Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door Henkjan »

ik zou f fmoeten kijken. maar op http://www.spectrumaudio.de staat ook een ontwerp met deze drivers, met filter. ik zit nu ff op de bank en kan niet in m'n ontwerpen archief vanaf deze pc, maar het staat op hun site iirc
murk
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 15:28

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door murk »

Dat zou dan de MACS 57 Bassreflexbox moeten zijn? :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door Henkjan »

psies
murk
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 15:28

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door murk »

@ Henkjan; enig idee waar ik de versterker zou kunnen/moeten plaatsen? En welke versterker ik eventueel zou kunnen/moeten nemen?
De Hypex PC amp II? of toch de AS2.100?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door Henkjan »

met zo'n amp moet je een extra vak achterin de box maken, en dus de box wat groter (dieper) om het volume dat de woofer heeft gelijk te houden.


wat betreft de amp: de hypex pc amp is afaik een oud product (ik kan m zo 123 niet vinden bij strassacker). het voordeel van de AS2 is dat je meteen een DSP hebt, en als je dan de digitale uitvoering neemt kan die gewoon met USB aan je PC. kost wel wat meer natuurlijk.
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door vigier »

Dat scheelt 250 euro...best veel..
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36753
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door Pjotr »

Die AS2.100 heb ik net vanmorgen in tweeën gezaagd en in een apart kastje gestopt. Ding is gewoon te groot voor in PC speakertjes maar wel uitstekend geschikt daarvoor.

Goedkoop wordt het allemaal niet: Versterker, speakers, hout, lak, losse onderdelen en gemaakte reiskosten, dat alles bij elkaar gaat toch richting €500. Maar dan heb je ook wat :mrgreen:
murk
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 15:28

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door murk »

Dat is ook de bedoeling Pjotr ;)
Het is niet zo dat ik speakers wil van middelmatige kwaliteit, dan zouden mijn huidige pc-speakers voldoen ;)
Een extra ruimte aan de achterkant dus. hoe diep zou die ongeveer moeten zijn?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36753
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC

Bericht door Pjotr »

De AS2.100 is 60mm diep. Mijn kastjes worden 12,5 cm breed x 22.5 cm hoog x 15 cm diep in totaal. Wat jij voor ogen hebt naar wat ik begrijp is toch wel behoorlijk groter dan gangbare bureau PC speakers. Daar past die AS2.100 module ruimschoots in.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”