Slanke 3-weg TL

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Godtoh
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 23:00
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Godtoh »

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=7292
Waarom zie ik onderin de tweeters rechts een gelakt vlak en links een zwart gat?

Ze lijken niet gelijk... :?:
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Dat klopt, toen de foto gemaakt is, had ik de tweede nog niet dicht gemaakt. Eigenlijk had ik op dat punt de baffle niet geheel door moeten frezen voor de tweeter, maar ja daar kom je te laat achter.

Inmiddels zijn de metingen gedaan, en heb ik het filter gesimuleerd.

Zal later ff de plaatjes posten
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

PN schreef:
Inmiddels zijn de metingen gedaan, en heb ik het filter gesimuleerd.

Zal later ff de plaatjes posten
Hoe gaat het met onze PN.....

filter .. al klaar ?

Plaatjes ???

of zijn we een beetje ongeduldig.. :)
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Filter is helemaal klaar. Het is uiteindelijk een 2,5 weg geworden.

Hiernog wat simulatie van eerder dit jaar.

De bergen en dalen in het laag worden veroorzaakt door de ruimte.
Bijlagen
Filter-simulatie.jpg
Tweet.jpg
Mid.jpg
Woof.jpg
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

En ook nog wat fototjes :-)
Bijlagen
Filter-1.JPG
Filter-2.JPG
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

kandidaat voor ZBA speaker of the year.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... p?p=152897

Heb je ook nog een foto van het afgewerkte product?
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Hé Ed, bedankt voor je nominatie!

Ze staan al een tijdje te spelen, alleen de voetjes moet ik nog maken, omdat de tweeter erg bundelt moet hij iets achterover staan voor een evenwichtig beeld op de luisterposititie.

Hier enkele fotootjes van hoe ze er nu bij staan.
Bijlagen
Plaats.JPG
Voor-achterkant-geheel.JPG
Voor-achterkant.JPG
detail-tweet.JPG
detail-woof.jpg
detail-terminal.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

er is ook zwarte BAF hè :wink:
Gebruikersavatar
MartyF
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 12:01
Locatie: Edam

Bericht door MartyF »

Waarom die demping in de poort? Bij een TL moet de hoeveelheid dempingsmateriaal richting de poort toch geleidelijk afnemen, met de laatste 30 cm vrij?

Groet,
Martin
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

is geen wet van meden en tapijtjes, voor deze TL kwam met demping in de poort t beste uit
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Mooi geworden. maar je hebt wel zitten uitproberen of die demping aan de uitgang er wel of niet in moet? Ik had dat met de driepitters ook en uiteindelijk weggehaald. Werd de bas wat minder opgesloten van. Losser of vrijer of hoe je het ook wilt noemen en zo.
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Vanuit de simulatie en de metingen is gebleken dat er demping aan het eind van de poort moest, maar ik zal de tip van Sietse ook nog uitvoeren, resultaten volgen later.......
Gesloten