Als aansturing van mijn 2 subwoofers (en vervanging van 2x DS2) wil ik een subwoofersmp bouwen met de minidsp en 2 keer UcD180.
Ik ben nog een beetje met ideeën aan het spelen, die plemp ik hier neer
Aan/uit
Dit wil ik via de "trigger" uitgang van mijn NAD reciefer doen, als ik het goed begrepen heb komt hier 12V op te staan als de reciefer aan gaat.
Ik dacht zelf om hier een relais op aan te sluiten die de 'switch' ingang van de softstart aan te sluiten.
Ook niet onbelangrijk, ik wil geen in- en uitschakelplop (Dreun) deze had ik met de DS2 wel. Misschien niet schadelijk voor subwoofers... wel irritant
Minidsp
Ik weet nog niet helemaal hoe ik deze moet voeden, of een apart trafo'tje met de voedingsprint van Ray1510, of de 13V van de TR180.
Kan ik deze 13v hiervoor gebruiken? Is dat aan te raden of juist niet.
Volume
bijvoorbeeld s'avonds moeten de subs wat zachter, daarom een volume knop die alleen invloed heeft op de subs, niet de andere 2 uitgangen. Hier ook 2 opties: 1 haalbare, 1 waarschijnlijk omogelijk.
1. een stereo potmeter achter de minidsp. voordeel: simpel, nadeel: boring
2. de volume en bron print van knuisje ombouwen (en 80% van de print niet meer gebruiken). De reden waarom niet volgens mij niet kan: de mute schakeling is voor alle uitgangen, niet voor 2 van de 4. (klopt dit?) voordeel: ik wil wel eens wat ervaring op doen met IC's programmeren, geil display, bedienbaar op afstand. nadeel:waarschijnlijk niet mogelijk.
Kast
Hier ben ik nog niet helemaal uit. Of alles in 1 kast.. dan zal het een 19" 2U kast worden, of verdelen over 2 kasten.
1 kast hoeft niet verder uitgelegd te worden neem ik aan
verdelen over 2 kasten: de TR180 en softstart in de ene (misschien ST supply ook), de rest in een 2e. Zo kan het versterking gedeelte in een mooie kleine kast en kan ik de TR180 achter het meubel wegwerken.
Vragen:
1. Kan ik de "trigger" van mijn NAD gebruiken?
2. Kan ik de 16V van de TR180 gebruiken om (icm het voedingsprintje van ray1510) de minidsp te voeden?
3. Kan ik de TR180 ook scheiden van de ucd-supply/UcD's?
Ik ben nieuw in de zelfbouw versterkers business, als je iets ziet wat niet klopt... meteen brullen graag