Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Kijk dat is mooi, er zit in de DT een Sumiko Blue Point Special EVO III met een hoge uitgangspanning.
Het is dus wel een MC maar wel met 2.5mV output.
Deze zal waarschijnlijk wel iets te hoog zijn voor jou P14.
Groetjes George
Beste George
De P-14 kan ik (tevoren) instellen op elke willekeurige impedantie en gevoeligheid. Geen probleem dus. Ook zit er een aparte aardaansluiting op voor het chassis van de draaitafel. Let wel, de signaalaardes en de chassisaarde mogen in de DT NIET doorverbonden zijn anders krijg je een bromlus.
Kijk ook bij http://www.audio.nl/amp/P-14.htm
John
Ik ben er graag bij, al zou het alleen maar zijn om veel te luisteren.
Heb op het moment geen echte zelfbouw in mn setje, al ben ik erg blij met een licht verhaspelde squeezebox als bron, en een stel luidsprekers uit een kit, op basis van een 10" coax. Maar is dat zelfbouw genoeg om mee te nemen ?
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de wat meer georganiseerde opzet van een jaar of 3 geleden toch fijner vond. Toen kon je echt gericht naar een bepaalde opstelling gaan luisteren die je interesse heeft, want je wist: Die speelt daar van zo laat tot zo laat. Nu is het maar afwachten. Ik vergelijk het met een symposium waar je bepaalde lezingen wilt volgen maar je weet misschien net in welke zaal maar niet hoe laat, schiet niet echt op.....en je kunt niet overal tegelijk zijn....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook mijn twijfel heb hierbij. Ik kom dit jaar met een behoorlijke berg spullen en het zou jammer zijn als ik net als vorig jaar nergens plek heb om uit te stallen.
Mocht je een bepaalde set willen hebben spelen in een bepaalde ruimte op een bepaalde tijd kun je dat doorgeven aan mij, vervolgens zal ik dit inplannen.
Overigens schat ik dat dit jaar (nu de beheerster mij wil helpen) de bar ook wel open zal zijn. hier kan dan naar hartelust worden gepraat door mensen die graag ff willen bijpraten. Als jullie willen kan ik ervoor zorgen dat één ruimte specifiek LUISTERruimte wordt. Hier zal niet worden gesproken zodat iedereen tijdens de muziek gewoon kan genieten van de set zonder dat daar mensen tussendoor kakelen. Ik zat te denken aan beide ruimte's boven?
Overigen zit ik eraan te denken of ik de dag 2 x ga houden: éénmaal een LUISTERdag (zoals in de eerste versie's) en éénmaal een ZBA-dag; hier kan zonder regels worden gefreewheeled. Zo komt iedereen aan zijn trekken.
Laat maar merken wat jullie willen, de dag is er voor en door jullie. Ik doe alleen de broodnodige organisatie.
Ik ben van plan te komen en wil dan mijn alpair10 meenemen in huidige staat. (ben niet in de gelegenheid nieuwe behuizingen te bouwen en ga deze niet verder afwerken)((misschien dat ik arno nog even lief aankijk)).
Is het ook mogenlijk dat dan deze speakers bij een set komen te staan zodat ik geen versterking enzo mee hoef te nemen.
Zeg maar dat ik dan freewheel op iemand anders zijn/haar set.
Bij deze ook een oproep voor mensen die het wel leuk lijkt om een set breedbanders te horen op hun set.
Mocht mijn minidsp/versterker af zijn tegen die tijd dan neem ik die ook mee.
Mij lijkt het freewheelen juist erg leuk en leerzaam maar de dag opsplitsen in 2 dagen is natuurlijk ook een geweldig idee.
Misschien is het dan zelfs mogenlijk op een 2de locatie, iets centraaler?
Kijk dat is mooi, er zit in de DT een Sumiko Blue Point Special EVO III met een hoge uitgangspanning.
Het is dus wel een MC maar wel met 2.5mV output.
Deze zal waarschijnlijk wel iets te hoog zijn voor jou P14.
Groetjes George
Beste George
De P-14 kan ik (tevoren) instellen op elke willekeurige impedantie en gevoeligheid. Geen probleem dus. Ook zit er een aparte aardaansluiting op voor het chassis van de draaitafel. Let wel, de signaalaardes en de chassisaarde mogen in de DT NIET doorverbonden zijn anders krijg je een bromlus.
Kijk ook bij http://www.audio.nl/amp/P-14.htm
John
Hoi John,
Natuurlijk is de Dt gebalanceerd op gebouwd dus dan zal dat geen probleem opleveren.
@ all
voor de manier van organiseren voel ik er ook wel voor om iets van coördinatie te hebben over wie wat en waar.
Het op bouwen van de Dt kost behoorlijk wat tijd en versleep je niet zo maar ff naar een andere ruimte.
Natuurlijk is het mijn eerste ZBA dag en weet ik ook niet echt wat mij te wachten staat en wil mij daar dan ook niet teveel mee bemoeien, ik zal mij dus schikken naar hoe het uitkomt maar probeer er wel rekening te houden dat ik niet zo heel mobiel ben in het verslepen.
Wowly, forummers,
Was wat terughoudend met mn reacties op de luisterdag omdat er in de planning zat dat ik voor een gecombineerde audio opdracht/ vakantie naar Taiwan zou gaan.
Net 5 minuten geleden dus een ticket geboekt naar Taiwan... Voor mij heel leuk daar ik voor luidspreker opdracht(en) naar Taiwan ga.. Ik had gehoopt dat ik wat later kon vertrekken maar ga dus 18 mei naar Taiwan en dus helaas geen tijd om naar alle mooie creaties te kijken/luisteren en de Piano Key's te demonstreren... Zal het geheel dus van afstand volgen!!!
Groet, Simon
geen probleem. Ik heb nu tenminste nog wat energie over. De vorige keer nam ik de 35TG-bakken mee. Met 55 kg p/s toch wel heftig. Zeker omdat die grappen 2 trappen op-en-af moeten. Deze EL82-bakken zijn maar 23 kg per stuk; stukken beter handteerbaar !
Vorig jaar waren ze al af. Toen was de voortrap uitgevoerd met 6C45's. Absoluut bromvrij (heel fijn bij Scala-achtige speakers) maar de bas was mij niet krachtig genoeg. De boel is dus heftig omgegooid en nu is de voortrap een EC86 als ingang; een EL82 (in triode) als driver en die duwt vrolijk het paartje EL82's open (ook in triode). De boel is nog aan het inbranden maar ik ben nu al best tevreden. Op de ZBA zullen ze dus wel lekker ingespeeld zijn.
Kijk dat is mooi, er zit in de DT een Sumiko Blue Point Special EVO III met een hoge uitgangspanning.
Het is dus wel een MC maar wel met 2.5mV output.
Deze zal waarschijnlijk wel iets te hoog zijn voor jou P14.
Groetjes George
Beste George
De P-14 kan ik (tevoren) instellen op elke willekeurige impedantie en gevoeligheid. Geen probleem dus. Ook zit er een aparte aardaansluiting op voor het chassis van de draaitafel. Let wel, de signaalaardes en de chassisaarde mogen in de DT NIET doorverbonden zijn anders krijg je een bromlus.
Kijk ook bij http://www.audio.nl/amp/P-14.htm
John
Hoi John,
Natuurlijk is de Dt gebalanceerd op gebouwd dus dan zal dat geen probleem opleveren.
@ all
voor de manier van organiseren voel ik er ook wel voor om iets van coördinatie te hebben over wie wat en waar.
Het op bouwen van de Dt kost behoorlijk wat tijd en versleep je niet zo maar ff naar een andere ruimte.
Natuurlijk is het mijn eerste ZBA dag en weet ik ook niet echt wat mij te wachten staat en wil mij daar dan ook niet teveel mee bemoeien, ik zal mij dus schikken naar hoe het uitkomt maar probeer er wel rekening te houden dat ik niet zo heel mobiel ben in het verslepen.