Actieve luidsprekers bij o.a. PC
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC
ik zou f fmoeten kijken. maar op http://www.spectrumaudio.de staat ook een ontwerp met deze drivers, met filter. ik zit nu ff op de bank en kan niet in m'n ontwerpen archief vanaf deze pc, maar het staat op hun site iirc
Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC
@ Henkjan; enig idee waar ik de versterker zou kunnen/moeten plaatsen? En welke versterker ik eventueel zou kunnen/moeten nemen?
De Hypex PC amp II? of toch de AS2.100?
De Hypex PC amp II? of toch de AS2.100?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC
met zo'n amp moet je een extra vak achterin de box maken, en dus de box wat groter (dieper) om het volume dat de woofer heeft gelijk te houden.
wat betreft de amp: de hypex pc amp is afaik een oud product (ik kan m zo 123 niet vinden bij strassacker). het voordeel van de AS2 is dat je meteen een DSP hebt, en als je dan de digitale uitvoering neemt kan die gewoon met USB aan je PC. kost wel wat meer natuurlijk.
wat betreft de amp: de hypex pc amp is afaik een oud product (ik kan m zo 123 niet vinden bij strassacker). het voordeel van de AS2 is dat je meteen een DSP hebt, en als je dan de digitale uitvoering neemt kan die gewoon met USB aan je PC. kost wel wat meer natuurlijk.
Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC
Die AS2.100 heb ik net vanmorgen in tweeën gezaagd en in een apart kastje gestopt. Ding is gewoon te groot voor in PC speakertjes maar wel uitstekend geschikt daarvoor.
Goedkoop wordt het allemaal niet: Versterker, speakers, hout, lak, losse onderdelen en gemaakte reiskosten, dat alles bij elkaar gaat toch richting €500. Maar dan heb je ook wat
Goedkoop wordt het allemaal niet: Versterker, speakers, hout, lak, losse onderdelen en gemaakte reiskosten, dat alles bij elkaar gaat toch richting €500. Maar dan heb je ook wat
Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC
Dat is ook de bedoeling Pjotr 
Het is niet zo dat ik speakers wil van middelmatige kwaliteit, dan zouden mijn huidige pc-speakers voldoen
Een extra ruimte aan de achterkant dus. hoe diep zou die ongeveer moeten zijn?
Het is niet zo dat ik speakers wil van middelmatige kwaliteit, dan zouden mijn huidige pc-speakers voldoen
Een extra ruimte aan de achterkant dus. hoe diep zou die ongeveer moeten zijn?
Re: Actieve luidsprekers bij o.a. PC
De AS2.100 is 60mm diep. Mijn kastjes worden 12,5 cm breed x 22.5 cm hoog x 15 cm diep in totaal. Wat jij voor ogen hebt naar wat ik begrijp is toch wel behoorlijk groter dan gangbare bureau PC speakers. Daar past die AS2.100 module ruimschoots in.
