Wat hield ik hieraan over, koppijn en een eikenhouten vensterbank, en laat ik daar nou eens een versterker van bouwen.
bij knuisje een printje en een lm4780 besteld en begonnen.
Nou moet ik zeggen dat ik weinig tot geen ervaring heb met elektronica dus eerst de gasbrander maar eens ingeruild voor een soldeerbout en een multimeter aangeschaft. Van de vensterbank heb ik het voorfront gemaakt en van een oude JBL sub300 het koelprofiel doorgezaagd want ik wilde een versterker met aan beide zijde een koelprofiel(voor het oog). de trafo heb ik eveneens uit de JBL gesloopt.
De onderdelen heb ik grotendeels bij Conrad besteld, de potmeter en volumeknop via ebay.
Toen alles binnen was de soldeerbout maar eens aangezwengeld en met zweet op de kop alles volgens de handleiding erop gebrand. Ben in het dagelijks leven vrachtwagenchauffeur(dus niet echt gewent aan dit gepriegel) en een beetje "lomp is lastig
Moet zeggen dat een kind de was kan doen en waar een wil is is een weg.
Dus het printje zag er prima uit.
Ondertussen zit de hele versterker in elkaar en speelt ie ook nog.
Heb alleen nog 2 probleempjes waar ik nog niet uitkom.
naar rechts is zachter naar links is harder.
Het gaat om deze potmeter http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll ... SA:NL:1123
2-mijn 2e probleem is dat het linker kanaal harder gaat als het rechter
hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven.
Wat er nog niet opzit is een aan/uit schakelaar maar hier word aan gewerkt, heb nog geen mooi knopje weten te vinden en denk eraan om het zelfde softstart bordje te bestellen als in het lm4780 topic van cobaltjeh.
De luidsprekers waar dit geheel mee gaat draaien zijn de lbvs van Edo.
Tot slot: de foto's
groetjes Sander