of tijdens t rippen, met de dBPoweramp ripper gaat dat prima. maar aangezien Arno al geript heeft, heeft-ie aan deze wijsneuzerij niet zo veelPjotr schreef:Is toch een kwestie van goed taggen. Geef toe, daar gaat best tijd in zitten en kun je het beste direct na het rippen doen.
het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Re: het grote squeezebox vragen topic
Er zit een echo in het forum..........Henkjan schreef:of tijdens t rippen, met de dBPoweramp ripper gaat dat prima. maar aangezien Arno al geript heeft, heeft-ie aan deze wijsneuzerij niet zo veelPjotr schreef:Is toch een kwestie van goed taggen. Geef toe, daar gaat best tijd in zitten en kun je het beste direct na het rippen doen.gelukkig heeft dBPoweramp ook een prima tag editor
Re: het grote squeezebox vragen topic
Zoals ik al zei, het probleem zit hem in losse nummers. Die nummers komen van een album en dus staat zo'n nummer onder 'albums' ook geïndexeerd als een album.
Re: het grote squeezebox vragen topic
En hoe ga je daarmee om? Omtaggen naar ?????Arno schreef:Zoals ik al zei, het probleem zit hem in losse nummers. Die nummers komen van een album en dus staat zo'n nummer onder 'albums' ook geïndexeerd als een album.
Ik zit daar ook altijd mee, je denkt een album uit de lijst te pikken, blijkt het maar 1 nummer te zijn.
Groeten,
Mischa
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
dan moet je de album tag leegmaken, voeg die info dan toe aan t comment. niet echt super, maar ik heb (btdt) ook de inhoud van de tags aangepas aan hoe squeezebox er mee omgaatArno schreef:Zoals ik al zei, het probleem zit hem in losse nummers. Die nummers komen van een album en dus staat zo'n nummer onder 'albums' ook geïndexeerd als een album.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat heb je eigenlijk alleen met downloads of rips van 1 track van één album, ja dan staat er maar 1 track in een album. Wil je losse tracks samenvoegen in een apart album dan moet je die tracks wel om-taggen naar een apart album met de album tag.mischa72 schreef:Ik zit daar ook altijd mee, je denkt een album uit de lijst te pikken, blijkt het maar 1 nummer te zijn.
Groeten,
Mischa
Squeezecenter en de meeste media players verzamelen de tracks in 1 album op grond van die album tag. Niet op grond van de folder structuur.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ook een deel van Squeezecenter waarbij dit mogelijk voor de mensen met de schijf direct aan de Touch misschien niets aan hebben.
Verzamelalbums bij elkaar plaatsen (groeperen) dus.
Verzamelalbums bij elkaar plaatsen (groeperen) dus.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Eigenlijk heb je voor het verzamelen van losse tracks in 1 album "Playlists". Daarmee zet je tracks in een voor jou handige volgorde samen bij elkaar.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
hier heeft er een z'n squeezebox in de auto:
http://www.minidsp.com/forum/9-hardware ... popq-noise
http://www.minidsp.com/forum/9-hardware ... popq-noise
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hoe goed/slecht is de dac in de sb touch nou eigenlijk? Is de hk dac echt hoorbaar beter, of kan ik me die moeite besparen?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik weet niet of er veel mensen zijn die de combinatie van Touch en HK-DAC hebben, maar er zit er wel 1 heel dichtbij.
Het mogelijke probleem is hooguit dat je een geluidsniveau verschil hebt van de uitgangen, maar ik kan het hier schakelen tussen de Touch en DAC.
Daarnaast speelt dan ook nog wel de voeding van de DAC een rol, die is hier ook wel anders, maar de originele voeding heb ik hier ook wel liggen.
Je kunt het dus zelf constateren hier.

Het mogelijke probleem is hooguit dat je een geluidsniveau verschil hebt van de uitgangen, maar ik kan het hier schakelen tussen de Touch en DAC.
Daarnaast speelt dan ook nog wel de voeding van de DAC een rol, die is hier ook wel anders, maar de originele voeding heb ik hier ook wel liggen.
Je kunt het dus zelf constateren hier.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hier staat ook zo'n combi
Maar Hans is dichterbij denk ik...
Het laatste half jaar staat de Touch direct aangesloten, helemaal standaard en ongemodderd met zijn eigen verguisde schakelende bagger voedinkje. Mijn vrouw vind dat beter, gewoon omdat het weer een onbegrijpelijk apparaat (de HK DAC) minder is om aan te zetten. En zij heeft 10x* zulke goede oren dan ik nog over heb....
* Voordat we hier weer een discussie over gaan krijgen: Die 10x is grof geschat, arbitrair en in het geheel niet gebaseerd op objectief meetbare criteria
Het laatste half jaar staat de Touch direct aangesloten, helemaal standaard en ongemodderd met zijn eigen verguisde schakelende bagger voedinkje. Mijn vrouw vind dat beter, gewoon omdat het weer een onbegrijpelijk apparaat (de HK DAC) minder is om aan te zetten. En zij heeft 10x* zulke goede oren dan ik nog over heb....
* Voordat we hier weer een discussie over gaan krijgen: Die 10x is grof geschat, arbitrair en in het geheel niet gebaseerd op objectief meetbare criteria
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Leuk idee, uitvoering vind ik nog een beetje zozo. Heeft ook last van ruisjes las ik...
Rob.
Rob.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
@Pjotr (en anderen met een ReadyNAS): ik merk dat de web interface een stukkie sneller is na een upgrade van een tijdje geleden. heeft dat updaten toch zin 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat bladeren door albums gaat mij veel te traag. Ik heb mijn mappen als volgt gestructureerd:Waarom blader je niet gewoon door de albums heen zoals Squeezecenter dat indexeert? Zo doe ik dat gewoon. Door de map structuur bladeren kan ook wel maar dat doe ik eigenlijk nooit.
Muziekmap -> A -> Anne Clark -> Anne Clark - Changing Places
Dat gaat voor mij het best
En ja, regelmatig de software update helpt zeer zeker, de laatste versie 7.6 vind ik een hele verbetering (heb een duet voor de duidelijkheid)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hmm vanavond de update er ook opgezet, vind het voor de Touch niet uitmaken en met iPeng had ik geen probleem met de snelheid. Het indexeren is nog wel even langzaam maar dat doet ie toch tussendoor. Misschien dat het voor de Duet dan wel uitmaakt.
De webinterface is i.d.d. wel wat sneller geworden maar houdt nog steeds niet over. Is op zich niet erg, die gebruik je toch nauwelijks, alleen om instellingen te veranderen.
De webinterface is i.d.d. wel wat sneller geworden maar houdt nog steeds niet over. Is op zich niet erg, die gebruik je toch nauwelijks, alleen om instellingen te veranderen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Voor de Duet vond ik het veel uitmaken:
- Het font van het menu op de afstandsbediening is nu een stuk kleiner waardoor een meer op kan en je dus een veel groter overzicht hebt (zuiver esthetische aanpassing)
- Na het oppakken van de afstandbediening is de verbinding er direct terug, bij de vorige versie duurde dit toch altijd een aantal seconden wat ik vrij vervelend vond. Het duurde maw te lang voor de AB terug uit 'sleepmode ' kwam en je iets kon doen. Dit is een hele verbetering!
- Het font van het menu op de afstandsbediening is nu een stuk kleiner waardoor een meer op kan en je dus een veel groter overzicht hebt (zuiver esthetische aanpassing)
- Na het oppakken van de afstandbediening is de verbinding er direct terug, bij de vorige versie duurde dit toch altijd een aantal seconden wat ik vrij vervelend vond. Het duurde maw te lang voor de AB terug uit 'sleepmode ' kwam en je iets kon doen. Dit is een hele verbetering!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Heb wat zitten lezen her en der, een Squeezebox Touch lijkt me het meest voor de hand liggend om aan te schaffen als speler. Veel mensen hebben problemen met het aansluiten van een USB harddisk, een NAS gebruiken lijkt me dan ook het handigst, ook om van uit de pc daar muziek op te zetten. Wifi hebben we al thuis en een tablet om als afstandbediening te gebruiken.
Ik lees ook dat niet alle NAS types ondersteund worden, welke raden jullie me aan? Het is in eerste instantie alleen voor muziek, dus zo gek veel capaciteit hoeft het niet te hebben. Ding wil ik dan in de meterkast hangen, direkt aan de router. Ben niet zo into pc's en aanverwante spullen, met een goede tip ben ik geholpen.
Ik lees ook dat niet alle NAS types ondersteund worden, welke raden jullie me aan? Het is in eerste instantie alleen voor muziek, dus zo gek veel capaciteit hoeft het niet te hebben. Ding wil ik dan in de meterkast hangen, direkt aan de router. Ben niet zo into pc's en aanverwante spullen, met een goede tip ben ik geholpen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Kijk hier eens.
Specifiek voor SqueezeCenter/Squeezebox.
http://www.wifimedia.eu/catalog/nasnetw ... da278bc3f3
Specifiek voor SqueezeCenter/Squeezebox.
http://www.wifimedia.eu/catalog/nasnetw ... da278bc3f3
Re: het grote squeezebox vragen topic
Voor het het gebruik met squeeze server wordt 256 MB geheugen aanbevolen. Voor simpel gebruik als muziekserver met een 1 of 2 GB harde schijf zou ik een Synologie Diskstation DS 111 of een QNAP Turbostation TS-112 aanraden. Laat er meteen squeezeserver opzetten door de verkoper voor een tientje als je niet zo computerminded bent. Als je denkt dat dit het begin is van een grote NAS dan zijn ze niet zo geschikt, maar anderzijds: tegen de tijd dat je een grote NAS wil zijn ze een stuk goedkoper geworden en kunnen ze als losse muziekNAS dienst blijven doen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hans & John, thanks, dat zijn inderdaad bruikbare tips. Zijn de types die je noemt minder geschikt voor een 1000GB schijf bv John, zoja waarom?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ok, mooi. Als ik bv deze http://www.wifimedia.eu/catalog/qnaptur ... -1726.html neem, kan ik er 2 HD's in kwijt. Ik kan dan voor een configuratie kiezen in RAID 0, RAID 1 of JBOD (JBOD zegt me niets eigenlijk). Welke zou je aanraden?
De situatie is als volgt, hij komt in de meterkast te staat aan een Linksys E1000 router http://homestore.cisco.com/en-us/Router ... ewprod.htm dus een snelle WiFi verbinding is er, plus dat de afstand tot de Squeezebox nog eens klein is, een meter of 5.
Op dit moment gebruik ik 2 mediaspelers, AC Ryan mini http://www.playonhd.com/nl/?upn=product ... ayonhdmini voor video content, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Op het moment prik er een USB hard disk in of een stickje als ik video wil bekijken, dit zou ik dan ook vanuit de NAS kunnen doen. Voor de AC Ryan's heb ik de mogelijkheid om dit bedraad te doen vanuit de meterkast, de verbinding naar de Squeezebox gaat via WiFi.
Als ik dan toch een NAS koop zou ik er ook video content op kunnen zetten en zou een grotere opslagcapaciteit ook niet verkeerd zijn. De squeezebox aansturen wil ik met een iPad2 doen.. ben overigens geen fan van het apparaat of Apple in het algemeen, maar het ding is er toch (van m'n vriendin haar werk). M'n telefoon heeft een Android besturingssysteem wat ik er ook nog voor zou kunnen gebruiken.
Op m'n pc gebruik ik Vista als besturingssysteem, hiermee zal ik de video/muziek op de NAS zetten. Is 'ie ook geschikt voor het gebruik van video, we kijken allerlei formaten van gewoon video tot HD, of heb ik dan bv meer geheugen nodig?
De situatie is als volgt, hij komt in de meterkast te staat aan een Linksys E1000 router http://homestore.cisco.com/en-us/Router ... ewprod.htm dus een snelle WiFi verbinding is er, plus dat de afstand tot de Squeezebox nog eens klein is, een meter of 5.
Op dit moment gebruik ik 2 mediaspelers, AC Ryan mini http://www.playonhd.com/nl/?upn=product ... ayonhdmini voor video content, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Op het moment prik er een USB hard disk in of een stickje als ik video wil bekijken, dit zou ik dan ook vanuit de NAS kunnen doen. Voor de AC Ryan's heb ik de mogelijkheid om dit bedraad te doen vanuit de meterkast, de verbinding naar de Squeezebox gaat via WiFi.
Als ik dan toch een NAS koop zou ik er ook video content op kunnen zetten en zou een grotere opslagcapaciteit ook niet verkeerd zijn. De squeezebox aansturen wil ik met een iPad2 doen.. ben overigens geen fan van het apparaat of Apple in het algemeen, maar het ding is er toch (van m'n vriendin haar werk). M'n telefoon heeft een Android besturingssysteem wat ik er ook nog voor zou kunnen gebruiken.
Op m'n pc gebruik ik Vista als besturingssysteem, hiermee zal ik de video/muziek op de NAS zetten. Is 'ie ook geschikt voor het gebruik van video, we kijken allerlei formaten van gewoon video tot HD, of heb ik dan bv meer geheugen nodig?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik ben geen computerexpert maar ik hoor veel slechte verhalen over RAID in privegebruik. Als je een 2TB disk koopt dan je voorlopig je lol wel op wat betreft capaciteit, stel 3000 cd's en 1000 films. Kom je nog te kort dan kun je altijd nog een erbij zetten volgens JOBD (Just a Bunch Of Disks), moeilijk woord voor "gewoon". Een squeezebox wil ook het liefst met kabel aangesloten worden, maarja bestaande woning enzo. Films moeten gewoon vanaf de NAS gestreamd kunnen worden, je moet dan wel de verbinding tussen de Ryan en de NAS leggen via upnp. Dit is een lastig klusje maar je hoeft het maar een keer te doen.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: het grote squeezebox vragen topic
Komt meestal omdat particulieren standaard harddisks gebruiken die niet voor RAID bedoeld zijn. Als dan één van je schijven faalt en je gaat vervolgens rebuilden, dan klapt je andere schijf er ook uit omdat die niet gemaakt is voor voor langdurige continue belasting. Alles foetsie..... En wat ook nog wel eens voorkomt met die fijne goedkope NAS-boxjes is dat niet de schijven maar de electronica van de box zelf faalt. Heerlijke niet standaard hardware dus wederom; data foetsie. Daarom heb ik voor windows home server gekozen. Is ook niet perfect maar dataschijven kunnen dan gewoon in een willekeurige andere windows PC worden gelezen ook als je begruik maakt van duplication (soort van RAID 1 maar dan per map instelbaar).John P schreef:Ik ben geen computerexpert maar ik hoor veel slechte verhalen over RAID in privegebruik.
Scanspeakman
