Een slanke dipool
Moderator: Beheerdersteam
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Een slanke dipool
Wordt het niet mooi als die bovenste randen er gewoon af zijn? Dus gewoon taps toelopen naar de tweeter, precies zoals het nu is op de laatste foto, maar dan zonder 'frame' eromheen. Ziet er mentaal elegant uit.
Re: Een slanke dipool
Dat denk ik wel. In de schetjes die ik tot nu toe gemaakt heb, kom ik ook steeds weer op zoiets.
Re: Een slanke dipool
dat ik dit niet eerder heb gezien......
mooi project!
geheel opbouwen uit rvs!
mooi project!
geheel opbouwen uit rvs!
Re: Een slanke dipool
+1JvS schreef:Wordt het niet mooi als die bovenste randen er gewoon af zijn? Dus gewoon taps toelopen naar de tweeter, precies zoals het nu is op de laatste foto, maar dan zonder 'frame' eromheen. Ziet er mentaal elegant uit.
Het heeft nu iets weg van een glas-in-lood raam.
Re: Een slanke dipool
Ja dat is ook wel chique, zou hem wel iets puntiger maken bovenop, maakt het geheel iets gestroomlijnder.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Een slanke dipool
Dat gaat Martijn H niet willen, want zo heeft de tweeter geen optimaal afstraalgedrag.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Een slanke dipool
Ik zeg gewoon letterlijk deze zonder dat bovenste stukje frame. Ik vind die vorm van de midrange en de tweeter eigenlijk best wel mooi:

Alleen de onderkant ben ik niet helemaal over uit. Die zou ik graag nog wat spitser maken, ik vermoed dat het daardoor wat slanker zal ogen.
Alleen de onderkant ben ik niet helemaal over uit. Die zou ik graag nog wat spitser maken, ik vermoed dat het daardoor wat slanker zal ogen.
Re: Een slanke dipool
de onderste woofer moet gewoon wat meer matriaal onder zich hebben,dan zit het er al een stuk beter uit.
Re: Een slanke dipool
Ziet er wat frisser uit zo zonder tierlantijnen aan de bovenkant.
Re: Een slanke dipool
Hahaha, ik zie het al voor me: na de luisterdag kom je thuis en je vriendin vraagt hoe het was.. "nou dat setje condooms klonk prachtig schatje"
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Een slanke dipool
Form follows function, dan krijg je bovenstaande ontwerp! Ik snap wel de bovenstaande reacties... Ik zou toch iets proberen te veranderen om die gelijkenis minder te krijgen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Een slanke dipool
Het moet niet teveel op een condoom of ander sextoy gaan lijken inderdaad. Als de driehoek wat puntiger en langer wordt en de voetplaat iets van 3mm hoog en helemaal rond, zeg radius 35cm zal het niet wat mooier gaan ogen verwacht ik.JvS schreef:Ik zeg gewoon letterlijk deze zonder dat bovenste stukje frame. Ik vind die vorm van de midrange en de tweeter eigenlijk best wel mooi:
Alleen de onderkant ben ik niet helemaal over uit. Die zou ik graag nog wat spitser maken, ik vermoed dat het daardoor wat slanker zal ogen.
Het mooie van volledig rvs/staal is dat er totaal geen kleur meer aan te pas hoeft te komen. Elke bewerking met plamuur of mdf vraagt om een kleur.
Met een front op de baffle vind ik eigenlijk alle hoekjes die ontstaan minder rustig ogen als een "gewoon" rechthoekige voorkant. Zonder frontje kan ik me er wel iets bij voorstellen.
- Bijlagen
-
- open_baffle3.png (69.33 KiB) 338 keer bekeken
-
- take5.JPG (16.63 KiB) 338 keer bekeken
Re: Een slanke dipool
Take 5 vind ik erg mooi trouwens! Alleen die tweeter bovenop maakt het zo fout.. Zonder die tweeter is het af.Boppo84 schreef:Ziet er wat frisser uit zo zonder tierlantijnen aan de bovenkant.
Re: Een slanke dipool
http://www.inrichting-huis.com/wp-conte ... -house.jpgk.p. schreef:Zou je misschien wat voorbeelden kunnen geven van interieurs waar jij jezelf over een paar jaar in ziet leven?
http://www.lineo.nl/images/website/indera_weekend.jpg
http://www.urban-living.nl/surplus/Pictures/Rambla4.png
Re: Een slanke dipool
Misschien is de lijn die naast de mid loopt door te trekken naar boven? Onder de tweeter is dan ook geen baffle meer nodig.
Het mooiste zou zijn als een bedrijf met 8 a 9 mm rvs kan werken. Als een ontwerp "af "is moet ik op zoek gaan naar zo een bedrijf. Mocht RVS te duur zijn dan zou (zwart?) geanodiseerd staal wellicht ook wat kunnen zijn.
Het mooiste zou zijn als een bedrijf met 8 a 9 mm rvs kan werken. Als een ontwerp "af "is moet ik op zoek gaan naar zo een bedrijf. Mocht RVS te duur zijn dan zou (zwart?) geanodiseerd staal wellicht ook wat kunnen zijn.
- Bijlagen
-
- take5 (1).JPG (16.96 KiB) 330 keer bekeken
Re: Een slanke dipool
Hoe bedoel je precies Dre? Denk je dat het niet mogelijk is om het geheel uit een massieve plaat staal van 200 bij 1200 bij 9 mm te halen? Het U frame zou ik gewoon maken door 2 stroken staal van bijv 800 bij 50 bij 4mm net achter de baffle te maken.
Re: Een slanke dipool
De onderkant bij de woofers is toch veel dikker? Hoe ga je dat aanpakken/realiseren?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Een slanke dipool
meer dat je dan het frame van de woofer op de achterzijde bevestigd,da`s mooi! 
