ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door rdv300b833 »

Hallo ZBA,

hopelijk ben ik niet alleen maar bekend omdat ik m'n projecten netjes documenteer.....de projecten zelf is natuurlijk waar het om gaat.....

In ieder geval staat de boel lekker in te spelen (best uitdagend met een kleine thuis). Vooral de voorbuis (EC86) mag veel uurtjes zien ! Die EC86's zijn nu nog voor heel acceptabele bedragen verkrijgbaar in de meest nette varianten. Kennelijk maar weinig gebruikers.....
Ik heb de meeneem-speakers maar even plomp op de Soup's gegooid; scheelt weer even de speakerstands erbij pakken (met laminaat-penetrerende spikes....). Laat maar draaien.

Ook een leuke test om dat ding een week lang continu aan te hebben en dan de warmte/temperatuur van de losse componenten te controleren. Echt meer dan handwarm wordt niets (op de buizen na....).

Grtz, Reinout
Bijlagen
IMG_3679.JPG
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door TubeHead »

aaah je woont vlak in het centrum ! Herken de kerk :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Kappa7 »

Wowly schreef:
Kappa7 schreef:
johnrtd2 schreef:
Beste George
De P-14 kan ik (tevoren) instellen op elke willekeurige impedantie en gevoeligheid. Geen probleem dus. Ook zit er een aparte aardaansluiting op voor het chassis van de draaitafel. Let wel, de signaalaardes en de chassisaarde mogen in de DT NIET doorverbonden zijn anders krijg je een bromlus.
Kijk ook bij http://www.audio.nl/amp/P-14.htm
John
Hoi John,

Natuurlijk is de Dt gebalanceerd op gebouwd dus dan zal dat geen probleem opleveren.

@ all
voor de manier van organiseren voel ik er ook wel voor om iets van coördinatie te hebben over wie wat en waar.
Het op bouwen van de Dt kost behoorlijk wat tijd en versleep je niet zo maar ff naar een andere ruimte.

Natuurlijk is het mijn eerste ZBA dag en weet ik ook niet echt wat mij te wachten staat en wil mij daar dan ook niet teveel mee bemoeien, ik zal mij dus schikken naar hoe het uitkomt maar probeer er wel rekening te houden dat ik niet zo heel mobiel ben in het verslepen.

Groetjes George
Ik heb je een pb gestuurd

Je hebt bericht terug.
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Penguin »

Is er nog een mogelijkheid van opgeven voor de ZBA :?:
Had het weer eens veeeel te laat door :oops:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door MechanicalAnimal »

rdv300b833 schreef:
Ik heb de meeneem-speakers maar even plomp op de Soup's gegooid
ppsstttt...reinoud....heb jij Tony Gee's Soup Ceramique gebouwd? zo ja, met welk filter draai jij?

edit: heb 'm al gevonden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op ma 02 mei 2011, 8:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door jeroen_d »

Penguin schreef:
Is er nog een mogelijkheid van opgeven voor de ZBA :?:
Had het weer eens veeeel te laat door :oops:
Je hoeft je niet op te geven. Gewoon komen!
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Penguin »

jeroen_d schreef:
Penguin schreef:
Is er nog een mogelijkheid van opgeven voor de ZBA :?:
Had het weer eens veeeel te laat door :oops:
Je hoeft je niet op te geven. Gewoon komen!
Kijk daar hou ik wel van .... ehh daar de 7,50 even afrekenen neem ik aan. :wink:
Had wowly al een pb gestuurd m.b.o een teac vrds 10se (die heb ik ook met een tentlabs klokje, maar met BNC output)
Wellicht een leuke test (mits hij een RCA hanteert) dit te vergelijken.
Digitaal gedeelte is ook upgraded met betere C`s (hogere werkspanning, Elna silmic`s+diodebrug naar u.f.recovery types)

Ik ken het verschil met RCA en BNC (in mijn ogen een groot verschil) en om dat te horen leek mij leuk :mrgreen:
Even wachten op Wowly ..... die een pb heeft :lol:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Ik geloof niet dat ik de bnc heb. om te kijken moet ik mijn hele meubel uitbouwen om het te checken. ik heb trouwens de VRDS 20. Als je de 10 hebt dan is het een beetje appels met pren vergelijken, daar ze andere dacs hebben geloof ik? Maar kan hem sowieso meenemen natuurlijk :D
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Penguin »

Wowly schreef:
Ik geloof niet dat ik de bnc heb. om te kijken moet ik mijn hele meubel uitbouwen om het te checken. ik heb trouwens de VRDS 20. Als je de 10 hebt dan is het een beetje appels met pren vergelijken, daar ze andere dacs hebben geloof ik? Maar kan hem sowieso meenemen natuurlijk :D
Standaard heeft de 10 en de 20 geen bnc out wel rca
Het vergelijk zou dan wel gebaseerd moeten worden op externe DACs
Inderdaad heeft de 20 een mooiere Dac dan de 10.
Maar wat ze nu maken aan DACs verslaat elke DAC uit de hele vrds serie :mrgreen:

Dus vergelijk ging puur om BNC out en RCA out op een aparte DAC.
Ik heb nog geen aparte DAC wellicht aan het eind van de maand een music fidelity M1 Dac
Daar moet ik dan een BNC nog inbouwen :lol:

Afbeelding


Of er is een lid die zijn DAC wil meenemen MET bnc en rca mogelijkheid.

Zo niet is het altijd leuk er in te kijken ipv spelen hahaha
Bijlagen
DSCN3047.JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Goed idee!! Ik neem de speler zowieso mee dan!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door ray5150 »

Penguin schreef:

Of er is een lid die zijn DAC wil meenemen MET bnc en rca mogelijkheid.

Zo niet is het altijd leuk er in te kijken ipv spelen hahaha
Of je maakt even een BNC naar RCA verloopkabel.
Zo kun je je speler aan iedere aanwezige DAC knopen.
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Penguin »

ray5150 schreef:
Penguin schreef:

Of er is een lid die zijn DAC wil meenemen MET bnc en rca mogelijkheid.

Zo niet is het altijd leuk er in te kijken ipv spelen hahaha
Of je maakt even een BNC naar RCA verloopkabel.
Zo kun je je speler aan iedere aanwezige DAC knopen.
Snap je mogelijkheid en zeker mogelijk te maken, das niet de issue en test hier :mrgreen:
MAAAAAAR dan ga je 32 ohm en 75 ohm verloop krijgen waarmee je reflecties krijgt.
Die wil ik nu juist met de test laten horen wat er digitaal gezien mis KAN gaan.
Dus of puur 30-32 ohm of puur 75ohm als vergelijk.

(ik vind en die heb ik getest dat 75 Ohm veel beter diepte en ruimtelijkheid weergeeft met digitale verbindingen)

ik ben al overtuigd thuis, komt er bij mij alleen maar minimaal 75 ohm verbindingen of een AES die is 110 ohm .... :rock:
We hebben nog een maand te gaan tegen die tijd heb ik mogelijk al de DAC met een rca en een bnc aansluit mogelijkheid. :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door ray5150 »

Maarrre.. sinds wanneer heeft een BNC connector een impendantie? die word toch bepaald door hetgeen wat je erachter hangt?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Barry2001 »

Zeer zeker heeft een connector impedantie, je gaat een mismatching krijgen als je een 50 Ohm connector aan en 75 Ohm kabel hangt, zul je op hoge frequenties terug zien.

Maar audio, BNC, mismatchen, nee. Ik laat me in Breda verrassen Martin :wink:
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Penguin »

Barry2001 schreef:
Zeer zeker heeft een connector impedantie, je gaat een mismatching krijgen als je een 50 Ohm connector aan en 75 Ohm kabel hangt, zul je op hoge frequenties terug zien.

Maar audio, BNC, mismatchen, nee. Ik laat me in Breda verrassen Martin :wink:
Dit heeft totaal geen invloed op het LF helemaal mee eens ... :wink:
Alleen in de zeer hoge regionen HF dus heeft impedantie weldegelijk effect.
Digitaal signaal is HF.
RCA 30 ohms (impedantie connector) op een 75 ohm verbinding geeft reflecties.
bnc (75ohm geen 50ohm) naar een 75ohm kabel naar een (75ohm geen 50ohm) bnc geeft de beste digitale verbinding.

Het is hier echt goed hoorbaar ik ondervind dat de breedte, diepte is toegenomen en ook komt het geluid meer los van de speakers (beetje meer analoog effect)
Maar goed ik wil het met alle plezier laten beluisteren, daar is onze hobby nou zo leuk voor :lol:
Zeker toen Wowly zei ik heb een un-modified Teac (op de tentklok na dan)

Wowly heb je ook dat voedinkje van tent erbij genomen of heb je de voeding uit je teac getapt?
Want ik heb inderdaad ondervonden dat de tentklok voeding die hij los erbij verkoopt wel veel uitmaakt.
Ahh allemaal leuke tests en ik denk dat ik van anderen ook veel er bij ga leren. :mrgreen:

zag dat Eddie en veel antwoorden van Pjotr (peter de jong) er een topic over heeft gestart op ons forum.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 18&t=12414
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Voeding weet ik niet, dirk kan dat weten, die heeft hem (laten?) modifceren. Dirk; kom er maar in!
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door bas focal m180 »

Beste Wowly , tot waneer mag of kan ik melden dat ik kom???
Inverband met werk namelijk.
gr Bas
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door mischa72 »

bas focal m180 schreef:
Beste Wowly , tot waneer mag of kan ik melden dat ik kom???
Inverband met werk namelijk.
gr Bas
Is na de goeie ervaringen van vorig jaar niet meer nodig. Het lijkt mij alleen zinvol om te melden als je iets met iemand afspreekt, voor de rest is de enige eis dat je lid bent van dit mooie forum. O ja, een goed humeur, want azijnzeikers hebben we niks aan in Breda :lol: :lol: :lol: .

Groeten,
Mischa
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door mischa72 »

Even een andere vraag: Komen er mensen uit Vlissingen of omgeving in Breda? Als dat zo is, zouden die dan voor mij een doos met wat spullen mee naar huis willen nemen of misschien zelfs op een adres in Vlissingen willen afgeven?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door asterduc »

mischa72 schreef:
... want azijnzeikers hebben we niks aan in Breda :lol: :lol: :lol: .
kome er dan alleen maar belgen? :lagge:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door jeroen_d »

Verzuren die nooit dan. :-k
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door audioot »

die eten wel zuurtjes maar worden nooit zuur =;
mvg
audioot
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door BertDB »

mischa72 schreef:
Even een andere vraag: Komen er mensen uit Vlissingen of omgeving in Breda? Als dat zo is, zouden die dan voor mij een doos met wat spullen mee naar huis willen nemen of misschien zelfs op een adres in Vlissingen willen afgeven?

Groeten,
Mischa
Als die persoon even de overzet of westerscheldetunnel wil nemen kan ik het hem wel geven in bresekens/terneuzen. Woon daar zo wat aan :sure:
Maar wss is er wel iemand die van die kanten komt en het even meeneemt.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door asterduc »

jeroen_d schreef:
Verzuren die nooit dan. :-k
absoluut niet, wij hebben daar nml een toverdrank voor! :lol:
Zal ik wat meebrengen misschien?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door b_force »

asterduc schreef:
jeroen_d schreef:
Verzuren die nooit dan. :-k
absoluut niet, wij hebben daar nml een toverdrank voor! :lol:
Zal ik wat meebrengen misschien?
Die toverdrank komt toch met name uit het zuidelijke deel, waar het noordelijke deel juist zo'n "hekel" aan heeft?
:mrgreen: :lol: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”