Dat klopt, toen de foto gemaakt is, had ik de tweede nog niet dicht gemaakt. Eigenlijk had ik op dat punt de baffle niet geheel door moeten frezen voor de tweeter, maar ja daar kom je te laat achter.
Inmiddels zijn de metingen gedaan, en heb ik het filter gesimuleerd.
Ze staan al een tijdje te spelen, alleen de voetjes moet ik nog maken, omdat de tweeter erg bundelt moet hij iets achterover staan voor een evenwichtig beeld op de luisterposititie.
Waarom die demping in de poort? Bij een TL moet de hoeveelheid dempingsmateriaal richting de poort toch geleidelijk afnemen, met de laatste 30 cm vrij?
Mooi geworden. maar je hebt wel zitten uitproberen of die demping aan de uitgang er wel of niet in moet? Ik had dat met de driepitters ook en uiteindelijk weggehaald. Werd de bas wat minder opgesloten van. Losser of vrijer of hoe je het ook wilt noemen en zo.
Vanuit de simulatie en de metingen is gebleken dat er demping aan het eind van de poort moest, maar ik zal de tip van Sietse ook nog uitvoeren, resultaten volgen later.......