Seas Micro Monitor - Elysium
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ik heb er dit weekend goed over nagedacht en ik doe inderdaad geen terminal plaatje. Vanavond ga ik de 2x4 gaten boren voor de terminals.
Als ik het red om op tijd bij de winkel te zijn ga ik ook vast hout halen voor de stands.
Als ik het red om op tijd bij de winkel te zijn ga ik ook vast hout halen voor de stands.
Re: Seas Mini-Monitor
+1MechanicalAnimal schreef:Knap gedaan, V! Grote klasse
Zeer fraaie kasten zijn het geworden!
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Je eerste post maakt gewag van speakers voor op je buro.....Vinculum schreef:Ik heb er dit weekend goed over nagedacht en ik doe inderdaad geen terminal plaatje. Vanavond ga ik de 2x4 gaten boren voor de terminals.
Als ik het red om op tijd bij de winkel te zijn ga ik ook vast hout halen voor de stands.
maar heel herkenbaar
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
@hsmeets
Klopt! maar gisteren zei ik al dit:
Ja mensen, dit is dezelfde die vorig jaar zei: "Ik wil geen kleine speakers in de woonkamer. Vind dat er maar lullig uit zien. Een speaker is een grote kast en deel van je interieur net als een bank."
Zucht.... Vrouwen.... Kunt beter kippen houden. Zelfde gekakel maar dan heb je tenminste nog eieren.
Bovenstaande opmerking van vrouwlief werd nog gevolgd door: "Als de subwoofers klaar zijn voor die kleine kastjes dan kun kun je die grote weer verkopen!".
Aaarggghh! Ze staan er net een jaar!
Pfff, we zien wel. Voorlopig knutsel ik gewoon lekker door. Eerst de stand, dan het filterkastje en dan gaan we aan de subs beginnen. Aangezien ik ieder moment vader kan worden zullen deze klusjes wel langer duren dan normaal. Kan ik toch nog even genieten van mijn Epilogue's... We moeten maar afwachten of deze verslagen kunnen worden door de Elysium's.

Klopt! maar gisteren zei ik al dit:
Dit was niet alleen mij opgevallen maar ook bijv mijn vrouw. Ze vond het zonde om zo'n mooi speakertje op een werkkamer te laten verstoffen. Misschien was het meer iets voor in de woonkamer?Vinculum schreef:Dit project zou eigenlijk een simpel desktop speakertje worden maar is nu uitgroeid tot een serieuze micro monitor met een bijzondere look.
Zucht.... Vrouwen.... Kunt beter kippen houden. Zelfde gekakel maar dan heb je tenminste nog eieren.
Bovenstaande opmerking van vrouwlief werd nog gevolgd door: "Als de subwoofers klaar zijn voor die kleine kastjes dan kun kun je die grote weer verkopen!".
Aaarggghh! Ze staan er net een jaar!
Pfff, we zien wel. Voorlopig knutsel ik gewoon lekker door. Eerst de stand, dan het filterkastje en dan gaan we aan de subs beginnen. Aangezien ik ieder moment vader kan worden zullen deze klusjes wel langer duren dan normaal. Kan ik toch nog even genieten van mijn Epilogue's... We moeten maar afwachten of deze verslagen kunnen worden door de Elysium's.
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Kinderen, subwoofer.....ik voel een nieuw project opkomen:
Baby(Boom)Box.
Baby(Boom)Box.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Die vind ik erg goed! Als we nu gewoon een hele dikke sub pakken en een lekkere lage sinus er op zetten dan word het kind vanzelf in slaap gewiegd.
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Idd, erg grappig hahahaha!!
Ff voor de security: ik vind ze bijzonder mooi!!!
Ff voor de security: ik vind ze bijzonder mooi!!!
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
De gaten voor de terminals zijn gemaakt.
En ook het werk aan de stands is begonnen.
Eerst maar de mallen aftekenen: De 3 stadia naast elkaar. Van afgetekend naar grof gezaagd naar exacte kopie. Hetzelfde proces geldt natuurlijk ook voor de voet. Dat zijn er maar 2 dus zo klaar. Ik ga een mooi facet randje maken aan de voet om hem net wat vriendelijker te maken. Even heb ik getwijfeld of de voet niet uit 2 lagen MDF moest bestaan maar dan oogt hij te zwaar vind ik. Juist doordat hij niet dik is werkt het. Houden zo dus.
Eerst maar de mallen aftekenen: De 3 stadia naast elkaar. Van afgetekend naar grof gezaagd naar exacte kopie. Hetzelfde proces geldt natuurlijk ook voor de voet. Dat zijn er maar 2 dus zo klaar. Ik ga een mooi facet randje maken aan de voet om hem net wat vriendelijker te maken. Even heb ik getwijfeld of de voet niet uit 2 lagen MDF moest bestaan maar dan oogt hij te zwaar vind ik. Juist doordat hij niet dik is werkt het. Houden zo dus.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Wat een rotklus was dit zeg! Maar het resultaat mag er zijn vind ik.
En vanuit de luisterpositie:
De top van het kastje staat nu op 1 meter precies boven de grond. Dit zal iets hoger worden als er spikes onder komen en er moet nog een plaatje tussen de poot en de speaker om wat een wat breder draagvlak te maken. Keurige hoogte dacht ik. Uiteindelijk kun je ook nog een beetje spelen door de voet onder een kleine hoek te zetten maar ik denk niet dat dit nodig is.
Wat ik me nog wel afvraag is of ik de voet nog hol moet maken en met zand vullen. Hij is natuurlijk niet heel breed dus ik zal maar zo'n 2 x3,6 cm ruimte kunnen maken aan de binnenkant om te vullen. Zou dit echt een verbetering zijn tov van massief MDF?
Wat ik me nog wel afvraag is of ik de voet nog hol moet maken en met zand vullen. Hij is natuurlijk niet heel breed dus ik zal maar zo'n 2 x3,6 cm ruimte kunnen maken aan de binnenkant om te vullen. Zou dit echt een verbetering zijn tov van massief MDF?
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ik neem aan dat je hebt gewacht tot de wederhelft het pand had verlaten, toen gauw ernaast gezet en de foto genomen, en vervolgens weer weggehaald voordat ze terug kwam?
Voor je het weet moeten die grote speakers weg...
Voor je het weet moeten die grote speakers weg...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ik denk dat die beslissing al voor mij genomen is. Ach eerst moeten er nog subs bij komen. Voordat die klaar zijn...blueznl schreef:Voor je het weet moeten die grote speakers weg...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
schitterende stands!!!!!!!
Dat zou jammer zijn V. Prachtige zuilen heb je staan, werkelijk waar!Vinculum schreef:Ik denk dat die beslissing al voor mij genomen is. Ach eerst moeten er nog subs bij komen. Voordat die klaar zijn...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Niemand? Ik wil dit nl morgen in orde maken.Vinculum schreef:Wat ik me nog wel afvraag is of ik de voet nog hol moet maken en met zand vullen. Hij is natuurlijk niet heel breed dus ik zal maar zo'n 2 x3,6 cm ruimte kunnen maken aan de binnenkant om te vullen. Zou dit echt een verbetering zijn tov van massief MDF?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
hoe stabiel is het nu? elk gewicht dat je aan de voet kan toevoegen is meegenomen, maar of het nodig is kan ik hiervandaan niet beoordelen
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Ik zou het zo maken dat het zeker niet om kan vallen. Als hiervoor de voet verzwaard moet worden, dan zou ik dat zeker doen.
Je wil niet dat met stofzuigeren of schoonmaken ze ineens omgestoten worden. Dat zou zonde zijn van het vakwerk wat er in zit!
Je wil niet dat met stofzuigeren of schoonmaken ze ineens omgestoten worden. Dat zou zonde zijn van het vakwerk wat er in zit!
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
De voet zelf (de platte plaat onderaan) is vrij groot tov de rest. Dat maakt hem vrij stabiel. Als ik hem met zand vul begrijp ik dus ook dat ik hem eigenlijk maar tot de helft ofzo moet vullen om zodoende meer gewicht onderaan te krijgen? Of gaat erom om zoveel mogelijk gewicht in totaal te hebben?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
In mijn beleving valt een vol pak drinken even snel om als een leeg pak. Half vol is stabieler, daarom hebben we geloof ik halfvolle melk 
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Is dat bij die supermarkt waar ze ook 2 halve kippen voor de prijs van 1 verkopen?wouter schreef:In mijn beleving valt een vol pak drinken even snel om als een leeg pak. Half vol is stabieler, daarom hebben we geloof ik halfvolle melk
Is die voet niet wat aan de hoge kant Vinc? Of lijkt dat zo?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Hoogte is prima. De voet is 18mm, de poot zeg maar is 70cm. Daarmee komt de bovenkant van de kast op 99cm hoogte. Daar komt nog iets bij voor de spikes en er komt nog een klein plaatje tussen de poot en de kast om voor meer stabiliteit te zorgen door een groter draagvlak te creëren.
Ze lijken hoog omdat iedereen de Epilogue's zo groot inschat. Die lijken op de foto enorm maar dat valt echt mee. Deze zijn op het hoogste punt (achteraan) ook "maar" 111cm.
Ik bedenk me net dat ik vergeten ben om een sleuf te frezen aan de achterkant waar de kabels door geleid kunnen worden.
Dan is denk ik ook mijn zandvul dilemma opgelost omdat ik dan niet genoeg vlees overhoudt voor de vulling. Dan maak ik alleen de onderkant hol en vil die permanent met zand.
Ze lijken hoog omdat iedereen de Epilogue's zo groot inschat. Die lijken op de foto enorm maar dat valt echt mee. Deze zijn op het hoogste punt (achteraan) ook "maar" 111cm.
Ik bedenk me net dat ik vergeten ben om een sleuf te frezen aan de achterkant waar de kabels door geleid kunnen worden.
Dan is denk ik ook mijn zandvul dilemma opgelost omdat ik dan niet genoeg vlees overhoudt voor de vulling. Dan maak ik alleen de onderkant hol en vil die permanent met zand.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
111cm?
Dat lijkt me nog steeds wel erg hoog, zeker als je kijkt waar de tweeter zit.
Die van mij komen niet hoger dan 95-100cm, waarbij de tweeter op iets van 85cm zit.
Tweeter zou ik zo goed mogelijk op oorhoogte houden.
Dat lijkt me nog steeds wel erg hoog, zeker als je kijkt waar de tweeter zit.
Die van mij komen niet hoger dan 95-100cm, waarbij de tweeter op iets van 85cm zit.
Tweeter zou ik zo goed mogelijk op oorhoogte houden.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Jongens even goed lezen he? Wat zeg ik nu voor de derde keer? De top zit op 99 cm! De Epilogue's zitten op 111. Dit betekend dus dat het midden van de tweeter een tikkie over de 92cm zit. Dan zit hij dus keurig op dezelfde hoogte als jullie stands. De meeste stands die je koopt zitten rond de 70 cm. Bij mij thuis zitten de tweeters keurig op oorhoogte (zelfs iets er onder).
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Suggestie,
Als je de onderste voetplaat 10 mm uitfreest en je lijmt hier een passende stalen plaat in komt het zwaartepunt ook een stuk lager te liggen.
Als je de onderste voetplaat 10 mm uitfreest en je lijmt hier een passende stalen plaat in komt het zwaartepunt ook een stuk lager te liggen.
