ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Hallo ZBA,
hopelijk ben ik niet alleen maar bekend omdat ik m'n projecten netjes documenteer.....de projecten zelf is natuurlijk waar het om gaat.....
In ieder geval staat de boel lekker in te spelen (best uitdagend met een kleine thuis). Vooral de voorbuis (EC86) mag veel uurtjes zien ! Die EC86's zijn nu nog voor heel acceptabele bedragen verkrijgbaar in de meest nette varianten. Kennelijk maar weinig gebruikers.....
Ik heb de meeneem-speakers maar even plomp op de Soup's gegooid; scheelt weer even de speakerstands erbij pakken (met laminaat-penetrerende spikes....). Laat maar draaien.
Ook een leuke test om dat ding een week lang continu aan te hebben en dan de warmte/temperatuur van de losse componenten te controleren. Echt meer dan handwarm wordt niets (op de buizen na....).
Grtz, Reinout
hopelijk ben ik niet alleen maar bekend omdat ik m'n projecten netjes documenteer.....de projecten zelf is natuurlijk waar het om gaat.....
In ieder geval staat de boel lekker in te spelen (best uitdagend met een kleine thuis). Vooral de voorbuis (EC86) mag veel uurtjes zien ! Die EC86's zijn nu nog voor heel acceptabele bedragen verkrijgbaar in de meest nette varianten. Kennelijk maar weinig gebruikers.....
Ik heb de meeneem-speakers maar even plomp op de Soup's gegooid; scheelt weer even de speakerstands erbij pakken (met laminaat-penetrerende spikes....). Laat maar draaien.
Ook een leuke test om dat ding een week lang continu aan te hebben en dan de warmte/temperatuur van de losse componenten te controleren. Echt meer dan handwarm wordt niets (op de buizen na....).
Grtz, Reinout
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Wowly schreef:Ik heb je een pb gestuurdKappa7 schreef:Hoi John,johnrtd2 schreef:Beste George
De P-14 kan ik (tevoren) instellen op elke willekeurige impedantie en gevoeligheid. Geen probleem dus. Ook zit er een aparte aardaansluiting op voor het chassis van de draaitafel. Let wel, de signaalaardes en de chassisaarde mogen in de DT NIET doorverbonden zijn anders krijg je een bromlus.
Kijk ook bij http://www.audio.nl/amp/P-14.htm
John
Natuurlijk is de Dt gebalanceerd op gebouwd dus dan zal dat geen probleem opleveren.
@ all
voor de manier van organiseren voel ik er ook wel voor om iets van coördinatie te hebben over wie wat en waar.
Het op bouwen van de Dt kost behoorlijk wat tijd en versleep je niet zo maar ff naar een andere ruimte.
Natuurlijk is het mijn eerste ZBA dag en weet ik ook niet echt wat mij te wachten staat en wil mij daar dan ook niet teveel mee bemoeien, ik zal mij dus schikken naar hoe het uitkomt maar probeer er wel rekening te houden dat ik niet zo heel mobiel ben in het verslepen.
Groetjes George
Je hebt bericht terug.
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Is er nog een mogelijkheid van opgeven voor de ZBA
Had het weer eens veeeel te laat door
Had het weer eens veeeel te laat door
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
ppsstttt...reinoud....heb jij Tony Gee's Soup Ceramique gebouwd? zo ja, met welk filter draai jij?rdv300b833 schreef:Ik heb de meeneem-speakers maar even plomp op de Soup's gegooid
edit: heb 'm al gevonden
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op ma 02 mei 2011, 8:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Je hoeft je niet op te geven. Gewoon komen!Penguin schreef:Is er nog een mogelijkheid van opgeven voor de ZBA![]()
Had het weer eens veeeel te laat door
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Kijk daar hou ik wel van .... ehh daar de 7,50 even afrekenen neem ik aan.jeroen_d schreef:Je hoeft je niet op te geven. Gewoon komen!Penguin schreef:Is er nog een mogelijkheid van opgeven voor de ZBA![]()
Had het weer eens veeeel te laat door
Had wowly al een pb gestuurd m.b.o een teac vrds 10se (die heb ik ook met een tentlabs klokje, maar met BNC output)
Wellicht een leuke test (mits hij een RCA hanteert) dit te vergelijken.
Digitaal gedeelte is ook upgraded met betere C`s (hogere werkspanning, Elna silmic`s+diodebrug naar u.f.recovery types)
Ik ken het verschil met RCA en BNC (in mijn ogen een groot verschil) en om dat te horen leek mij leuk
Even wachten op Wowly ..... die een pb heeft
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Ik geloof niet dat ik de bnc heb. om te kijken moet ik mijn hele meubel uitbouwen om het te checken. ik heb trouwens de VRDS 20. Als je de 10 hebt dan is het een beetje appels met pren vergelijken, daar ze andere dacs hebben geloof ik? Maar kan hem sowieso meenemen natuurlijk 
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Standaard heeft de 10 en de 20 geen bnc out wel rcaWowly schreef:Ik geloof niet dat ik de bnc heb. om te kijken moet ik mijn hele meubel uitbouwen om het te checken. ik heb trouwens de VRDS 20. Als je de 10 hebt dan is het een beetje appels met pren vergelijken, daar ze andere dacs hebben geloof ik? Maar kan hem sowieso meenemen natuurlijk
Het vergelijk zou dan wel gebaseerd moeten worden op externe DACs
Inderdaad heeft de 20 een mooiere Dac dan de 10.
Maar wat ze nu maken aan DACs verslaat elke DAC uit de hele vrds serie
Dus vergelijk ging puur om BNC out en RCA out op een aparte DAC.
Ik heb nog geen aparte DAC wellicht aan het eind van de maand een music fidelity M1 Dac
Daar moet ik dan een BNC nog inbouwen

Of er is een lid die zijn DAC wil meenemen MET bnc en rca mogelijkheid.
Zo niet is het altijd leuk er in te kijken ipv spelen hahaha
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Of je maakt even een BNC naar RCA verloopkabel.Penguin schreef:
Of er is een lid die zijn DAC wil meenemen MET bnc en rca mogelijkheid.
Zo niet is het altijd leuk er in te kijken ipv spelen hahaha
Zo kun je je speler aan iedere aanwezige DAC knopen.
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Snap je mogelijkheid en zeker mogelijk te maken, das niet de issue en test hierray5150 schreef:Of je maakt even een BNC naar RCA verloopkabel.Penguin schreef:
Of er is een lid die zijn DAC wil meenemen MET bnc en rca mogelijkheid.
Zo niet is het altijd leuk er in te kijken ipv spelen hahaha
Zo kun je je speler aan iedere aanwezige DAC knopen.
MAAAAAAR dan ga je 32 ohm en 75 ohm verloop krijgen waarmee je reflecties krijgt.
Die wil ik nu juist met de test laten horen wat er digitaal gezien mis KAN gaan.
Dus of puur 30-32 ohm of puur 75ohm als vergelijk.
(ik vind en die heb ik getest dat 75 Ohm veel beter diepte en ruimtelijkheid weergeeft met digitale verbindingen)
ik ben al overtuigd thuis, komt er bij mij alleen maar minimaal 75 ohm verbindingen of een AES die is 110 ohm ....
We hebben nog een maand te gaan tegen die tijd heb ik mogelijk al de DAC met een rca en een bnc aansluit mogelijkheid.
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Maarrre.. sinds wanneer heeft een BNC connector een impendantie? die word toch bepaald door hetgeen wat je erachter hangt?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Zeer zeker heeft een connector impedantie, je gaat een mismatching krijgen als je een 50 Ohm connector aan en 75 Ohm kabel hangt, zul je op hoge frequenties terug zien.
Maar audio, BNC, mismatchen, nee. Ik laat me in Breda verrassen Martin
Maar audio, BNC, mismatchen, nee. Ik laat me in Breda verrassen Martin
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Dit heeft totaal geen invloed op het LF helemaal mee eens ...Barry2001 schreef:Zeer zeker heeft een connector impedantie, je gaat een mismatching krijgen als je een 50 Ohm connector aan en 75 Ohm kabel hangt, zul je op hoge frequenties terug zien.
Maar audio, BNC, mismatchen, nee. Ik laat me in Breda verrassen Martin
Alleen in de zeer hoge regionen HF dus heeft impedantie weldegelijk effect.
Digitaal signaal is HF.
RCA 30 ohms (impedantie connector) op een 75 ohm verbinding geeft reflecties.
bnc (75ohm geen 50ohm) naar een 75ohm kabel naar een (75ohm geen 50ohm) bnc geeft de beste digitale verbinding.
Het is hier echt goed hoorbaar ik ondervind dat de breedte, diepte is toegenomen en ook komt het geluid meer los van de speakers (beetje meer analoog effect)
Maar goed ik wil het met alle plezier laten beluisteren, daar is onze hobby nou zo leuk voor
Zeker toen Wowly zei ik heb een un-modified Teac (op de tentklok na dan)
Wowly heb je ook dat voedinkje van tent erbij genomen of heb je de voeding uit je teac getapt?
Want ik heb inderdaad ondervonden dat de tentklok voeding die hij los erbij verkoopt wel veel uitmaakt.
Ahh allemaal leuke tests en ik denk dat ik van anderen ook veel er bij ga leren.
zag dat Eddie en veel antwoorden van Pjotr (peter de jong) er een topic over heeft gestart op ons forum.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 18&t=12414
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Voeding weet ik niet, dirk kan dat weten, die heeft hem (laten?) modifceren. Dirk; kom er maar in!
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Beste Wowly , tot waneer mag of kan ik melden dat ik kom???
Inverband met werk namelijk.
gr Bas
Inverband met werk namelijk.
gr Bas
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Is na de goeie ervaringen van vorig jaar niet meer nodig. Het lijkt mij alleen zinvol om te melden als je iets met iemand afspreekt, voor de rest is de enige eis dat je lid bent van dit mooie forum. O ja, een goed humeur, want azijnzeikers hebben we niks aan in Bredabas focal m180 schreef:Beste Wowly , tot waneer mag of kan ik melden dat ik kom???
Inverband met werk namelijk.
gr Bas
Groeten,
Mischa
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Even een andere vraag: Komen er mensen uit Vlissingen of omgeving in Breda? Als dat zo is, zouden die dan voor mij een doos met wat spullen mee naar huis willen nemen of misschien zelfs op een adres in Vlissingen willen afgeven?
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
kome er dan alleen maar belgen?mischa72 schreef:... want azijnzeikers hebben we niks aan in Breda![]()
![]()
.
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
die eten wel zuurtjes maar worden nooit zuur
mvg
audioot
mvg
audioot
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Als die persoon even de overzet of westerscheldetunnel wil nemen kan ik het hem wel geven in bresekens/terneuzen. Woon daar zo wat aanmischa72 schreef:Even een andere vraag: Komen er mensen uit Vlissingen of omgeving in Breda? Als dat zo is, zouden die dan voor mij een doos met wat spullen mee naar huis willen nemen of misschien zelfs op een adres in Vlissingen willen afgeven?
Groeten,
Mischa
Maar wss is er wel iemand die van die kanten komt en het even meeneemt.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
absoluut niet, wij hebben daar nml een toverdrank voor!jeroen_d schreef:Verzuren die nooit dan.
Zal ik wat meebrengen misschien?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Die toverdrank komt toch met name uit het zuidelijke deel, waar het noordelijke deel juist zo'n "hekel" aan heeft?asterduc schreef:absoluut niet, wij hebben daar nml een toverdrank voor!jeroen_d schreef:Verzuren die nooit dan.![]()
Zal ik wat meebrengen misschien?
