Subwoofer Unknown!
Moderator: Beheerdersteam
Subwoofer Unknown!
hallo allemaal
ik heb een vraag ik wil een subwoofer maken .
versterker is een sub-100a volgens mij van conrad.
100 W RMS aan 8 ohm
150 W RMS aan 4 ohm
ik heb nog geen woofer,ik wil het liefst een 10inch.
dacht zelf aan een Peerless SLS-263 die is niet al te duur.
wil ook niet een hele grote kast 30 a 40 liter
maar moet ik dat een gesloten kast maken of een gepoorte?
met winisd kom ik er niet uit!
zou graag wat tips ontvangen
of andere suggesties qua sub
Alvast allemaal bedankt
groet mark
groet Mark
ik heb een vraag ik wil een subwoofer maken .
versterker is een sub-100a volgens mij van conrad.
100 W RMS aan 8 ohm
150 W RMS aan 4 ohm
ik heb nog geen woofer,ik wil het liefst een 10inch.
dacht zelf aan een Peerless SLS-263 die is niet al te duur.
wil ook niet een hele grote kast 30 a 40 liter
maar moet ik dat een gesloten kast maken of een gepoorte?
met winisd kom ik er niet uit!
zou graag wat tips ontvangen
of andere suggesties qua sub
Alvast allemaal bedankt
groet mark
groet Mark
Re: Subwoofer Unknown!
mij budget is rond de 100 a150 Euro voor de speaker alleen.
rest heb ik wel in huis mdf,vulling,fineer etc
heb vorig jaar deze center gemaakt frontje is wat te dik.komt nog een ander op.
is gemaakt met speakers van een mission 761 was leuk om te maken.
rest heb ik wel in huis mdf,vulling,fineer etc
heb vorig jaar deze center gemaakt frontje is wat te dik.komt nog een ander op.
is gemaakt met speakers van een mission 761 was leuk om te maken.
- Bijlagen
-
- zzpeaker %285%29.jpg (30.31 KiB) 983 keer bekeken
-
- 07022010066.jpg (46.71 KiB) 983 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mark op do 23 jun 2011, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Dan zou ik persoonlijk een Peerless XLS10 nemen
http://www.bkelec.com/HiFi/Drive_Units/ ... /XLS10.htm
Hier te krijgen voor 91 pond, shipping is iets van 15 pond dacht ik.
Hij accepteert pay-pal.
Voor dat bedrag kun je volgens mij niks (weinig) beters krijgen.
Persoonlijk zou ik die dan 18 liter gesloten doen, tenzij je echt een film liefhebber bent.
http://www.bkelec.com/HiFi/Drive_Units/ ... /XLS10.htm
Hier te krijgen voor 91 pond, shipping is iets van 15 pond dacht ik.
Hij accepteert pay-pal.
Voor dat bedrag kun je volgens mij niks (weinig) beters krijgen.
Persoonlijk zou ik die dan 18 liter gesloten doen, tenzij je echt een film liefhebber bent.
Re: Subwoofer Unknown!
ok, ik ga daar is even naar kijken en hoe ik die evt moet bestellen
bedankt
En film kijken doe ik wel graag ja heb een sony DA3200ES mijn speeltje.
als iemand nog een ander idee heb hoor ik dat graag
bedankt
En film kijken doe ik wel graag ja heb een sony DA3200ES mijn speeltje.
als iemand nog een ander idee heb hoor ik dat graag
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Een ander alternatief is de Dayton RSS265HF-4
Die kost in NL alweer 165 euro excl verzendkosten
De rest is allemaal stuk duurder (Seas L26Roy voor 185) of heeft veeeeeel mindere specs (xmax met name)
Een Mivoc AWM104 zou nog kunnen, maar gezien je budget zou ik dan ook de XLS10 nemen.
Die kost in NL alweer 165 euro excl verzendkosten
De rest is allemaal stuk duurder (Seas L26Roy voor 185) of heeft veeeeeel mindere specs (xmax met name)
Een Mivoc AWM104 zou nog kunnen, maar gezien je budget zou ik dan ook de XLS10 nemen.
Re: Subwoofer Unknown!
jeetje, wat zijn die dingen duur geworden....
Ben ik even blij dat ik 2 Seas L26ROY én zo'n RSS265HF heb
(én een 12" monolith én een 18" Maelstrom
)
De Seas' L26ROY staan te spelen in 30L gesloten en doen dat fantastisch en de RSS265HF moet ik nog een kastje voor bedenken, maar doet het free-air beter dan wat ik tot nu toe free air geprobeerd heb
Doet het 't zelfde als de SDX10 in 30L gesloten, alleen de Xmax is minder, daarentegen ziet de Dayton er veel beter uit.
OT - Een gepoorte kast wordt al snel groot en de SLS-263 wil volgens mij niet in een kleine kast. Als ik zou moeten kiezen tussen de RSS en De ROY, dan zou ik dat puur op looks doen, je kunt ook 2 (of3) keer een Tangband W6-1139 krijgen voor minder pieken, heb je alleen wat minder output. 1x een 10" gesloten geeft wat mij betreft al genoeg laag (ook op wat luider volume) voor bij muziek. Alleen Basstestmuziek kan niet te hard en met films vervormt het af en toe iets. Maar dan staat het al luider dan ' normaal'
Ben ik even blij dat ik 2 Seas L26ROY én zo'n RSS265HF heb
De Seas' L26ROY staan te spelen in 30L gesloten en doen dat fantastisch en de RSS265HF moet ik nog een kastje voor bedenken, maar doet het free-air beter dan wat ik tot nu toe free air geprobeerd heb
OT - Een gepoorte kast wordt al snel groot en de SLS-263 wil volgens mij niet in een kleine kast. Als ik zou moeten kiezen tussen de RSS en De ROY, dan zou ik dat puur op looks doen, je kunt ook 2 (of3) keer een Tangband W6-1139 krijgen voor minder pieken, heb je alleen wat minder output. 1x een 10" gesloten geeft wat mij betreft al genoeg laag (ook op wat luider volume) voor bij muziek. Alleen Basstestmuziek kan niet te hard en met films vervormt het af en toe iets. Maar dan staat het al luider dan ' normaal'
Laatst gewijzigd door Boppo84 op do 23 jun 2011, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
CSS SDX10, helemaal vergeten! (sorry Henkjan
)
Ook een vrij aardige subwoofer voor 160 euro
http://www.juoiga.nl/
Is trouwens wel hongerig en heeft best wel een versterker nodig.
(in een kleine behuizing)
Ook een vrij aardige subwoofer voor 160 euro
http://www.juoiga.nl/
Is trouwens wel hongerig en heeft best wel een versterker nodig.
(in een kleine behuizing)
Re: Subwoofer Unknown!
De CSS SDX 10 lijkt me een geschikte kandidaat maar is de versterker wel zwaar genoeg?
heb deze data gevonden.
Vented: 43 liters net volume. Stuff with 16 ounces of polyfill. Then
use a 3” flared port, 17” long for 24.5 Hz tuning. Will handle 300W
continuous above 20 Hz, and in-room have extension to the 22-23 Hz
range. More than 108 dB SPL from 20 Hz and up, in room!
deze speaker kan ik qua maat wel kwijt gaat ook dieper dan een gesloten kast.
Alleen wel een lange poort !
en anders
Sealed: 24 liters net stuffed with 16 ounces of polyfill. Qtc of 0.7, F3 of
44 Hz, in-room extension to 30 Hz. Will handle 250W+ above 20 Hz,
and provide more than 103 dB SPL from 20 Hz and up, in room.
maar kan mijn versterker dat aan ???????
heb deze data gevonden.
Vented: 43 liters net volume. Stuff with 16 ounces of polyfill. Then
use a 3” flared port, 17” long for 24.5 Hz tuning. Will handle 300W
continuous above 20 Hz, and in-room have extension to the 22-23 Hz
range. More than 108 dB SPL from 20 Hz and up, in room!
deze speaker kan ik qua maat wel kwijt gaat ook dieper dan een gesloten kast.
Alleen wel een lange poort !
en anders
Sealed: 24 liters net stuffed with 16 ounces of polyfill. Qtc of 0.7, F3 of
44 Hz, in-room extension to 30 Hz. Will handle 250W+ above 20 Hz,
and provide more than 103 dB SPL from 20 Hz and up, in room.
maar kan mijn versterker dat aan ???????
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
die versterker van je is toch 150W, zou je toch een aardige bak herrie mee moeten kunnen maken?
Re: Subwoofer Unknown!
100 W RMS aan 8 ohm
150 W RMS aan 4 ohm
Zal ik dan een gesloten of een gepoorte maken?
liefst een gepoorte kist gaat lager maar hoe los ik die lange poort dan op ?
of kan iemand een andere kast bereken?
als ik niet te lastig ben!
150 W RMS aan 4 ohm
Zal ik dan een gesloten of een gepoorte maken?
liefst een gepoorte kist gaat lager maar hoe los ik die lange poort dan op ?
of kan iemand een andere kast bereken?
als ik niet te lastig ben!
Re: Subwoofer Unknown!
wanneer je je kast 50cm lang maakt (binnenmaat), kun je die poort gewoon kwijt.
Een bocht erin kan ook wel, dan kan de diameter misschien nog wel wat groter. Je zit dan alleen met een kast die 2x zo groot is als een gesloten variant (de inhoud van de poort komt nog op bij de inhoud, tenzij je een externe poort hebt.
Als je op zoek bent naar extreme bass stelt een 10" met 100Watt teleur. Mijn eerste sub was daarom ook een Eminence Delta15LF (maximale luchtverplaatsing voor een minimale prijs) in een kist van 240L getuned op 24Hz (ik had aan 100Watt meer dan voldoende). Voor muziek is 1 10"sub meer dan voldoende*.
*ligt eraan wat je definitie van voldoende is. Ik heb, ook bij rap/R&B, voldoende aan 1 10" L26ROY, ook bij meer dan normaal volume.
Een SDX10 stelt sowieso niet teleur. Je kunt altijd nog sparen voor een versterker-upgrade en de tijd nemen om ook een gepoorte kast te bouwen.
Een bocht erin kan ook wel, dan kan de diameter misschien nog wel wat groter. Je zit dan alleen met een kast die 2x zo groot is als een gesloten variant (de inhoud van de poort komt nog op bij de inhoud, tenzij je een externe poort hebt.
Als je op zoek bent naar extreme bass stelt een 10" met 100Watt teleur. Mijn eerste sub was daarom ook een Eminence Delta15LF (maximale luchtverplaatsing voor een minimale prijs) in een kist van 240L getuned op 24Hz (ik had aan 100Watt meer dan voldoende). Voor muziek is 1 10"sub meer dan voldoende*.
*ligt eraan wat je definitie van voldoende is. Ik heb, ook bij rap/R&B, voldoende aan 1 10" L26ROY, ook bij meer dan normaal volume.
Een SDX10 stelt sowieso niet teleur. Je kunt altijd nog sparen voor een versterker-upgrade en de tijd nemen om ook een gepoorte kast te bouwen.
Re: Subwoofer Unknown!
ok ga de SDX10 bestellen,
Ik ga toch de gepoorte kast maken,qua grote kan ik de speaker wel kwijt ruimte naast het dressoir is 40x50x50.
Als de versterker toch te licht is kan ik later altijd een zwaardere aanschaffen
zal proberen een bouwverslag te toen.
bedankt
Ik ga toch de gepoorte kast maken,qua grote kan ik de speaker wel kwijt ruimte naast het dressoir is 40x50x50.
Als de versterker toch te licht is kan ik later altijd een zwaardere aanschaffen
zal proberen een bouwverslag te toen.
bedankt
Re: Subwoofer Unknown!
Een peerles xls-10 voor 170 euro is wel een beetje duur of niet bij pls audio?
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Hallo Mark,
Een Peerless SLS 263 is een prima woofer voor in een gesloten kast van tussen de 35 en de 40 liter. Deze woofer kun je uitstekend gebruiken voor de aansturing met de versterker die je hebt.
Een XLS-10 is absoluut niet geschikt voor een gesloten kast en komt alleen goed tot z'n recht in combinatie met een passende passieve radiator. Je Conrad subamp is hiervoor te mager, die houdt deze combinatie niet goed onder controle.
Met riendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Een Peerless SLS 263 is een prima woofer voor in een gesloten kast van tussen de 35 en de 40 liter. Deze woofer kun je uitstekend gebruiken voor de aansturing met de versterker die je hebt.
Een XLS-10 is absoluut niet geschikt voor een gesloten kast en komt alleen goed tot z'n recht in combinatie met een passende passieve radiator. Je Conrad subamp is hiervoor te mager, die houdt deze combinatie niet goed onder controle.
Met riendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Waarom zou een XLS10 (830452 om precies te zijn) in hemelsnaam niet werken in een gesloten kast?
Er zijn genoeg succesvolle gesloten ontwerpen met deze subwoofer gemaakt.
Een XLS10 is prima geschikt voor een gesloten systeem.
15-18 liter is een mooi uitgangspunt.
Daarnaast heb je in een BR systeem meestal minder vermogen nodig doordat het volume groter is
Net als een systeem met passieve radiator.
Wel moet je highpass (subsonic) filter goed instellen omdat conus uitwijking onder de Fs flink gaat toenemen!
Daar wordt overigens in heel veel gevallen niet over nagedacht en in nagenoeg alle sub-amps (ook die van Hypex) staat die highpass niet handig ingesteld.
Er zijn genoeg succesvolle gesloten ontwerpen met deze subwoofer gemaakt.
Een XLS10 is prima geschikt voor een gesloten systeem.
15-18 liter is een mooi uitgangspunt.
Daarnaast heb je in een BR systeem meestal minder vermogen nodig doordat het volume groter is
Net als een systeem met passieve radiator.
Wel moet je highpass (subsonic) filter goed instellen omdat conus uitwijking onder de Fs flink gaat toenemen!
Daar wordt overigens in heel veel gevallen niet over nagedacht en in nagenoeg alle sub-amps (ook die van Hypex) staat die highpass niet handig ingesteld.
Re: Subwoofer Unknown!
Hallo Bart,
15-18 liter gesloten geeft -3dB op ongeveer 50Hz, dat is natuurlijk niet echt laag voor een sibwoofer, flink wat EQ nodig om hem verder door te laten lopen. De BR/passieve radiator variant gaat van nature al veel lager. Ik moet wel zeggen, ik heb zelf eens XLS 10 plus radiator gehad met een Hypex 4.0 maar vond dat eigenlijk tegenvallen. Later 2 stuks Tangband W6-1108 die speelden die XLS 10 compleet weg.
Groetjes Walter
15-18 liter gesloten geeft -3dB op ongeveer 50Hz, dat is natuurlijk niet echt laag voor een sibwoofer, flink wat EQ nodig om hem verder door te laten lopen. De BR/passieve radiator variant gaat van nature al veel lager. Ik moet wel zeggen, ik heb zelf eens XLS 10 plus radiator gehad met een Hypex 4.0 maar vond dat eigenlijk tegenvallen. Later 2 stuks Tangband W6-1108 die speelden die XLS 10 compleet weg.
Groetjes Walter
Re: Subwoofer Unknown!
100W in BR moet zat zijn bij een speaker met enig rendement... (M'n huidige Vifa ca. 100W in 50 liter blaast de vullingen uit m'n kiezen, en is eigenlijk niet zo'n heel bijzonder ding vergeleken met al het moois wat hier op het forum voorbij komt... Ik denk wel dat sommige mensen ergens midden op de hei moeten wonen om hun setjes ook maar half open te draaien...)
Ik kan alleen nog toevoegen dat mijn ervaring maar beperkt is, maar dat downward en BR meer bij HT lijken te passen, en forward en gesloten meer bij muziek, maar ja, er zijn natuurlijk weer een miljoen uitzonderingen
Edit: nadeel van BR is dat het wel eens tot een 'wat' grotere kast kan leiden, maar ja, daar bespaar je dan weer wat actieve filtering mee... Elk nadeel heb ze' voordeel...
Heeft de 3200ES overigens een versterkte sub uitgang? (Heb zelf een 1200ES, daar past alleen een actieve sub op, geen passieve).
Ik kan alleen nog toevoegen dat mijn ervaring maar beperkt is, maar dat downward en BR meer bij HT lijken te passen, en forward en gesloten meer bij muziek, maar ja, er zijn natuurlijk weer een miljoen uitzonderingen
Edit: nadeel van BR is dat het wel eens tot een 'wat' grotere kast kan leiden, maar ja, daar bespaar je dan weer wat actieve filtering mee... Elk nadeel heb ze' voordeel...
Heeft de 3200ES overigens een versterkte sub uitgang? (Heb zelf een 1200ES, daar past alleen een actieve sub op, geen passieve).
Laatst gewijzigd door blueznl op za 25 jun 2011, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
De parameters van de XLS-10 zijn afgestemd op een laag afgestemde BR of een passieve radiator. Een poort is in een kleine kast geen optie, die wordt dan te lang of te klein in diameter.
In een gesloten kast heb je dus bijna geen laagopbrengst. Zinloos dus om deze woofer in een gesloten kast te stoppen (en dat geldt ook voor de XLS-12).
De XXLS-10 is veel beter geschikt voor een gesloten kast, hoewel deze ook in een BR toegepast kan worden.
Bijgaand een vergelijk tussen de XLS-10 en de XXLS 10, beiden in 18 liter gesloten.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
In een gesloten kast heb je dus bijna geen laagopbrengst. Zinloos dus om deze woofer in een gesloten kast te stoppen (en dat geldt ook voor de XLS-12).
De XXLS-10 is veel beter geschikt voor een gesloten kast, hoewel deze ook in een BR toegepast kan worden.
Wat bedoel je daarmee??Daarnaast heb je in een BR systeem meestal minder vermogen nodig doordat het volume groter is
Bijgaand een vergelijk tussen de XLS-10 en de XXLS 10, beiden in 18 liter gesloten.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Naar een simulatie kijken zonder actieve filters heeft niet zoveel zin.
Een XLS10 haalt zo'n 30Hz -3dB met een maxSPL van 102dB
Lager kan ook nog wel, maar dan kun je uiteraard niet meer zo hard.
Voor dat verhaal zie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1508084
Een schatting is al te maken met Sd * xmax. Is die uitkomst bij twee verschillende drivers -min of meer- even groot, dan kunnen ze wat dat betreft hetzelfde. (uiteraard vervorming niet meegenomen)
Voor de meeste muziek is dat laag zat!
Naar mijn mening ook wel voor films, tenzij je echt dat subsonische gebulder wil.
Of het hard genoeg is hangt nogal van de luisteraar af.
Ik ken mensen die dit veel te hard vinden.
Ik ken ook mensen die het voor elkaar krijgen dit te weinig te vinden.
Dat hangt ook enigszins af van de grote van de kamer.
Wat betreft vermogen.
Het benodigde elektrisch vermogen hangt samen met het (akoestisch) volume.
Hoe groter het volume, hoe minder elektrische vermogen nodig en vice versa.
Een reden waarom een Linkwitz-Transform vaak ook zoveel vermogen kost als deze wordt toegepast voor een woofer in een (te) kleine kast.
Door (een juiste keuze van) de resonantie dip -die je krijgt bij een BR- is het vermogen ook veel lager (immers is de xmax ook veel lager).
Zeker wanneer je deze dip in combinatie met een highpass goed weet af te stellen, kun je behoorlijk hard spelen met relatief weinig elektrisch vermogen.
Grote nadeel aan een PR vind ik dat die meestal als eerste zijn xmax bereikt en dus de bepalende factor is.
Dat was iig het geval bij de Peerless PR, maar ook nog heel wat andere combinaties die ik door de jaren heen heb gesimuleerd/bekeken/berekend.
Meestal is daardoor de maxSPL van zo'n systeem niet veel hoger en -3dB puint niet veel lager tov een gesloten systeem.
De enige winst die je dan hebt is dat je dus een minder grote versterker nodig hebt en geen lange BR nodig hebt.
Nadeel is een dure PR en minder vrijheid in ontwerp.
Het hangt heel erg van de wensen af wat daar de voor- en nadelen zijn.
Een XLS10 haalt zo'n 30Hz -3dB met een maxSPL van 102dB
Lager kan ook nog wel, maar dan kun je uiteraard niet meer zo hard.
Voor dat verhaal zie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4#p1508084
Een schatting is al te maken met Sd * xmax. Is die uitkomst bij twee verschillende drivers -min of meer- even groot, dan kunnen ze wat dat betreft hetzelfde. (uiteraard vervorming niet meegenomen)
Voor de meeste muziek is dat laag zat!
Naar mijn mening ook wel voor films, tenzij je echt dat subsonische gebulder wil.
Of het hard genoeg is hangt nogal van de luisteraar af.
Ik ken mensen die dit veel te hard vinden.
Ik ken ook mensen die het voor elkaar krijgen dit te weinig te vinden.
Dat hangt ook enigszins af van de grote van de kamer.
Wat betreft vermogen.
Het benodigde elektrisch vermogen hangt samen met het (akoestisch) volume.
Hoe groter het volume, hoe minder elektrische vermogen nodig en vice versa.
Een reden waarom een Linkwitz-Transform vaak ook zoveel vermogen kost als deze wordt toegepast voor een woofer in een (te) kleine kast.
Door (een juiste keuze van) de resonantie dip -die je krijgt bij een BR- is het vermogen ook veel lager (immers is de xmax ook veel lager).
Zeker wanneer je deze dip in combinatie met een highpass goed weet af te stellen, kun je behoorlijk hard spelen met relatief weinig elektrisch vermogen.
Grote nadeel aan een PR vind ik dat die meestal als eerste zijn xmax bereikt en dus de bepalende factor is.
Dat was iig het geval bij de Peerless PR, maar ook nog heel wat andere combinaties die ik door de jaren heen heb gesimuleerd/bekeken/berekend.
Meestal is daardoor de maxSPL van zo'n systeem niet veel hoger en -3dB puint niet veel lager tov een gesloten systeem.
De enige winst die je dan hebt is dat je dus een minder grote versterker nodig hebt en geen lange BR nodig hebt.
Nadeel is een dure PR en minder vrijheid in ontwerp.
Het hangt heel erg van de wensen af wat daar de voor- en nadelen zijn.
Re: Subwoofer Unknown!
ik vind het nu wel heel lastig worden.
ik heb er niet zo heel veel verstand van,het is hobby.
heb vanmiddag een kast besteld bij de doeland staat maandag klaar, 38 liter voor de peerless sls 263,ga deze gewoon eerst maken en beluisteren,heb nu een standaard sony subwoofer slechter kan het nooit worden.
budget kan ik later altijd nog opschroeven!
ik moet nog veel leren ,maar maakt niet uit.
ik heb er niet zo heel veel verstand van,het is hobby.
heb vanmiddag een kast besteld bij de doeland staat maandag klaar, 38 liter voor de peerless sls 263,ga deze gewoon eerst maken en beluisteren,heb nu een standaard sony subwoofer slechter kan het nooit worden.
budget kan ik later altijd nog opschroeven!
ik moet nog veel leren ,maar maakt niet uit.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Je ging toch al voor de SDX10?
Prima subwoofer hoor!
De Peerless SLS is een prima woofer, daar niet van, maar heeft een geringe xmax.
Prima subwoofer hoor!
De Peerless SLS is een prima woofer, daar niet van, maar heeft een geringe xmax.
Re: Subwoofer Unknown!
Gokje Peerles ~67 Euro tegen 160 voor die SDX10..............b_force schreef:Je ging toch al voor de SDX10?![]()
Prima subwoofer hoor!
Re: Subwoofer Unknown!
Persoonlijk was ik dan voor de XLS10 gegaan. Meer dan genoeg xmax, wat duurder dan de SLS10, maar m.i. dat verschil zeker waard.
Maar goed, die SLS10 is een prima driver en erg betaalbaar. Ik ben benieuwd wat je ervan maakt!
Maar goed, die SLS10 is een prima driver en erg betaalbaar. Ik ben benieuwd wat je ervan maakt!
