Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #7]

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #4

Bericht door SSassen »

Hahaha, die blik op je gezicht :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #4

Bericht door Arno »

Goed op de tube lezen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #4

Bericht door Pjotr »

Jah, dat krijg je met zoveel Bisonkit :lol:

[Edit]

Oeps, Arno weet het ook al :mrgreen:
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #4

Bericht door The Brick »

Arno schreef:
Goed op de tube lezen :mrgreen:
Ohja dat. Met TIX ging het niet lekker. Ik deed het waarschijnlijk fout, maar het droogde te snel en het hechtte voor geen meter. Na een half uur zitten en twee uur drogen kon ik de speaker van het tapijt aftillen zonder het tapijt naar beneden te houden.
DSCF4880.jpg
Dusja, toen maar met KIT aan de gang gegaan.
Laatst gewijzigd door The Brick op za 09 apr 2011, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #4

Bericht door Walt »

Kan het filter nog wel uit de kast worden genomen na het dichtlijmen?

Groeten Walter
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #4

Bericht door The Brick »

Walt schreef:
Kan het filter nog wel uit de kast worden genomen na het dichtlijmen?

Groeten Walter
Nee. Die zit met twee schroeven op zn plek, en past met een marge van één millimeter NET NIET door het woofergat. Maar ik geloof inmiddels dat de filters wel snor zitten.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #4

Bericht door dre »

spannende keuze! :mrgreen:
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #4

Bericht door The Brick »

Vandaag weer lijmen en uit verveling met de camera spelen..
DSCF4888.jpg
DSCF4899.jpg
DSCF4902.jpg
Toen bedacht ik dat er een tent van 40kg naast me stond. Die kon eventjes voor me invallen.
DSCF4905.jpg
Behalve als het een nauw balans vergde..
DSCF4908.jpg
Klaar met lijmen! Toen snijwerk. De tweeter is niet helemaal uitgesneden in de hoop dat we hem erop krijgen met het tapijt ertussen. Dat zou wat netter zijn en de discrepantie van 2mm in de verzinking verhelpen. Maar de kans is klein want het spul is best stug.
DSCF4913.jpg
DSCF4914.jpg
DSCF4921.jpg
Ik ben zelf erg tevreden over hoe netjes het tapijt erop zit en hoe het eruit ziet. Duurt niet lang meer voordat de zaak speelt. :D
DSCF4918.jpg
:-$

Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door Wowly »

:lol: :lol: :lol:

Erg leuk zo hahaha! Apart trouwens, die speakers met vilt

jan
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door SSassen »

Ik zie faston knijpstekkers aan de kabels? Je gaat toch wel de kabels aan de drivers solderen toch?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door The Brick »

SSassen schreef:
Ik zie faston knijpstekkers aan de kabels? Je gaat toch wel de kabels aan de drivers solderen toch?
Yes yes. De tactiek viel op deze foto al te bespeuren.

Afbeelding

We hadden eerst al de korte stukjes op de filters gesoldeerd, maar dit is aanzienlijk praktischer.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door ray5150 »

Hey, joh. koop eens een standaard voor die mooie Les Paul, inplaats van in die hoek te gooien :!:
(Ik kan het merk niet thuisbrengen... :?: )
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door SSassen »

The Brick schreef:
SSassen schreef:
Ik zie faston knijpstekkers aan de kabels? Je gaat toch wel de kabels aan de drivers solderen toch?
Yes yes. De tactiek viel op deze foto al te bespeuren.

Afbeelding

We hadden eerst al de korte stukjes op de filters gesoldeerd, maar dit is aanzienlijk praktischer.
Ik dacht dat dat tijdelijk was? Ik zou gewoon de twee stukken kabel even aan elkaar solderen en dan een stukje krimpkous erover, die krimpstekkers zijn niet al te betrouwbaar als ze niet met een professionele krimptang geknepen zijn en zelfs dan kan er na verloop van tijd corrosie optreden in de overgang van het ene metaal naar het andere waardoor de contactovergangsweerstand in de geknepen connector tussen kabel ader(s) en binnekant krimpconnector omhoog gaat. Ik verwijder altijd het plastic omhulsel en knijp ze vast en soldeer ze daarna nog eens.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door Vinculum »

Misschien heb ik wat gemist eerder in het topic maar waarom zijn de woofers niet verzonken?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door hannesie »

Vinculum schreef:
Misschien heb ik wat gemist eerder in het topic maar waarom zijn de woofers niet verzonken?
Bij deze luidsprekertjes zijn er wel meer dingen met ??????????????????????????? :lol:
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door Lieuwe »

SSassen schreef:
The Brick schreef:
SSassen schreef:
Ik zie faston knijpstekkers aan de kabels? Je gaat toch wel de kabels aan de drivers solderen toch?
Yes yes. De tactiek viel op deze foto al te bespeuren.

Afbeelding

We hadden eerst al de korte stukjes op de filters gesoldeerd, maar dit is aanzienlijk praktischer.
Ik dacht dat dat tijdelijk was? Ik zou gewoon de twee stukken kabel even aan elkaar solderen en dan een stukje krimpkous erover, die krimpstekkers zijn niet al te betrouwbaar als ze niet met een professionele krimptang geknepen zijn en zelfs dan kan er na verloop van tijd corrosie optreden in de overgang van het ene metaal naar het andere waardoor de contactovergangsweerstand in de geknepen connector tussen kabel ader(s) en binnekant krimpconnector omhoog gaat. Ik verwijder altijd het plastic omhulsel en knijp ze vast en soldeer ze daarna nog eens.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
Er is toch niets mis met die stekkers? Mits je ze idd vastknijpt en daarna soldeert. Want dan zie ik weinig problemen. Al is het natuurlijk niet de mooiste oplossing, maar ik hou ook niet van solderen aan mijn drivers :P.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door DragoSz »

Lieuwe schreef:
Er is toch niets mis met die stekkers? Mits je ze idd vastknijpt en daarna soldeert. Want dan zie ik weinig problemen. Al is het natuurlijk niet de mooiste oplossing, maar ik hou ook niet van solderen aan mijn drivers :P.
Ik vind ze ook handig, vooral omdat ik meestal veel omklooi en ze er 5 keer uithaal omdat ik niet kan wachten tot ze klaar zijn :-#
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door Henkjan »

Lieuwe schreef:
... maar ik hou ook niet van solderen aan mijn drivers :P.
+1 : de hele tijd de bout die vast zit aan de magneet enzo
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door Leeuwarden »

Henkjan schreef:
de hele tijd de bout die vast zit aan de magneet enzo
Dat meen je niet... dat is me nog nooit overkomen. Nou zal jij iets meer drivers onder handen krijgen maar dan nog...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
Lieuwe schreef:
... maar ik hou ook niet van solderen aan mijn drivers :P.
+1 : de hele tijd de bout die vast zit aan de magneet enzo
Amateur! :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Henkjan schreef:
de hele tijd de bout die vast zit aan de magneet enzo
Dat meen je niet... dat is me nog nooit overkomen. Nou zal jij iets meer drivers onder handen krijgen maar dan nog...
Moeten wij nou ook al langskomen om je speakers aan te sluiten Henkjan :lagge: Toch maar eens rijles voor de soldeerbout nemen dan.

Er is i.d.d. niets tegen krimpstekkertjes. Probleem is meestal dat je daarvoor ook het juiste passende krimpgereedschap moet hebben. Krimpen én solderen kan, maar blijft meestal ook tobben. Een goede krimpverbinding is gasdicht en hoeft niet gesoldeerd te worden.
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door The Brick »

SSassen schreef:
Ik dacht dat dat tijdelijk was? Ik zou gewoon de twee stukken kabel even aan elkaar solderen en dan een stukje krimpkous erover, die krimpstekkers zijn niet al te betrouwbaar als ze niet met een professionele krimptang geknepen zijn en zelfs dan kan er na verloop van tijd corrosie optreden in de overgang van het ene metaal naar het andere waardoor de contactovergangsweerstand in de geknepen connector tussen kabel ader(s) en binnekant krimpconnector omhoog gaat. Ik verwijder altijd het plastic omhulsel en knijp ze vast en soldeer ze daarna nog eens.
Het is gedaan met een 'professionele' tang, en daarna goed gesoldeerd. Mijn vader heeft alle gereedschap, kunde en kennis in huis om dat goed te doen. Bovendien is het plan om nog met de hoeveelheid BAF wadding te experimenteren, dus (relatief) makkelijk los en vast is gewenst.
ray5150 schreef:
Hey, joh. koop eens een standaard voor die mooie Les Paul, inplaats van in die hoek te gooien :!:
(Ik kan het merk niet thuisbrengen... :?: )
Daar staat ie normaal ook op. :) Hij is van mijn vader, dus het is ook niet mijn zaak.
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door The Brick »

Door wat drukte kan ik er nu pas weer wat aan werken. Dit weekend heb ik ze wel speelklaar. :) Ik ben benieuwd.
The Brick
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 22:01

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #5

Bericht door The Brick »

Met pasen was broerlief er toevallig. Hij hielp met gaatjes boren.
DSCF4923-1.jpg
Beetje spul erin (twee stukkies per speaker). Ik kan er altijd nog meer in proppen.
DSCF4926-1.jpg
Met een zwarte stift de binnenrand om de tweeter zwart gemaakt. Laagje afdichtdinges erop..
DSCF4937-1.jpg
En tadaa! Woofers nog maar even met 2 schroeven vast, voor het geval ik er meer wadding in wil stuwen.
DSCF4940.jpg

Straks de andere ook afwerken en dan aansluiten. :D

Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Twee lieve, zachtaardige, aaibare Silverado's [update #6

Bericht door Wowly »

Naaais!! Ik zou wel de chassis'met alle boutjes vastdraaien. dan pas heb je een goede afdichting en vervorm je de korf niet. Dat zou zonde zijn toch?

Groetjes

jan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”