Bouw 300B Single Ended versterker 'VOYAGER'
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Of een bestaande versterker bijpassend maken..
(pimpen in de volksmond)
Kees
(pimpen in de volksmond)
Kees
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
O, er borrelt nog wel iets in mijn achterhoofd Kees. Ik weet alleen nog niet wat voor eindbuizen ik ga gebruiken.
Komt nog wel een topic over.
Komt nog wel een topic over.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Die kwam al eerder voorbij in de afdeling Hifi Humor. Want samen met de prijs voor dit ding kun je er ook niet meer van maken 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
En monoblok nr 2. Ze zijn mechanisch opgebouwd nu, het betere werk kan beginnen, de binnenkant. Het lijkt mooi weer te worden van de week dus we gaan er even tussenuit, dat is ook wel eens lekker zo tussen de bouwwerkzaamheden door.
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Dat ziet er wel heeel erg mooi uit.
Als ze ook zo zullen gaan klinken zal een gelukkig man zijn.
Groetjes George
Als ze ook zo zullen gaan klinken zal een gelukkig man zijn.
Groetjes George
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Just WAUWWWWW.
Man man man . Wat mooi zeg.
Ook de elco's zijn geweldig geworden.
Man man man . Wat mooi zeg.
Ook de elco's zijn geweldig geworden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Dank allen, ben er zelf ook tevreden over. Het was al met al toch aardig wat werk. Die stalen kappen glad krijgen, dat doe ik van m'n leven niet weer
Het zijn geen elco's die je ziet Theo, maar papier in olie condensatoren, Polyproyleen, die je ook hoort klotsen als je schudt. Een beetje glorie van weleer denk ik. Heb niet de illusie dat het de beste condensatoren verkrijgbaar zijn voor dit doel hoor, maar ik laat ze eerst maar eens zitten, kan altijd nog wat anders in.
Wat nu nog moet gebeuren (nu ik de foto's zie) zijn de voetjes zwart maken, maar dat is een detail. Het betere werk komt er nu aan, bringing the beast alive!
Het zijn geen elco's die je ziet Theo, maar papier in olie condensatoren, Polyproyleen, die je ook hoort klotsen als je schudt. Een beetje glorie van weleer denk ik. Heb niet de illusie dat het de beste condensatoren verkrijgbaar zijn voor dit doel hoor, maar ik laat ze eerst maar eens zitten, kan altijd nog wat anders in.
Wat nu nog moet gebeuren (nu ik de foto's zie) zijn de voetjes zwart maken, maar dat is een detail. Het betere werk komt er nu aan, bringing the beast alive!
- Bijlagen
-
- X386S.pdf
- (118.37 KiB) 83 keer gedownload
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Kijk eens hier onder link: Transformer protect covers. (2 pagina's)Barry2001 schreef:Het was al met al toch aardig wat werk. Die stalen kappen glad krijgen, dat doe ik van m'n leven niet weer
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Komt 'ie nou meeVT4C schreef:Kijk eens hier onder link: Transformer protect covers. (2 pagina's)Barry2001 schreef:Het was al met al toch aardig wat werk. Die stalen kappen glad krijgen, dat doe ik van m'n leven niet weer,
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Kwam onlangs op dat adres uit toen ik op zoek was naar chassis voor 2 monoblokken. Zie hieronder. $ 15 per prefab-chassis is wel erg goedkoop! Daar heb je bij Conrad nog geen ALPS voor.Barry2001 schreef:Komt 'ie nou meeVT4C schreef:Kijk eens hier onder link: Transformer protect covers. (2 pagina's)Barry2001 schreef:Het was al met al toch aardig wat werk. Die stalen kappen glad krijgen, dat doe ik van m'n leven niet weer,
Nee flauwekul, erg mooi spul, en aantrekkelijk geprijsd. Heb er een bookmarkje van gemaakt, zeker iets om te onthouden.
(Ze zijn ook bereikbaar via Skype.)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Dit is dus compleet begrijp ik, met terminals/switches e.d.? Dat is wel heel goedkoop ja. En het ziet er goed uit zo op het plaatje.
Heb je het goed hiernaartoe kunnen krijgen, ik bedoel douane e.d.? heb zelf nu (ik dacht) 3 x bij Dealextreme wat besteld, was ook nooit een probleem. "Dear Mr Barry, Happy Birthday" dat werk
Heb je het goed hiernaartoe kunnen krijgen, ik bedoel douane e.d.? heb zelf nu (ik dacht) 3 x bij Dealextreme wat besteld, was ook nooit een probleem. "Dear Mr Barry, Happy Birthday" dat werk
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Met die kant en klare dingen krijg je toch niet zo'n grappig spiegelbeeld effekt
.
Elke ingang een eigen kleur,bang dat we anders denken dat je er maar één heb gebouwd
(met een spiegel)
Anne
Elke ingang een eigen kleur,bang dat we anders denken dat je er maar één heb gebouwd
(met een spiegel)
Anne
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Ja, chassis zijn voorbereid. Met Hammond trafo's scheelt grote gaten maken. Grootste gaten zijn 2,7 cm. diameter voor de octalbuisvoeten (bouw al decennia niet meer amps. met novalbuizen) en JJ elko's.Barry2001 schreef:Dit is dus compleet begrijp ik, met terminals/switches e.d.? Dat is wel heel goedkoop ja. En het ziet er goed uit zo op het plaatje.
:
(Uiteraard kun je ook bovenzijde in spiegelbeeld opzetten.)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Maar heb je ze gekocht, zoja problemen met de douane gehad?VT4C schreef:Ja, chassis zijn voorbereid. Met Hammond trafo's scheelt grote gaten maken. Grootste gaten zijn 2,7 cm. diameter voor de octalbuisvoeten (bouw al decennia niet meer amps. met novalbuizen) en JJ elko's.Barry2001 schreef:Dit is dus compleet begrijp ik, met terminals/switches e.d.? Dat is wel heel goedkoop ja. En het ziet er goed uit zo op het plaatje.
:
(Uiteraard kun je ook bovenzijde in spiegelbeeld opzetten.)
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Het ziet er prachtig uit, maar die prijs kán bijna niet voor wat je er voor krijgt. Wat is de geheime productiefactor? Dwangarbeid? Of wordt er fors verdiend op de verzendkosten? Je wordt hierdoor wel ontmoedigd om zelf te gaan zagen en vijlen. Maar mooi is het zeker...
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Sinds invoer van de € zijn de prijzen hier extreem hoog; in Fl. tijdperk hadden we niet over de prijzen gezeurd.pcdegoede schreef:Het ziet er prachtig uit, maar die prijs kán bijna niet voor wat je er voor krijgt. Wat is de geheime productiefactor? Dwangarbeid? Of wordt er fors verdiend op de verzendkosten? Je wordt hierdoor wel ontmoedigd om zelf te gaan zagen en vijlen. Maar mooi is het zeker...
En de meeste tussenhandel is ertussenuit; portobijdrage valt ook erg mee. Levertijd doorgaans 4 werkdagen.
Kwaliteit is excellent (en nu meer tijd voor tweaken).
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
wat zijn de verzendkosten eigenlijk? of zitten die inbegrepen?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker
Eigenlijk zijn de monoblokken ondingen om aan te werken, de binnenkant bedoel ik dan. Bij de vorige buizenbak, de KT88 PP was dit veel eenvoudiger omdat ik die gewoon op de kop op de trafokappen kon leggen, de KT88's komen niet boven de trafohoogte uit.
De trafohoogte bij deze monoblokken is verschillend, en dan steekt de 300B ook nog eens boven de hoogste trafokap uit. Op de zijkant leggen kan, maar erg fijn werkt dit niet plus dat de kans op beschadigen ook weer aanwezig is. En het is prettig om bij het tweaken/meten straks goed de ruimte te hebben.
Geinspireerd door een Star Trek 'Voyager Drydock' heb ik van afvalhout 2 'workstations' gemaakt, dusdanig dat de buizen vrij staan. Stukje tapijt erop gelijmd tegen het beschadigen, voila.
Daarmee heeft het project gelijk een naam gekregen: 'VOYAGER'.
De trafohoogte bij deze monoblokken is verschillend, en dan steekt de 300B ook nog eens boven de hoogste trafokap uit. Op de zijkant leggen kan, maar erg fijn werkt dit niet plus dat de kans op beschadigen ook weer aanwezig is. En het is prettig om bij het tweaken/meten straks goed de ruimte te hebben.
Geinspireerd door een Star Trek 'Voyager Drydock' heb ik van afvalhout 2 'workstations' gemaakt, dusdanig dat de buizen vrij staan. Stukje tapijt erop gelijmd tegen het beschadigen, voila.
Daarmee heeft het project gelijk een naam gekregen: 'VOYAGER'.
Re: Bouw 300B Single Ended versterker 'VOYAGER'
@Barry2001. Waarom 3 mooie buizen verstopt achter de trafo's?
Waren ze niet in het zicht te plaatsen?
Waren ze niet in het zicht te plaatsen?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 300B Single Ended versterker 'VOYAGER'
2 bedoel je, nee. Het moet compact blijven, en het is eens wat anders dan conventionele bouw met altijd de buisjes voor de trafo. Daarbij is het maar net van welke kant je er tegen aan kijkt.VT4C schreef:@Barry2001. Waarom 3 mooie buizen verstopt achter de trafo's?![]()
Waren ze niet in het zicht te plaatsen?
Re: Bouw 300B Single Ended versterker 'VOYAGER'
De versterker lijkt nu op de eindbakken van weleer, waarbij routing en compactheid boven uiterlijk ging. (de versterker werd over het algemeen toch in een kast o.i.d. gestopt.
Ik vindt het wel passend, zo'n vintage look.
groet,
AatV
Ik vindt het wel passend, zo'n vintage look.
groet,
AatV
Re: Bouw 300B Single Ended versterker 'VOYAGER'
briljante oplossing met die steunen. Ik had ook zoiets in de planning totdat bleek dat de versterker ook uitstekend bleef staan wanneer er aan de voorkant een trafo met dezelfde hoogte als de UGT's werd ondergezet (stukje binnenband eroverheen tegen het krassen).
Mooie naam hoor Voyager. Toch vind ik de echte Voyager eleganter en je monoblokken zien er ook niet bepaald uit alsof ze warp 9,3 gaan halen
. Maar aan de andere kant: wat is de functie van stroomlijn in het luchtledige?
Mooie naam hoor Voyager. Toch vind ik de echte Voyager eleganter en je monoblokken zien er ook niet bepaald uit alsof ze warp 9,3 gaan halen
