Heb allebei de gloeidraden via een 100 ohm weerstand aan de massa gelegd.
YEEEEEY

De brom is eruit.
Mits ik die 1K weerstand voor de ECC83 waar het signaal op binnenkomt aan de massa hang. So far so good.
Zodra ik er een signaal op probeer te zetten blijft het helemaal mis gaan, een ontzettend harde brom met heel in de verte een beetje muziek, en dan alleen het hoge.
Toen ging ik perongelijk op de plaat hangen terwijl ik met mijn hand een rvs strip op de werkbank aanraakte
BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Even gemeten en er staat 207V wissel spanning op mijn bovenplaat

Dat kan niet kloppen toch? Die staat via de massa op alle componenten dan? Zou dat verklaren waarom de brom weg is als ik de ingang ook aan de massa hang, opheffen van de sinus?? Ik heb mijn smoorspoel iig in de test opstelling niet op de plaat liggen, daar kan het niet vanaf komen, en de condensator van 6uf heb ik een papiertje omheen zitten, die maakt ook geen contact met de massa :S
Heb meteen even nog wat andere metingen gedaan...
Inkomende wisselspanning is 221 v.
gelijkgerichte spanning meteen achter de buis 315V
na de smoorspoel 300, op de ingangspunten waar in het schema de pijltjes staan met 340V, daar staat 220.
Gloeispanning meet ik gewoon 6,2 volt AC ten opzichte van elkaar, tenopzichte van de massa meet ik 90 V AC.
Iemand een idee hoe dit kan?
mvg Bart