Units:
hoog een Omnes MT2.02
mid een Omnes BB3.01
Laag 2x TB W5-876SA
Wisselfrequenties ~400 / ~5000
Kastmaten: 20cm breed 100cm hoog en 33 cm diep
Moderator: Beheerdersteam
Nou PN, dan ben je hier in goede handenPN schreef:Filters maken is nog een nieuw aspect voor mij dus daar kan ik nog wel wat hulp bij gebruiken![]()
Je bent leuke kastjes aan het bouwen. Ben ook TL fan. Als ik je een goede raad mag geven, filter dan twee en halfweg. Na vele jaren andere filters wil ik nu nooit weer anders. 6dB op 100 Hz voor de bas, als het kan ca 4000Hz voor de basmid en dan met een c'tje de tweet laten inkomen.zo ontdekte ik dat bij een te hoge lowpass de balans totaal weg was.
Ik moet je afraden om de basmid ongefilterd te doen. Dat kost je basweergave doordat de units dan in het laag in tegenfase werken.de lowpass voor het laag te verlagen naar 150 en de mid dan ongefilterd
Als ik zo je schema bekijk bedoelde ik het zelfde. Waarschijnlijk druk ik me wat ongelukkig uit.sietse schreef:Ik moet je afraden om de basmid ongefilterd te doen. Dat kost je basweergave doordat de units dan in het laag in tegenfase werken.de lowpass voor het laag te verlagen naar 150 en de mid dan ongefilterd
Voorbeeld uit mijn Rambo's. R3 zit er niet in.
Geloof me, zolang ze niet in een discotheek moeten, het zal zeer meevallen. Verschil tussen theorie en praktijk?Henkjan schreef:het is maar een 8cm drivertje met beperkte x-max hè. en een van de sterke punten van die BB3.01 is z'n erg lage vervorming boven de 300Hz, zou jammer zijn om 'm dan in t gebied waar die gaat vervormen te gaan gebruikensietse schreef:Nou dat laag voor z'n kiezen zal meevallen.....
Theorie is als het niet werkt, maar we weten waarom.sietse schreef:Verschil tussen theorie en praktijk?