ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
johnrtd2
In memoriam †
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 16:04

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door johnrtd2 »

Kappa7 schreef:
Kijk dat is mooi, er zit in de DT een Sumiko Blue Point Special EVO III met een hoge uitgangspanning.
Het is dus wel een MC maar wel met 2.5mV output.
Deze zal waarschijnlijk wel iets te hoog zijn voor jou P14.
Groetjes George
Beste George
De P-14 kan ik (tevoren) instellen op elke willekeurige impedantie en gevoeligheid. Geen probleem dus. Ook zit er een aparte aardaansluiting op voor het chassis van de draaitafel. Let wel, de signaalaardes en de chassisaarde mogen in de DT NIET doorverbonden zijn anders krijg je een bromlus.
Kijk ook bij http://www.audio.nl/amp/P-14.htm
John
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Gijs »

Ik ben er graag bij, al zou het alleen maar zijn om veel te luisteren.
Heb op het moment geen echte zelfbouw in mn setje, al ben ik erg blij met een licht verhaspelde squeezebox als bron, en een stel luidsprekers uit een kit, op basis van een 10" coax. Maar is dat zelfbouw genoeg om mee te nemen ?
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Rody »

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de wat meer georganiseerde opzet van een jaar of 3 geleden toch fijner vond. Toen kon je echt gericht naar een bepaalde opstelling gaan luisteren die je interesse heeft, want je wist: Die speelt daar van zo laat tot zo laat. Nu is het maar afwachten. Ik vergelijk het met een symposium waar je bepaalde lezingen wilt volgen maar je weet misschien net in welke zaal maar niet hoe laat, schiet niet echt op.....en je kunt niet overal tegelijk zijn....

Ben overigens gewoon van de partij hoor :-)

Gr rOdy
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Vinculum »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook mijn twijfel heb hierbij. Ik kom dit jaar met een behoorlijke berg spullen en het zou jammer zijn als ik net als vorig jaar nergens plek heb om uit te stallen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Ik merk wat terughoudendheid ivm de planning.

Mocht je een bepaalde set willen hebben spelen in een bepaalde ruimte op een bepaalde tijd kun je dat doorgeven aan mij, vervolgens zal ik dit inplannen.

Overigens schat ik dat dit jaar (nu de beheerster mij wil helpen) de bar ook wel open zal zijn. hier kan dan naar hartelust worden gepraat door mensen die graag ff willen bijpraten. Als jullie willen kan ik ervoor zorgen dat één ruimte specifiek LUISTERruimte wordt. Hier zal niet worden gesproken zodat iedereen tijdens de muziek gewoon kan genieten van de set zonder dat daar mensen tussendoor kakelen. Ik zat te denken aan beide ruimte's boven?

Overigen zit ik eraan te denken of ik de dag 2 x ga houden: éénmaal een LUISTERdag (zoals in de eerste versie's) en éénmaal een ZBA-dag; hier kan zonder regels worden gefreewheeled. Zo komt iedereen aan zijn trekken.

Laat maar merken wat jullie willen, de dag is er voor en door jullie. Ik doe alleen de broodnodige organisatie.

jan
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door vinnie411 »

Ik ben van plan te komen en wil dan mijn alpair10 meenemen in huidige staat. (ben niet in de gelegenheid nieuwe behuizingen te bouwen en ga deze niet verder afwerken)((misschien dat ik arno nog even lief aankijk)).
Is het ook mogenlijk dat dan deze speakers bij een set komen te staan zodat ik geen versterking enzo mee hoef te nemen.
Zeg maar dat ik dan freewheel op iemand anders zijn/haar set.
Bij deze ook een oproep voor mensen die het wel leuk lijkt om een set breedbanders te horen op hun set.
Mocht mijn minidsp/versterker af zijn tegen die tijd dan neem ik die ook mee.

Mij lijkt het freewheelen juist erg leuk en leerzaam maar de dag opsplitsen in 2 dagen is natuurlijk ook een geweldig idee.
Misschien is het dan zelfs mogenlijk op een 2de locatie, iets centraaler?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Henkjan »

het bomen over een andere lokatie maar even een eigen topic gegegeven
Gebruikersavatar
johnrtd2
In memoriam †
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 16:04

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door johnrtd2 »

vinnie411 schreef:
Bij deze ook een oproep voor mensen die het wel leuk lijkt om een set breedbanders te horen op hun set.
Je kunt ze op mijn set aansluiten (D-123)
John
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door vinnie411 »

Kijk dat scheelt iig weer. dan neem ik ze gewoon mee samen met een paar stands en wat kabel.
Misschien dat ik die "groene" kabel wel meeneem als ls-kabel http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 18&t=11813
Gebruikersavatar
johnrtd2
In memoriam †
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 16:04

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door johnrtd2 »

Ik heb kabels bij me

John
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door hannesie »

johnrtd2 schreef:
Ik heb kabels bij me

John
Dan is het mogelijk de verschillen? te beluisteren. :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
johnrtd2
In memoriam †
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 16:04

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door johnrtd2 »

hannesie schreef:
Dan is het mogelijk de verschillen? te beluisteren. :lol: :mrgreen:
Ja doe dat maar

John
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door dre »

goed idee! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Kappa7 »

johnrtd2 schreef:
Kappa7 schreef:
Kijk dat is mooi, er zit in de DT een Sumiko Blue Point Special EVO III met een hoge uitgangspanning.
Het is dus wel een MC maar wel met 2.5mV output.
Deze zal waarschijnlijk wel iets te hoog zijn voor jou P14.
Groetjes George
Beste George
De P-14 kan ik (tevoren) instellen op elke willekeurige impedantie en gevoeligheid. Geen probleem dus. Ook zit er een aparte aardaansluiting op voor het chassis van de draaitafel. Let wel, de signaalaardes en de chassisaarde mogen in de DT NIET doorverbonden zijn anders krijg je een bromlus.
Kijk ook bij http://www.audio.nl/amp/P-14.htm
John
Hoi John,

Natuurlijk is de Dt gebalanceerd op gebouwd dus dan zal dat geen probleem opleveren.

@ all
voor de manier van organiseren voel ik er ook wel voor om iets van coördinatie te hebben over wie wat en waar.
Het op bouwen van de Dt kost behoorlijk wat tijd en versleep je niet zo maar ff naar een andere ruimte.

Natuurlijk is het mijn eerste ZBA dag en weet ik ook niet echt wat mij te wachten staat en wil mij daar dan ook niet teveel mee bemoeien, ik zal mij dus schikken naar hoe het uitkomt maar probeer er wel rekening te houden dat ik niet zo heel mobiel ben in het verslepen.

Groetjes George
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door doppedoos »

Wowly, forummers,
Was wat terughoudend met mn reacties op de luisterdag omdat er in de planning zat dat ik voor een gecombineerde audio opdracht/ vakantie naar Taiwan zou gaan.
Net 5 minuten geleden dus een ticket geboekt naar Taiwan... Voor mij heel leuk daar ik voor luidspreker opdracht(en) naar Taiwan ga.. Ik had gehoopt dat ik wat later kon vertrekken maar ga dus 18 mei naar Taiwan en dus helaas geen tijd om naar alle mooie creaties te kijken/luisteren en de Piano Key's te demonstreren... Zal het geheel dus van afstand volgen!!!
Groet, Simon
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Jasses! Hadden we beter het weekend eerder kunnen plannen! Zonder jullie is het niet hetzelfde!

Wel gaaf weer die reis naar taiwan....... heb me laten vertellen dat daar leuke zelfbouwwinkels zijn????

jan
wol5455
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 17:40

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door wol5455 »

wol 5455 komt ook
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door meanman64 »

Mijn Blame ST amp zal van de partij zijn
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door rdv300b833 »

Hallo ZBAers,

28 mei...ik kijk er nu al naar uit.
Goed, gezellig, gaaf !

Leuke/mooie/interessante zelfbouw-projecten....eigenlijk is in Breda van alles te zien dat juist commercieel niet kan. Alleen daar al om geslaagd.

Ik zal mijn laatste project meenemen: een setje EL82 monoblokken (+ speakers + bron + kabels....spelend dus).

Groetsels vanuit Elst,
Reinout
Bijlagen
IMG_3645.JPG
IMG_3647.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door dre »

en een passende toespraak mag ik hopen?
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door rdv300b833 »

Ha Dre,

geen probleem. Ik heb nu tenminste nog wat energie over. De vorige keer nam ik de 35TG-bakken mee. Met 55 kg p/s toch wel heftig. Zeker omdat die grappen 2 trappen op-en-af moeten. Deze EL82-bakken zijn maar 23 kg per stuk; stukken beter handteerbaar !

Vorig jaar waren ze al af. Toen was de voortrap uitgevoerd met 6C45's. Absoluut bromvrij (heel fijn bij Scala-achtige speakers) maar de bas was mij niet krachtig genoeg. De boel is dus heftig omgegooid en nu is de voortrap een EC86 als ingang; een EL82 (in triode) als driver en die duwt vrolijk het paartje EL82's open (ook in triode). De boel is nog aan het inbranden maar ik ben nu al best tevreden. Op de ZBA zullen ze dus wel lekker ingespeeld zijn.

Tot over een dikke maand !
Reinout
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door dre »

ik ben er klaar voor reinout! 8)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door ray5150 »

Reinout, heb je daar ook zo'n mooi documentatie boek van?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door Wowly »

Kappa7 schreef:
johnrtd2 schreef:
Kappa7 schreef:
Kijk dat is mooi, er zit in de DT een Sumiko Blue Point Special EVO III met een hoge uitgangspanning.
Het is dus wel een MC maar wel met 2.5mV output.
Deze zal waarschijnlijk wel iets te hoog zijn voor jou P14.
Groetjes George
Beste George
De P-14 kan ik (tevoren) instellen op elke willekeurige impedantie en gevoeligheid. Geen probleem dus. Ook zit er een aparte aardaansluiting op voor het chassis van de draaitafel. Let wel, de signaalaardes en de chassisaarde mogen in de DT NIET doorverbonden zijn anders krijg je een bromlus.
Kijk ook bij http://www.audio.nl/amp/P-14.htm
John
Hoi John,

Natuurlijk is de Dt gebalanceerd op gebouwd dus dan zal dat geen probleem opleveren.

@ all
voor de manier van organiseren voel ik er ook wel voor om iets van coördinatie te hebben over wie wat en waar.
Het op bouwen van de Dt kost behoorlijk wat tijd en versleep je niet zo maar ff naar een andere ruimte.

Natuurlijk is het mijn eerste ZBA dag en weet ik ook niet echt wat mij te wachten staat en wil mij daar dan ook niet teveel mee bemoeien, ik zal mij dus schikken naar hoe het uitkomt maar probeer er wel rekening te houden dat ik niet zo heel mobiel ben in het verslepen.

Groetjes George
Ik heb je een pb gestuurd
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Reinout, heb je daar ook zo'n mooi documentatie boek van?
Kwartje valt, Reinout was die meneer met de draaiboeken en de waanzinnige documentatie bij ieder project.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - HiFi gecertificeerd forumlid
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”