Nog te doen:
Nieuwe potmeter monteren. Deze heeft een zeer slechte gelijkloop. Tot half volume is de ene kant zachter dan de ander. Daarna net andersom
Trafo spuiten en een kapje scoren.
Mooi knopje monteren.
Moderator: Beheerdersteam
Je hebt helemaal gelijkRobertD schreef:De 9016 heeft toch de EL95 als eindbuis?
Als hifi versterker stelt die versterker niet veel voor (als ik de goede voor ogen heb, dat kleintje met de gebogen bovenkant)
Lekker ombouwen dus, wat kan jou het schelen.
Ben ik wel met je eens, die wilde ik er ook graag uit gooien. Alleen is het door de pcb-opzet wel wat lastiger om wijzigingen aan te brengen zonder dat dit ooit gemakkelijk weer terug te draaien is. Ik heb trouwens nog nooit echt goed gekeken, maar heeft die 9016 geen buis in de gelijkrichting?RobertD schreef:Niets te nadele van de EL95 hoor, kijk maar eens op mijn site.
Alleen de opzet van die 9016 is niet helemaal top.
Veel te veel toonregeltoestanden en tegenkoppeling.
De EL95 en de EL84 vind ik heel muzikale buisjes. Ik ben persoonlijk echt een liefhebber van de EL84.
Ik heb het schema niet letterlijk overgenomen.RSQ8P schreef:Erg gaaf project!!
Ben zelf ook aan het scouten voor een koptelefoonversterker. Heb mij pas recentelijk op de buizen gestort (HF-309 Philips 4x in actieve setup). Ik ben erg gecharmeerd van de EL84 sound. Denk er dus aan om deze buizenkoptelefoonversterker te gaan bouwen. Maar voor de bouwer: heb je nu 1-op-1 het schema van die headfi website gebruikt?
Dank en groet,
Ramon