Hypex Ncore

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Ik heb mijn boodschappenkarretje al deels gevult.
Er moeten alleen nog 2 Ncore's in....
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

De buit is binnen!! :lol:

2x Ncore en 2x SMPS600 en een Softstart module voor de DAC.

Cheers!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Ncore

Bericht door hannesie »

jordo81 schreef:
De buit is binnen!! :lol:

2x Ncore en 2x SMPS600 en een Softstart module voor de DAC.

Cheers!
:foto:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Ok ok, binnen.. Ik heb ze net besteld :D

Ik ga een plaatje zoeken....

Zo goed? O:)
Bijlagen
Voeding
Voeding
NCore
NCore
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

Volgens mij heeft Bruno ons lekker voor de gek gehouden: hij is rond! :lol:

Groet Gerhard
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Hypex Ncore

Bericht door cobaltjeh »

Oef pittig prijskaartje voor een setje stereo, wel benieuwd hoe deze gaat klinken.

Breda 2012 :sure:.
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Re: Hypex Ncore

Bericht door Bruno »

Het was vrij lastig om die "platte" foto's (zie diyaudio thread) te maken. We hebben er met z'n twee ongeveer 2 uur aan gezeten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

Bruno schreef:
Het was vrij lastig om die "platte" foto's (zie diyaudio thread) te maken. We hebben er met z'n twee ongeveer 2 uur aan gezeten.
Heb die foto's nog eens bekeken, goeie grap :rock:

Gerhard
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Wel gek he, rond? O:)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

jordo81 schreef:
Wel gek he, rond? O:)
Het is wel wennen, misschien had de voeding driehoekig moeten zijn! :lol:

Gerhard
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Re: Hypex Ncore

Bericht door Bruno »

Verrèk ik wist dat er een vorm was waar we nog niet aan gedacht hadden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

Bruno schreef:
Verrèk ik wist dat er een vorm was waar we nog niet aan gedacht hadden.
:sure: :sure: :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Ncore

Bericht door hannesie »

Basis vormelementen, Rond. vierkant en driehoek.

Een beetje esthetische vorming moeten we ze wel bijbrengen. :D :D :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Ncore

Bericht door Pjotr »

Ik snap hem wel, kan dadelijk zo in de Kerstboom :hide: :lagge:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

Heb net gesproken met mijn versterkerinterieurstylist, hij wil toch wat driehoekigs hebben zodat het mooi combineert met het ronde van de Ncore met het vierkante van de behuizing.........
Dus Bruno: Back to the drawing board!

:mrgreen: :mrgreen:

Groet Gerhard
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

UITVERKOCHT!!!!!!!!!!!!

:shock: :shock: :shock:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hypex Ncore

Bericht door hsmeets »

cobaltjeh schreef:
Oef pittig prijskaartje voor een setje stereo, wel benieuwd hoe deze gaat klinken.

Breda 2012 :sure:.
Ja deze thread kan direct naar het mekker draadje in de kantine. :rock:

Oef ik wil niet denken aan een DLCP + 6 x NC400's + voedingen voor een actieve drieweg... :shock: :shock: ....ik hoop dat de UCD's nog heel lang bij ons blijven.....lijkt mij ook wel voldoende :D

Hypex: wat is is de gedachte achter dat ronde ontwerp?????

Huib
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Re: Hypex Ncore

Bericht door Bruno »

De UcD's gaan zeker niet verdwijnen. Het is niet omdat er een "statement dish" op het menu verschijnt dat plots het broodje gezond moet afgevoerd.

Tja de vorm. Ten eerste wilden we iets maken dat mensen zich over tien jaar nog herinneren. Ten tweede kunnen Jorrit M en Bruno P tijdens een avondje uit best melig zijn. En dan zegt er één "en als we hem nu eens rond maakten?"
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Niks mis mee, dat rond :)
Is dat de Speciale eerste oplage? :D

Het zou misschien iets minder efficient zijn qua indelen. Maar in die kasten die je gebruikt moet je voor het mooie toch veel ruimte houden en bovendien is het niet meer dan 1 of 2 van die NCore's en 1 of 2 van de voedingen.
Plus natuurlijk je zelfgemaaktte EN555 schakelingetje voor de aa/uit knop :wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Ncore

Bericht door ds23man »

Bruno schreef:
De UcD's gaan zeker niet verdwijnen. Het is niet omdat er een "statement dish" op het menu verschijnt dat plots het broodje gezond moet afgevoerd.

Tja de vorm. Ten eerste wilden we iets maken dat mensen zich over tien jaar nog herinneren. Ten tweede kunnen Jorrit M en Bruno P tijdens een avondje uit best melig zijn. En dan zegt er één "en als we hem nu eens rond maakten?"
Dus als jullie nog een avondje uit waren geweest, dan was de voeding wel driehoekig geweest???

:lol: :lol: :lol:

Groet Gerhard
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Re: Hypex Ncore

Bericht door Bruno »

@jordo De NC400 blijft rond, maar er komen geen andere ronde modules bij.
@Gerhard, nee dan had jij d'r ook moeten bij zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Ncore

Bericht door Pjotr »

Bruno schreef:
Tja de vorm. Ten eerste wilden we iets maken dat mensen zich over tien jaar nog herinneren. Ten tweede kunnen Jorrit M en Bruno P tijdens een avondje uit best melig zijn. En dan zegt er één "en als we hem nu eens rond maakten?"
Mwah, origineel is het niet. Er kan er maar 1 de eerste zijn:
X-series.jpg
Hopelijk klinkt de Ncore niet melig :lol:
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Hier nog een linkje over Grounding en ground loops voor de geinteresseerden onder ons....

http://valvewizard2.webs.com/Grounding ... false;

Omdat ik het nog maar niet (helemaal) wil snappen :D
Bruno
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 130
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:23
Locatie: Rotselaar, België

Re: Hypex Ncore

Bericht door Bruno »

Hou bij dit artikel voor ogen dat de auteur vertrekt van het idee van "signaal is één draad en de andere is noodzakelijkerwijs aarde". Zoals de allerlaatste prent direct aantoont kom je daarbij voor problemen. Wat als die versterkertrappen vervormde stroom van de voeding afnemen? Als je dan dezelfde lijn gebruit als signaalreferentie ben je mooi gezien.
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Hypex Ncore

Bericht door jordo81 »

Hm ja ok, ik moet er nog even voor gaan zitten.
Maar ik zal er zeker rekening mee houden.

Thx!
Plaats reactie