Breda 2011 - wie neemt wat mee

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Vinculum »

Nou het voordeel van mijn speakers inzake het versterkervergelijk is dat je kan kiezen tussen mid/hoog weergave en laag. Daarmee kun je heel gericht de verschillende aspecten van de amps vergelijken.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door TubeHead »

Kan mn mini-setje mee nemen. TA2024 in whisky flancon en de twee fullrange 2inch peerlessjes.

Hopelijk krijg ik mn PP EL34 op tijd af O:)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Geenius »

Ik wil graag een nieuwe twee-weg luidspreker meenemen met Scanspeak 18W Illuminator midwoofer en een Mundorf AMT 2510c tweeter.

Als er interesse is neem ik ook mijn LCR-meter mee zodat mensen hun spoelen, condensatoren en weerstanden kunnen meten en / of matchen:

Afbeelding

* Measurement Functions: L, C, R, Θ, Q/D, |Z|
* Basic Accuracy 0.2%
* 5 Measurement Frequencies: 100Hz, 120Hz, 1kHz, 10kHz, 25kHz
* Max. Resolution: 0.001Ω, 0.001pF, 0.01μH
* 2- and 4-Wire Measurement, parallel and series Mode
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Martijn M »

Tony, heb je al een plaatje van die monitor? De drivercombi is in ieder geval zeer sexy :p .

Werkt zo'n LCR-meter nauwkeuriger/beter dan bijvoorbeeld LIMP van ARTA?
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door BertDB »

Geenius schreef:
Als er interesse is neem ik ook mijn LCR-meter mee
Het betere spul ! :shock: :kwijl:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Geenius »

Martijn M schreef:
Tony, heb je al een plaatje van die monitor? De drivercombi is in ieder geval zeer sexy :p .

Werkt zo'n LCR-meter nauwkeuriger/beter dan bijvoorbeeld LIMP van ARTA?
Ik ben momenteel de kasten nog aan het fineren, maar als bijlage alvast een voorlopige tekening.

Ik meet L, C en R nooit met LIMP - ik vind het onhandig om een computer te moeten gebruiken.
Dit apparaat is in ieder geval vanaf de fabriek geijkt en heeft een zogenaamde 4-draads Kelvin meetsnoer zodat je ook parasitaire troep kunt meten / of uit de meting laten.

Afbeelding
Bijlagen
Humble Homemade Hifi_L'Orfeo_CAD_02_ex dim.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door knuisje »

Geenius schreef:
Ik ben momenteel de kasten nog aan het fineren, maar als bijlage alvast een voorlopige tekening.
Dat wordt smullen! :o
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door hannesie »

Mijn nieuwsgierigheid word op de proef gesteld. :mrgreen:
Ik hoorde die Scanspeak unit kort geleden, maar icm met deze tweet is zeker een mogelijk adembenemende combinatie.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Geenius »

hannesie schreef:
Mijn nieuwsgierigheid word op de proef gesteld. :mrgreen:
Ik hoorde die Scanspeak unit kort geleden, maar icm met deze tweet is zeker een mogelijk adembenemende combinatie.
Mijn nieuwsgierigheid ook, ik ben namelijk nog niet klaar met filteren. :twisted:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door hannesie »

Gezien jouw onderschrift
_________________
Alles kleiner dan een 10" is een middentoner.

kan het nooit goed gaan. :mrgreen:


Hoe haal je nu je laag? :D
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door scanspeakman »

Nog niet helemaal 100% zeker dat ik er bij ben (99% zeker op dit moment), maar als ik er ben neem ik mijn buffalo32s dac mee.

Scanspeakman
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Leon »

Is er belangstelling voor een Buffalo 2 DAC? Ik zou als ik kom deze mee kunnen nemen.
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Mphus »

Dat is toch die van Twisted pair audio? Ik zou hem graag willen horen samen met een HK dac!

Indien dat mogelijk is dan graag!

Groeten Daan
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door BertDB »

Make that 2.
Ook zéér benieuwd naar dat vergelijk ! :sure:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Geenius »

hannesie schreef:
Gezien jouw onderschrift
_________________
Alles kleiner dan een 10" is een middentoner.

kan het nooit goed gaan. :mrgreen:

Hoe haal je nu je laag? :D
Je kunt niet alles hebben. :wink:
Maar het is verrassend wat zo een mini-woofer kan in het laag. :twisted:
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Leon »

Dat is toch die van Twisted pair audio? Ik zou hem graag willen horen samen met een HK dac!
Dat klopt, alleen is die van mij wel dual mono en met de Trident shunts uitgerust. Ik heb geen HK om te vergelijken.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn set zou presteren met de speakers van Tony. Is dat mogelijk Tony? Versterker is een UCD 700 in dual mono, TPA DAC/pre zoals beschreven.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Geenius »

Mijn speakers kunnen we overal aan hangen wat mij betreft. 8 ohm en 85dB zou moeten gaan denk ik. :D
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Leon »

Ok, neem mee:
1x Twisted pear audio DAC mee (dual mono)
1x UCD 700HG Hxr (dual mono)
+ de kabels voor de aansluiting.
Ben erg benieuwd naar de speakers van Tony.

Als iemand nog een HK DAC meeneemt kan een vergelijking voor Bert en Daan gedaan worden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door hannesie »

Ik heb al een HK dac bij mij met de voeding van Pjotr.
Maar gezien de huidige ontwikkelingen weet ik nu even niet meer zeker of ik kom.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door BertDB »

ik breng ook wel m'n hk-dac mee :wink:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Kappa7 »

Zo als eerder aangegeven in een ander topic wil ik graag mijn zwaar verbouwde Thorens TD 160 MkII mee nemen.
Deze is voorzien van een zelfgebouwde tangentiale lucht gelagerde arm.
Ook de Phono Dude mag dan mee.
DT + PD.JPG
Ook heb ik hier nog een Audio en techniek P11 voorversterker staan die het al heel aardig doet.
Deze wil ik ook mee nemen.
HPIM2744 klein.JPG
Groetjes George
carolus
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 62
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
Locatie: Brussel Pajottenland

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door carolus »

Kappa7 schreef:
Zo als eerder aangegeven in een ander topic wil ik graag mijn zwaar verbouwde Thorens TD ..... een zelfgebouwde tangentiale lucht gelagerde arm .... George
Hi George,
Als jij komt (van einde en de verre) , wil ik wel uw technische kunde en uw "wonder arm" bewonderen .... samen met een schouderklopje ....
(de mijne komt van de grond, dank)
Mvg
Karel
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door TubeHead »

Kappa7 schreef:
Zo als eerder aangegeven in een ander topic wil ik graag mijn zwaar verbouwde Thorens TD 160 MkII mee nemen.
Deze is voorzien van een zelfgebouwde tangentiale lucht gelagerde arm.
Ook de Phono Dude mag dan mee.
DT + PD.JPG
Ook heb ik hier nog een Audio en techniek P11 voorversterker staan die het al heel aardig doet.
Deze wil ik ook mee nemen.
HPIM2744 klein.JPG
Groetjes George
neem je ook die ene andere phono trap mee ? Was toen namelijk wel een leuke vergelijking tegen over de phono dude.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door Kappa7 »

Is prima,

Al heb ik deze pas nog even aangesloten op de Hawk en moet zeggen dat die nieuwe phono dan in eens een stuk beter klinkt.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee

Bericht door BertDB »

Is er iemand die een OB/dipole-systeempje wil meenemen ?

Ik heb namelijk plannen om de Lyngdorf DP-1's na te maken, maar zou graag eerst een horen hoe één en ander klinkt.
Ter zijner tijd (er is geen haast) komt er wel een topic over.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”