het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Je bedoelt deze Hans: http://www.logitech.com/en-us/speakers- ... nd_tablets Als je daar bij de reviews kijkt is men niet erg enthousiast.

Nou, brandt maar los zou ik zo zeggen :D
Grappig, ik heb hem nu ook op mijn telefoon gezet, naast Squeeze Commander.

De Grafische interface is wat ik herken, typisch wel herkenbaar de Squeezebox server e.d.

De problemen waar men over spreekt heb ik hier niet, ik heb een account en ben direct ingelogd.

Geen problemen, wat meer mogelijkheden, en geen problemen op de Android 3.1 (Asus Transformer) gaat hij dus ook goed.

Ik heb hem nog niet op de Ipod Touch geïnstalleerd, maar het lijkt mij geen problemen op te leveren.

De app is dan wel gratis, die € 2,99 voor Ipeng zal mij ook de kop niet kosten, maar het is in ieder geval voor de Android een wel goede mogelijkheid en wat meer toegang, zoals ik het nu zie naar de instellingen die ik bij de Ipod niet zag.

Maar dat soort dingen doe ik toch meestal naar de Linux server met Ubuntu en de laatste server software 7.5.5.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Blijft natuurlijk wel een raar gedoe dat je moet inloggen op je SB account om het te laten werken. Dat hoef je met de WEB interface met Squeeze Server toch ook niet?

iPeng en andere Android apps zijn gewoon remote interfaces voor Squeeze Server.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Blijft natuurlijk wel een raar gedoe dat je moet inloggen op je SB account om het te laten werken.
Ik heb dat maar 1 keer hoeven doen, voor de rest gaat het eigenlijk gelijk op.
En mogelijk wat meer andere functies die ik nog niet heb bekeken.

Ik zal hem ook eens instellen voor de Ipod, maar ik weet niet zeker of ik ook een App kan deinstalleren bij de Ipod.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
maar ik weet niet zeker of ik ook een App kan deinstalleren bij de Ipod.
Dat doe door bij het synchroniseren die app niet aan te vinken op je PC. Dan haalt ie hem automatisch van je iPod af maar blijft ie nog wel beschikbaar voor later eventueel op je PC of Appel.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

OK, ik het morgen maar eens proberen. :rock: :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Ik heb hem er maar even op gezet, op de Ipod Touch, maar na wat pielen en zoeken, nu maar weer verwijderd.

De snelheid is pet.
De manier om de server te wisselen of bibliotheek is knudde.

Werkt duidelijk niet zo intuïtief als Ipeng, die ook nog eens sneller is.

Op de Android lijkt het beter te gaan, ik laat het daar nog even op staan.
Als tegenhanger van Squeeze Conmmander.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Hoeven we dat ook niet meer te proberen ;)

En waarom ook, iPeng werkt gewoon erg lekker.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Hoeven we dat ook niet meer te proberen ;)

En waarom ook, iPeng werkt gewoon erg lekker.
Je weet maar nooit of het ook beter kan.

Ik had het verwacht, het ziet er goed uit, maar veels te traag, en als tie op squeezebox.com staat krijg je hem niet goed op de lokale server, rampenplan dus om van bron te wisselen. :-&
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ik begrijp dat geklooi met squeezebox.com sowieso niet. Dat heb je eigenlijk alleen nodig als look-up server voor de radio en dan is dat nog vrij beperkt ook. Lijkt toch op een soort van big brother is watching you.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Ik heb nu eens vergeleken de Squeeze Commander en de Logitech Controller App op de (Android) Tablet en heb daar duidelijk de voorkeur voor de Controller app omdat hij juist beter laat zien het hoe en waar je bent.

Het scherm is liggend dan ook met 2 zeg maar bladzijdes die beide hun eigen info geven.
Dat is iets wat de Squeeze Commander niet doet, en dat juist wel prettig is.
Het is beter aangepast aan het grotere scherm.

Met de telefoon kun je wel de Squeeze commander via zijdelings schuiven de schermpjes met de aanvullende info krijgen, dat is wat moeilijker/omslachtiger via het tablet.

Leuk toch wel die ervaring.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door scanspeakman »

Pjotr schreef:
Je bedoelt deze Hans: http://www.logitech.com/en-us/speakers- ... nd_tablets Als je daar bij de reviews kijkt is men niet erg enthousiast.

Nou, brandt maar los zou ik zo zeggen :D
Uiteraard even naar die pagina gekeken. Wat mij vooral op de logitech site opviel is dat de Duet in geen velden of wegen meer te bekennen is. Zou er een nieuw model komen?

Scanspeakman
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

John P schreef:
De Nas heeft wel zijn beperkingen: het decoderen van flac naar pcm op de server, en het afspelen van 24/96 materiaal is iets te veel voor de processor; dit leidt tot storende buffer wachttijden.
Ik heb bij de instellingen het resamplen van afbeeldingen verlaagd naar lage snelheid, en nu trekt hij HD geluid en extern decoderen wel.
Bijlagen
SnelleSqueeze.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Zijn er mensen die dit al eens gelezen en/of geprobeerd hebben??


http://soundcheck-audio.blogspot.com/20 ... .html#more
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Arno »

Ik heb een Meanwell D-60A voeding. Kan ik mijn Squeezebox Touch daarmee voeden? Of is dat audiofiel niet toegestaan? O:)
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door scanspeakman »

hannesie schreef:
Zijn er mensen die dit al eens gelezen en/of geprobeerd hebben??


http://soundcheck-audio.blogspot.com/20 ... .html#more
Ja. Lang niet alles heb ik gebruikt (alleen uitschakelen usb, analoge outputs etc) en werkt prima. Binnen 2 minuten gefixt. Om nou te zeggen dat ik een wereld van verschil hoor. Is meer uit categorie baat het niet dan schaadt het niet.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Heb een beetje de indruk dat dat meer hype is. Als uitzetten van digitale processen veel verschil zou maken zou dat betekenen dat het ding niet voor zijn taak berekend is en het processortje niet krachtig genoeg zou zijn. Dat geloof ik toch niet.
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Leon »

Sterker nog: ik denk dat een deel ervan onzin is. Er wordt bijv. verwezen naar een review van een magazine voor netwerkkabels. Geen van de geselecteerde kabels voldeed aan de CAT6 normen, veel voldeed zelfs niet aan CAT5(!!). 1 Merk sprong er qua metingen uit, en die kabels "klonken" het best. Goh, wat gek. Van dat merk "klonk" de UTP uitvoering het best, en weer iets geks: die had ook de beste meting voor bijv. demping.

Als ik naar een dergelijk resultaat kijk zou ik zeggen dat alle gekozen kabels van bijzonder twijfelachtige herkomst zijn. Een geshielde CAT6A kabel heeft een extreem goede demping tegen overspraak tussen de diverse paren, omdat die paren ook nog eens afzonderlijk geshield worden. Als een fabrikant het voor elkaar krijgt om geshielde kabel slechter te laten dempen dan ongeshielde is dat reden voor twijfel over de kwaliteit. Als een kabel niet voldoet aan de CAT5 normen is dat per definitie een probleem, je hoeft dan ook weinig tests uit te voeren om te constateren dat een dergelijke kabel niet goed gaat werken. Voor iemand die beweerd een ingenieur te zijn op het vlak van telecommunicatie neemt deze persoon wel erg klakkeloos de uitspraken uit een blad over.

Verder valt mij op dat veel van de uitspraken neerkomen op "probeer dat maar eens uit". Nu zijn er tussen die suggesties zeker dingen die nuttig zijn, zo is het instellen van QoS voor veel mensen thuis redelijk eenvoudig te doen op hun router maar zullen veel gebruikers dat domweg vergeten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Arno schreef:
Ik heb een Meanwell D-60A voeding. Kan ik mijn Squeezebox Touch daarmee voeden? Of is dat audiofiel niet toegestaan? O:)
Is dat niet een beetje erg zwaar voor een SB, naast het feit dat ik niet weet of het een schone voeding is.

Ik heb er nu een 2A voeding aanhangen, maar dan wel behoorlijk stabiel.

P.S. wel kunnen anders wel even proberen of het scheelt op jouw set als de spiekertjes op orde zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Ik heb er nu een 2A voeding aanhangen, maar dan wel behoorlijk stabiel.
Dat is ook meer dan zat Hans. Als je werkelijk 10W in dat SB Touch kastje gaat verstoken brand je je vingers er aan. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat het iets zo kunnen uitmaken als je hem met een nette ruisvrije lineaire voeding voert. Maar zeker met een externe DAC zal dat minimaal zijn en naar m.i. meer in de placebo hoek zitten.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 21 jul 2011, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Arno »

De gedachte was om een all-in-one kast te maken met daarin een versterker, een cd-speler op basis van de cd-rom-controller, een harde schijf, een HK-dac, en een voeding voor de Squeezebox.
De Meanwell voeding is eigenlijk voor de cd-rom speler en de controller, maar het zou mooi zijn als de squeezebox er ook op kan.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Ik heb wel eens de vraag gekregen, kan ik niet alleen de Squeezebox receiver (€ 120) kopen, zonder de dure afstandsbediening.

Bij de winkel van Wifimedia hadden ze ook al aangegeven dat dit niet mogelijk was om het op te starten zonder de afstandsbediening. :twisted:

Echter, er is een tooltje om de receiver met de eerste opstart te helpen, en dan kan de rest weer met behulp van een Ipod touch app (Ipeng), of een android app (Squeezecommander). :D

Hier dus het linkje wat ook op de site staat van Slimdevices.

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=57861

En de eigenlijke makers. :mrgreen:
http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP ... #Donations

Het is een txt gebaseerd tooltje om de instellingen te maken aan een kabeltje voor het eerste gebruik.

P.S. Het lijkt er op dat de receiver EOL is, het kan dus zijn dat hij binnenkort voor een scherpe prijs te koop is.

En ook op MP goed te vinden.

http://link.marktplaats.nl/468464237
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

mss maar eens gewoon gaan proberen..... lukt het niet, staat die zo weer op Mp toch :mrgreen:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Even een heel andere vraag: hoe groot hebben jullie plaatjes voor artwork? Ik gebruik nu standaard plaatjes van 300x300 pixels met de naam Folder.jpg in iedere map; dit is dus niet ingebed in de muziekbestanden. Dit werkt uitstekend maar ik vraag mij af of die plaatjes niet te groot of te klein zijn. Ook weet ik niet of het beter is ze in de tags van de flac bestanden in te binden, ik heb dit niet gedaan omdat dit op deze manier volgens mijn boerenverstand minder ruimte inneemt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ik heb ze standaard staan op 800 x 800 als folder.jpg voor flac bestanden en niet embedded in de files (kost alleen maar schijfruimte). Dit is mijn default hoofd archief waar ik alle kanten mee op kan. Die database gebruik ik ook voor afspelen op de PC.

Daarnaast heb ik een aparte MP3 database voor de iPod en DLNA server op mijn NAS. Die bedient ook de overige muziekdoosjes in het huis die niet met Flac overweg kunnen. Daarin staan de plaatjes 320 x 320 embedded in iedere file omdat de iPod dat nou eenmaal zo wil.

Mijn simpele NASje (Netgear DUO) trekt zonder meer een aantal players te gelijk zonder enige QoS instelling en tegelijkertijd gewoon data verkeer tussen NAS en PC's is dan ook geen probleem. Bij meerde players tegelijk spelend kun je wel horen dat het hard werken is voor de schijven in de NAS. Maar daar zijn ze voor gemaakt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

ik heb ze meestal 500*500, zowel als folder.jpg als embedded in de flac/mp3. de reden hiervoor is heel simpel: dat is de max afmeting die de dBpoweramp ripper pakt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”