Ohja dat. Met TIX ging het niet lekker. Ik deed het waarschijnlijk fout, maar het droogde te snel en het hechtte voor geen meter. Na een half uur zitten en twee uur drogen kon ik de speaker van het tapijt aftillen zonder het tapijt naar beneden te houden.
Dusja, toen maar met KIT aan de gang gegaan.
Laatst gewijzigd door The Brick op za 09 apr 2011, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan het filter nog wel uit de kast worden genomen na het dichtlijmen?
Groeten Walter
Nee. Die zit met twee schroeven op zn plek, en past met een marge van één millimeter NET NIET door het woofergat. Maar ik geloof inmiddels dat de filters wel snor zitten.
Vandaag weer lijmen en uit verveling met de camera spelen..
Toen bedacht ik dat er een tent van 40kg naast me stond. Die kon eventjes voor me invallen.
Behalve als het een nauw balans vergde..
Klaar met lijmen! Toen snijwerk. De tweeter is niet helemaal uitgesneden in de hoop dat we hem erop krijgen met het tapijt ertussen. Dat zou wat netter zijn en de discrepantie van 2mm in de verzinking verhelpen. Maar de kans is klein want het spul is best stug.
Ik ben zelf erg tevreden over hoe netjes het tapijt erop zit en hoe het eruit ziet. Duurt niet lang meer voordat de zaak speelt.
Ik zie faston knijpstekkers aan de kabels? Je gaat toch wel de kabels aan de drivers solderen toch?
Yes yes. De tactiek viel op deze foto al te bespeuren.
We hadden eerst al de korte stukjes op de filters gesoldeerd, maar dit is aanzienlijk praktischer.
Ik dacht dat dat tijdelijk was? Ik zou gewoon de twee stukken kabel even aan elkaar solderen en dan een stukje krimpkous erover, die krimpstekkers zijn niet al te betrouwbaar als ze niet met een professionele krimptang geknepen zijn en zelfs dan kan er na verloop van tijd corrosie optreden in de overgang van het ene metaal naar het andere waardoor de contactovergangsweerstand in de geknepen connector tussen kabel ader(s) en binnekant krimpconnector omhoog gaat. Ik verwijder altijd het plastic omhulsel en knijp ze vast en soldeer ze daarna nog eens.
Ik zie faston knijpstekkers aan de kabels? Je gaat toch wel de kabels aan de drivers solderen toch?
Yes yes. De tactiek viel op deze foto al te bespeuren.
We hadden eerst al de korte stukjes op de filters gesoldeerd, maar dit is aanzienlijk praktischer.
Ik dacht dat dat tijdelijk was? Ik zou gewoon de twee stukken kabel even aan elkaar solderen en dan een stukje krimpkous erover, die krimpstekkers zijn niet al te betrouwbaar als ze niet met een professionele krimptang geknepen zijn en zelfs dan kan er na verloop van tijd corrosie optreden in de overgang van het ene metaal naar het andere waardoor de contactovergangsweerstand in de geknepen connector tussen kabel ader(s) en binnekant krimpconnector omhoog gaat. Ik verwijder altijd het plastic omhulsel en knijp ze vast en soldeer ze daarna nog eens.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gerehabiliteerd banneling
Er is toch niets mis met die stekkers? Mits je ze idd vastknijpt en daarna soldeert. Want dan zie ik weinig problemen. Al is het natuurlijk niet de mooiste oplossing, maar ik hou ook niet van solderen aan mijn drivers .
Er is toch niets mis met die stekkers? Mits je ze idd vastknijpt en daarna soldeert. Want dan zie ik weinig problemen. Al is het natuurlijk niet de mooiste oplossing, maar ik hou ook niet van solderen aan mijn drivers .
Ik vind ze ook handig, vooral omdat ik meestal veel omklooi en ze er 5 keer uithaal omdat ik niet kan wachten tot ze klaar zijn
de hele tijd de bout die vast zit aan de magneet enzo
Dat meen je niet... dat is me nog nooit overkomen. Nou zal jij iets meer drivers onder handen krijgen maar dan nog...
Moeten wij nou ook al langskomen om je speakers aan te sluiten Henkjan Toch maar eens rijles voor de soldeerbout nemen dan.
Er is i.d.d. niets tegen krimpstekkertjes. Probleem is meestal dat je daarvoor ook het juiste passende krimpgereedschap moet hebben. Krimpen én solderen kan, maar blijft meestal ook tobben. Een goede krimpverbinding is gasdicht en hoeft niet gesoldeerd te worden.
Ik dacht dat dat tijdelijk was? Ik zou gewoon de twee stukken kabel even aan elkaar solderen en dan een stukje krimpkous erover, die krimpstekkers zijn niet al te betrouwbaar als ze niet met een professionele krimptang geknepen zijn en zelfs dan kan er na verloop van tijd corrosie optreden in de overgang van het ene metaal naar het andere waardoor de contactovergangsweerstand in de geknepen connector tussen kabel ader(s) en binnekant krimpconnector omhoog gaat. Ik verwijder altijd het plastic omhulsel en knijp ze vast en soldeer ze daarna nog eens.
Het is gedaan met een 'professionele' tang, en daarna goed gesoldeerd. Mijn vader heeft alle gereedschap, kunde en kennis in huis om dat goed te doen. Bovendien is het plan om nog met de hoeveelheid BAF wadding te experimenteren, dus (relatief) makkelijk los en vast is gewenst.
ray5150 schreef:
Hey, joh. koop eens een standaard voor die mooie Les Paul, inplaats van in die hoek te gooien
(Ik kan het merk niet thuisbrengen... )
Daar staat ie normaal ook op. Hij is van mijn vader, dus het is ook niet mijn zaak.