Breda 2011 - wie neemt wat mee
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Nou het voordeel van mijn speakers inzake het versterkervergelijk is dat je kan kiezen tussen mid/hoog weergave en laag. Daarmee kun je heel gericht de verschillende aspecten van de amps vergelijken.
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Kan mn mini-setje mee nemen. TA2024 in whisky flancon en de twee fullrange 2inch peerlessjes.
Hopelijk krijg ik mn PP EL34 op tijd af
Hopelijk krijg ik mn PP EL34 op tijd af
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Ik wil graag een nieuwe twee-weg luidspreker meenemen met Scanspeak 18W Illuminator midwoofer en een Mundorf AMT 2510c tweeter.
Als er interesse is neem ik ook mijn LCR-meter mee zodat mensen hun spoelen, condensatoren en weerstanden kunnen meten en / of matchen:

* Measurement Functions: L, C, R, Θ, Q/D, |Z|
* Basic Accuracy 0.2%
* 5 Measurement Frequencies: 100Hz, 120Hz, 1kHz, 10kHz, 25kHz
* Max. Resolution: 0.001Ω, 0.001pF, 0.01μH
* 2- and 4-Wire Measurement, parallel and series Mode
Als er interesse is neem ik ook mijn LCR-meter mee zodat mensen hun spoelen, condensatoren en weerstanden kunnen meten en / of matchen:

* Measurement Functions: L, C, R, Θ, Q/D, |Z|
* Basic Accuracy 0.2%
* 5 Measurement Frequencies: 100Hz, 120Hz, 1kHz, 10kHz, 25kHz
* Max. Resolution: 0.001Ω, 0.001pF, 0.01μH
* 2- and 4-Wire Measurement, parallel and series Mode
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Tony, heb je al een plaatje van die monitor? De drivercombi is in ieder geval zeer sexy
.
Werkt zo'n LCR-meter nauwkeuriger/beter dan bijvoorbeeld LIMP van ARTA?
Werkt zo'n LCR-meter nauwkeuriger/beter dan bijvoorbeeld LIMP van ARTA?
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Het betere spul !Geenius schreef:Als er interesse is neem ik ook mijn LCR-meter mee
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Ik ben momenteel de kasten nog aan het fineren, maar als bijlage alvast een voorlopige tekening.Martijn M schreef:Tony, heb je al een plaatje van die monitor? De drivercombi is in ieder geval zeer sexy.
Werkt zo'n LCR-meter nauwkeuriger/beter dan bijvoorbeeld LIMP van ARTA?
Ik meet L, C en R nooit met LIMP - ik vind het onhandig om een computer te moeten gebruiken.
Dit apparaat is in ieder geval vanaf de fabriek geijkt en heeft een zogenaamde 4-draads Kelvin meetsnoer zodat je ook parasitaire troep kunt meten / of uit de meting laten.

Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Dat wordt smullen!Geenius schreef:Ik ben momenteel de kasten nog aan het fineren, maar als bijlage alvast een voorlopige tekening.
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Mijn nieuwsgierigheid word op de proef gesteld.
Ik hoorde die Scanspeak unit kort geleden, maar icm met deze tweet is zeker een mogelijk adembenemende combinatie.
Ik hoorde die Scanspeak unit kort geleden, maar icm met deze tweet is zeker een mogelijk adembenemende combinatie.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Mijn nieuwsgierigheid ook, ik ben namelijk nog niet klaar met filteren.hannesie schreef:Mijn nieuwsgierigheid word op de proef gesteld.![]()
Ik hoorde die Scanspeak unit kort geleden, maar icm met deze tweet is zeker een mogelijk adembenemende combinatie.
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Gezien jouw onderschrift
_________________
Alles kleiner dan een 10" is een middentoner.
kan het nooit goed gaan.
Hoe haal je nu je laag?
_________________
Alles kleiner dan een 10" is een middentoner.
kan het nooit goed gaan.
Hoe haal je nu je laag?
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Nog niet helemaal 100% zeker dat ik er bij ben (99% zeker op dit moment), maar als ik er ben neem ik mijn buffalo32s dac mee.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Is er belangstelling voor een Buffalo 2 DAC? Ik zou als ik kom deze mee kunnen nemen.
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Dat is toch die van Twisted pair audio? Ik zou hem graag willen horen samen met een HK dac!
Indien dat mogelijk is dan graag!
Groeten Daan
Indien dat mogelijk is dan graag!
Groeten Daan
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Je kunt niet alles hebben.hannesie schreef:Gezien jouw onderschrift
_________________
Alles kleiner dan een 10" is een middentoner.
kan het nooit goed gaan.![]()
Hoe haal je nu je laag?
Maar het is verrassend wat zo een mini-woofer kan in het laag.
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Dat klopt, alleen is die van mij wel dual mono en met de Trident shunts uitgerust. Ik heb geen HK om te vergelijken.Dat is toch die van Twisted pair audio? Ik zou hem graag willen horen samen met een HK dac!
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn set zou presteren met de speakers van Tony. Is dat mogelijk Tony? Versterker is een UCD 700 in dual mono, TPA DAC/pre zoals beschreven.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Mijn speakers kunnen we overal aan hangen wat mij betreft. 8 ohm en 85dB zou moeten gaan denk ik. 
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Ok, neem mee:
1x Twisted pear audio DAC mee (dual mono)
1x UCD 700HG Hxr (dual mono)
+ de kabels voor de aansluiting.
Ben erg benieuwd naar de speakers van Tony.
Als iemand nog een HK DAC meeneemt kan een vergelijking voor Bert en Daan gedaan worden.
1x Twisted pear audio DAC mee (dual mono)
1x UCD 700HG Hxr (dual mono)
+ de kabels voor de aansluiting.
Ben erg benieuwd naar de speakers van Tony.
Als iemand nog een HK DAC meeneemt kan een vergelijking voor Bert en Daan gedaan worden.
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Ik heb al een HK dac bij mij met de voeding van Pjotr.
Maar gezien de huidige ontwikkelingen weet ik nu even niet meer zeker of ik kom.
Maar gezien de huidige ontwikkelingen weet ik nu even niet meer zeker of ik kom.
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Zo als eerder aangegeven in een ander topic wil ik graag mijn zwaar verbouwde Thorens TD 160 MkII mee nemen.
Deze is voorzien van een zelfgebouwde tangentiale lucht gelagerde arm.
Ook de Phono Dude mag dan mee. Ook heb ik hier nog een Audio en techniek P11 voorversterker staan die het al heel aardig doet.
Deze wil ik ook mee nemen. Groetjes George
Deze is voorzien van een zelfgebouwde tangentiale lucht gelagerde arm.
Ook de Phono Dude mag dan mee. Ook heb ik hier nog een Audio en techniek P11 voorversterker staan die het al heel aardig doet.
Deze wil ik ook mee nemen. Groetjes George
-
carolus
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 62
- Lid geworden op: za 17 mar 2007, 19:46
- Locatie: Brussel Pajottenland
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Hi George,Kappa7 schreef:Zo als eerder aangegeven in een ander topic wil ik graag mijn zwaar verbouwde Thorens TD ..... een zelfgebouwde tangentiale lucht gelagerde arm .... George
Als jij komt (van einde en de verre) , wil ik wel uw technische kunde en uw "wonder arm" bewonderen .... samen met een schouderklopje ....
(de mijne komt van de grond, dank)
Mvg
Karel
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
neem je ook die ene andere phono trap mee ? Was toen namelijk wel een leuke vergelijking tegen over de phono dude.Kappa7 schreef:Zo als eerder aangegeven in een ander topic wil ik graag mijn zwaar verbouwde Thorens TD 160 MkII mee nemen.
Deze is voorzien van een zelfgebouwde tangentiale lucht gelagerde arm.
Ook de Phono Dude mag dan mee. Ook heb ik hier nog een Audio en techniek P11 voorversterker staan die het al heel aardig doet.
Deze wil ik ook mee nemen. Groetjes George
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Is prima,
Al heb ik deze pas nog even aangesloten op de Hawk en moet zeggen dat die nieuwe phono dan in eens een stuk beter klinkt.
Al heb ik deze pas nog even aangesloten op de Hawk en moet zeggen dat die nieuwe phono dan in eens een stuk beter klinkt.
Re: Breda 2011 - wie neemt wat mee
Is er iemand die een OB/dipole-systeempje wil meenemen ?
Ik heb namelijk plannen om de Lyngdorf DP-1's na te maken, maar zou graag eerst een horen hoe één en ander klinkt.
Ter zijner tijd (er is geen haast) komt er wel een topic over.
Ik heb namelijk plannen om de Lyngdorf DP-1's na te maken, maar zou graag eerst een horen hoe één en ander klinkt.
Ter zijner tijd (er is geen haast) komt er wel een topic over.
