bij http://www.bouwplastics.nl/ goeie service en snelle levering.
Ik weet niet of ze de uitsparing kunnen zagen.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door wouter »

Ik heb bij Pyrasied rondgelopen om plexiglazen buizen op te halen. Ze kunnen alles laseren, alle kanten zijn dan meteen perfect glad en de vorm van de breedbander is ook geen probleem. Het zou per post verzonden kunnen worden dus wellicht is het betaalbaar.

Van ontwerpjes met sketchup worden ze wel enthousiast, leuke lui. Wil bij interesse wel even kijken met wie ik destijds contact had...
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

@Wouter
Als je het wil doen heel fijn :goeie:

Hun website ziet er iig veelbelovend uit.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Lnsadnoh »

Hallo A3Baak, begrijp ik het nou goed dat er nu ruimte zit tussen de werkelijke baffel van de kast en het plexiglas?
Dus spleetmaat gelijk aan dikte flens + ingedrukte pakking van de driver?
Dat gaat toch vibreren?
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op ma 09 jan 2012, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Plankjes laten zagen. :)
IMG_6298.jpg
En meteen maar een bovenfrees besteld, plus freestafel, plus freesjes :shock:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Lnsadnoh »

Ik zie ook iets van Tamiya? :D
Bijlagen
ss2010.jpg
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Ja mooi he, ben er erg tevreden over O:)
Bug.jpg
bug chase.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Lnsadnoh »

Gaaf!

Ik had tig jaar geleden (moet hem nog ergens hebben) de "Wild One".
Fy72551.jpg
Maargoed, ontopic! ik had al een paar vragen gesteld, ik geloof niet dat die goed zijn overgekomen :) .
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Hondasnl schreef:
Hallo A3Baak, begrijp ik het nou goed dat er nu ruimte zit tussen de werkelijke baffel van de kast en het plexiglas?
Dus spleetmaat gelijk aan dikte flens + ingedrukte pakking van de driver?
Dat gaat toch vibreren?
Had je vraag nog niet gezien, weet nog niet precies hoe ik het ga doen, of ik ga de driver infrezen of niet.

Maar ik begrijp dat ik die plexiglas plaat niet tegen de foam rand van de driver moet doen? Anders gaat het vibreren, klinkt ergens wel logish. Maar zoals gezegd ik ben er nog niet helemaal uit, als er plexiglas voor komt zal ik hem denk ik niet op de driver laten leunen.

Off topic ook zo'n leuk karretje die "Wild One" O:)
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Lnsadnoh »

Plexiglas tegen die foamrand is prima.
Maar de spleet tussen de kastbaffel en plexiglas lijkt me geen goed idee.
Doet me een beetje denken aan een Xylofoon dan :) wat wellicht onnodig mee gaat trillen.
Het is wel een fraai idee!
Bijlagen
xylofoon5.gif
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Hondasnl schreef:
Plexiglas tegen die foamrand is prima.
Maar de spleet tussen de kastbaffel en plexiglas lijkt me geen goed idee.
Doet me een beetje denken aan een Xylofoon dan :) wat wellicht onnodig mee gaat trillen.
Het is wel een fraai idee!
Het was ook niet de bedoeling om een spleet tussen de baffle en het plexiglas te doen, ik wilde de driver in eerste instantie laten verzinken. Maar ik moet kijken of me dat gaat lukken :? . Het wordt een beetje krap allemaal.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Bovenfrees en tafeltje binnen, some assembly required :rock:
bovenfreesactie.jpg
Van het weekend frezen. :D
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Lnsadnoh »

Hoe staat het met het project A3Baak?
Ben geintresseerd omdat ik ook nog een leuk setje pc speakertjes wil bouwen voor de laptop.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Ga van het weekend weer verder, heb inmiddels de bovenfrees een beetje uitgeprobeerd. Ging op zich redelijk, maar had het verkeerde bitje om schuine kantjes te maken. Dus van het weekend nieuwe ronde nieuwe kansen.

Wacht nog op m'n Muse M21EX versterkertje, heb ik gekocht via Ebay. licht niet stil enkel een beetje vertraging :P
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Vanwege het vervelende weer kan ik niet frezen dan maar met het filter begonnen, bordje MDF gezaagd en componentjes opgelegd volgens schema.
filter.jpg
sized_IMG_6300.JPG
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door r.ladage »

Hou die spoelen zover mogelijk bij elkaar uit de buurt, anders beïnvloeden ze elkaar.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Zo dan?
sized_IMG_6301.JPG
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Boerenterprise »

Spoelen.gif
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Als ik het goed begrijp zou het dan zoiets moeten worden?
sized_IMG_6302.JPG
Of zoiets?
sized_IMG_6303.JPG
Het plaatje is maar 6,5 bij 14,5 cm iets kleiner dan de binnenmaat van de kast. Dit komt op de bodem te liggen.
Laatst gewijzigd door A3Baak op za 21 jan 2012, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Proefopzetje dan, zoals ik denk dat ie goed is.
sized_IMG_6304.JPG
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door Lnsadnoh »

A3Baak schreef:
Proefopzetje dan, zoals ik denk dat ie goed is.
sized_IMG_6304.JPG
Opstelling spoelen ziet er prima uit zo!
Van mijn part zet je die rechtse spoel helemaal naar rechts zoals deze nu staat.
Maar nu al prima zo.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC

Bericht door A3Baak »

Zo bedoel je :)
sized_IMG_6305.JPG
Denk dat ik dan voor deze opstelling ga, staan de spoelen tenminste 10 cm uit elkaar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”