'hardware' sinus generator

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door Pjotr »

Draait die software nou al Henkjan?

Het is verreweg de simpelste en goedkoopste oplossing voor wat je wilt naast natuurlijk een laptop of palm PC. Voor het inwapperen van speakers gebruik ik gewoon mijn laptop eigenlijk. Die is zo ingesteld dat als ik hem dichtklap alleen het scherm uitgaat.

Overigens kun je ook gewoon een MP3'tje maken met een sweep of wapper signaal en dat op een MP3 spelertje afdraaien.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door Henkjan »

de software wel (een andere dan die door Hans voorgestelde ivm de android versie, maar een die wel lijkt te voldoen aan wat ik er mee wil), maar de plug van die HTC is niet standaard, moet ik dus eerst ergens een verloop vandaan halen om een gewone 1/8" plug op te kunnen zetten
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door Pjotr »

Ok, dat gaat dan wel goed komen. Voor goedkope verloop en/of headset kabeltjes: Kijk eens op eBay.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door sietse »

Ik heb hier nog één liggen. ooit es zelf gebouwd in de jaren ??
Hebbe? Zal het ding ff opzoeken en kijken of ie het nog doet. Zit geen uitlees of aflees dingetje op. En als ik dat ding nog heb, heb ik vast en zeker ook het schema nog. Werkt op 220V.

Het ding al gevonden. Morgen meer.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door Henkjan »

sietse schreef:
Ik heb hier nog één liggen. ooit es zelf gebouwd in de jaren ??
Hebbe? Zal het ding ff opzoeken en kijken of ie het nog doet. Zit geen uitlees of aflees dingetje op. En als ik dat ding nog heb, heb ik vast en zeker ook het schema nog. Werkt op 220V.

Het ding al gevonden. Morgen meer.
ik ben benieuwd, een TL-sinus generator :rock:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door sietse »

Ik zal morgen ff proberen of ie et nog steeds doet en of ik het schema en zo kan vinden. Heb het nu ff druk.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door ray5150 »

Ik vermoed dat het deze is?
elfg.PNG
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door sietse »

Nee dat is hem niet. Heb de bouwbeschrijving en uitleg over de werking gevonden. Het is een Philips bouw pakketje. Zal straks wel even een fotootje plaatsen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 'hardware' sinus generator

Bericht door sietse »

Zo, de afmetingen,
hoog 7cm
breed 10cm
lang 20cm
leeftijd vermoedelijk ergens jaren 60 maar hij doet het nog steeds. Tuurlijk, door mij bebouwd hé...... :rock: :D :sure:
Dus Henkjan tegen verzend kosten of zo. Ik zal het nog ff beter stofvrij maken. :D Binnenkant is nog als nieuw.
Bijlagen
Toongenerator inwendig.jpg
toongenerator uitwendig..jpg
Plaats reactie