De Theorexx SE buizenversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Aurexx buizenversterkertje
Die zijn goedkoop Robert.
Maar €9,22 verzendkosten vind ik ook wel weer veel.
Heb dezelfde ook op MP gevonden.
En een bod gedaan. Nu maar afwachten.
Maar €9,22 verzendkosten vind ik ook wel weer veel.
Heb dezelfde ook op MP gevonden.
En een bod gedaan. Nu maar afwachten.
Re: Aurexx buizenversterkertje
Theo,
Ik heb nog even gezocht en ik heb eventueel nog 2 Amp/Ohm 0.1uF/630V PF XAL AL met verfschade voor je liggen.
Pm mij maar even als je ze wilt hebben.
Rob
Ik heb nog even gezocht en ik heb eventueel nog 2 Amp/Ohm 0.1uF/630V PF XAL AL met verfschade voor je liggen.
Pm mij maar even als je ze wilt hebben.
Rob
Re: Aurexx buizenversterkertje
Toch nog iets bedenkelijks tegengekomen.Maar misschien heeft de kathodeweerstand niet de waarde van het schema (150hm) of is de voeding lager.
Met de opgegeven waarden wordt de anode-dissipatie in de EL84 wel 15W en die mag maar 12W zijn.
Er destaat wel een EL84M dat is een rus,heet daar 6P14,die mag 14W hebben ,net (niet)genoeg.
Met een voeding van 300V en gewone EL84 zou de kathode-weerstand 220ohm moeten zijn.
Anne
Met de opgegeven waarden wordt de anode-dissipatie in de EL84 wel 15W en die mag maar 12W zijn.
Er destaat wel een EL84M dat is een rus,heet daar 6P14,die mag 14W hebben ,net (niet)genoeg.
Met een voeding van 300V en gewone EL84 zou de kathode-weerstand 220ohm moeten zijn.
Anne
Re: Aurexx buizenversterkertje
Dat betekent Anne dat ik R11 en R12 moet vervangen?
Rob je hebt een PM.
Rob je hebt een PM.
Re: Aurexx buizenversterkertje
Geen idee,je zou eerst 's kunnen meten.De spanning aan de UGT (anode) en de kahode (beide tov de massa).
Er is misschien niks aan de hand,zou niet de eerste keer zijn dat schema en toestel hun eigen leven leiden.
Anne
Oh ja,en is die weerstand wel degelijk 150ohm ?
Er is misschien niks aan de hand,zou niet de eerste keer zijn dat schema en toestel hun eigen leven leiden.
Anne
Oh ja,en is die weerstand wel degelijk 150ohm ?
Re: Aurexx buizenversterkertje
Goed luitjes. Even een update.
Heb nu net de condensatoren van Rob binnen gekregen. Waarvoor nog enorm bedankt.
Ook heb ik de buisjes van JJ hier liggen.
Wordt een beste uitdaging om die nog netjes in te bouwen.
Nog wat plaatje erbij.
Ook nog even een plaatje van de potmeter met printje.
Heb nu net de condensatoren van Rob binnen gekregen. Waarvoor nog enorm bedankt.
Ook heb ik de buisjes van JJ hier liggen.
Wordt een beste uitdaging om die nog netjes in te bouwen.
Nog wat plaatje erbij.
Ook nog even een plaatje van de potmeter met printje.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Aurexx buizenversterkertje
Printje eruit, ALPS erin en de draden rechtstreeks aan de ALPS.
Wanneer je goed zoekt vind je ALPS potmeters met soldeeroogjes, in plaats van pennetjes. Dat soldeert makkelijker.
Wanneer je goed zoekt vind je ALPS potmeters met soldeeroogjes, in plaats van pennetjes. Dat soldeert makkelijker.
Re: Aurexx buizenversterkertje
Ik denk dat die geverfde koppel-C's een extra gekleurde weergave bewerkstelligen
Met een beetje passen en meten moeten ze er in kunnen, zijn ze veel groter Theo?
Dat is zeker handig Robert, die pennetjes solderen is echt een crime.Wanneer je goed zoekt vind je ALPS potmeters met soldeeroogjes, in plaats van pennetjes.
Re: Aurexx buizenversterkertje
De potmeter heb ik nog niet Robert.
Deze condensatoren zijn veel groter dan die er nu in zitten Rein.
Zo gauw ik ermee aan de gang ga zal ik er plaatjes bij plaatsen.
Ik zit nog steeds te wachten op de nieuwe kap. Ze hadden het mij beloofd maar ik heb
hem nog steeds niet binnen.
Zal de print los moeten halen om de kap te kunnen vervangen dus wil ik het eigenlijk in 1 keer doen.
Deze condensatoren zijn veel groter dan die er nu in zitten Rein.
Zo gauw ik ermee aan de gang ga zal ik er plaatjes bij plaatsen.
Ik zit nog steeds te wachten op de nieuwe kap. Ze hadden het mij beloofd maar ik heb
hem nog steeds niet binnen.
Zal de print los moeten halen om de kap te kunnen vervangen dus wil ik het eigenlijk in 1 keer doen.
Re: Aurexx buizenversterkertje
Ben benieuwd wat je resultaten van het tweaken!
Heb je de JJ buisjes al geprobeerd?
Heb je de JJ buisjes al geprobeerd?
Re: Aurexx buizenversterkertje
Ik ben ook zeer benieuwd klusser.klusser schreef:Ben benieuwd wat je resultaten van het tweaken!
Heb je de JJ buisjes al geprobeerd?
En de nieuwe buisjes hebben al gespeeld. Klinkt al een stuk beter.
Maar ze moeten eigenlijk een poosje "inspelen".
En ik kan het me verbeelden maar heb het idee dat de trafo en de UGT's wat warmer worden.
Re: Aurexx buizenversterkertje
Het kan zijn dat de JJ's ietsjes meer stroom trekken (zowel anode-kathode, als gloei). Daarom kunnen de trafo's ietsjes warmer worden. Niet zorgelijk 
Re: Aurexx buizenversterkertje
Bah, watjesPA4URK schreef:die pennetjes solderen is echt een crime.
Stug draad kun je om het pootje heen draaien. Soepel draad vertinnen en dan om het pootje heen klemmen..
Als het maar enigzins mogelijk is zorg ik dat de verbinding eerst klemt voordat ik het vast ga solderen.
Met vriendelijke groet,
Miniwatt - gediplomeerd hard wiring specialist.
Re: Aurexx buizenversterkertje
De potmeter maak ik me geen zorgen over Miniwatt.
Dat gaat wel goed komen.
Moet eerst even kijken waar ik een redelijk geprijsd exemplaar kan kopen.
Ze zijn nogal duur de alpsjes.
Dat gaat wel goed komen.
Moet eerst even kijken waar ik een redelijk geprijsd exemplaar kan kopen.
Ze zijn nogal duur de alpsjes.
Re: Aurexx buizenversterkertje
Bij Conrad zijn ze duurder geworden Theo, van €12,50 naar meer dan €15,00. Jukebox Revival levert ze voor €13,75 en bij Dr. Tube heb ik ze voor €30,00 (DERTIG
) al gezien. Is er eigenlijk een betaalbaar alternatief voor een ALPS?

Je weet niet wat het is om een paar trillende handen en een scheef leesbrilletje met aan één kant +5 en aan bakboord -3.5 te hebbenBah, watjes
Re: Aurexx buizenversterkertje
Uhh, een beetje wel: ik heb geen vaste hand dus ondersteun ze graag. En ik heb geen bril, maar merk bij dat soort klusjes wel dat ik eens naar de opticien zou moeten gaan..PA4URK schreef:Je weet niet wat het is om een paar trillende handen en een scheef leesbrilletje met aan één kant +5 en aan bakboord -3.5 te hebben
Het zal vast wel erger zijn dan bij mij, maar we hebben het hier niet over smd solderen hè?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Aurexx buizenversterkertje
Alpsjes koop ik altijd op Ebay. Vanuit Taiwan of Hongkong. Daar kosten ze hooguit 7 euro.
Ik zal eens zoeken, heb er ook weleens een uit Duitsland laten komen.
Meestal koop ik er twee tegelijk, altijd handig voor volgende projecten.
Ik zal eens zoeken, heb er ook weleens een uit Duitsland laten komen.
Meestal koop ik er twee tegelijk, altijd handig voor volgende projecten.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Aurexx buizenversterkertje
Deze bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.nl/Alps-100K-A-x-2-Volu ... 3cb621ac45
Ligt voor 12 euro op jouw deurmat en heeft de oogjes !
Ligt voor 12 euro op jouw deurmat en heeft de oogjes !
Re: Aurexx buizenversterkertje
Dat is een behoorlijk verschil Robert, voor dergelijke prijzen kun je wel een voorraadje aanleggen. En ook nog met handige soldeeroogjes, dit lukt mij zelfs zonder brilletje
. Waarom moet hier alles toch zo duur zijn? 
Edit: Ik heb nog nooit iets gekocht via E-Bay, is dat een beetje te doen?
Edit: Ik heb nog nooit iets gekocht via E-Bay, is dat een beetje te doen?
Re: Aurexx buizenversterkertje
Bedankt voor de tip Robert.
Ik wel eens wat vaker gekocht via e-bay Rein.
Gaat meestal wel goed. Nadeel vind ik dat je een credit kaart moet hebben
om via pay-pal te betalen.
Had vandaag weer een mail van Aurexx.
Ze hebben heel veel kappen maar zijn allemaal beschadigd.
Ze gingen verder zoeken. Balen hoor
Heb het knopje besteld.
Ik wel eens wat vaker gekocht via e-bay Rein.
Gaat meestal wel goed. Nadeel vind ik dat je een credit kaart moet hebben
om via pay-pal te betalen.
Had vandaag weer een mail van Aurexx.
Ze hebben heel veel kappen maar zijn allemaal beschadigd.
Ze gingen verder zoeken. Balen hoor
Heb het knopje besteld.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Aurexx buizenversterkertje
Voor Paypal heb je tegenwoordig geen creditcard meer nodig geloof ik.
Ebay is mijn poort naar de rest van de wereld hoor. Echt super.
Ebay is mijn poort naar de rest van de wereld hoor. Echt super.
Re: Aurexx buizenversterkertje
Klopt. Tegenwoordig werkt het via je bankrekening.RobertD schreef:Voor Paypal heb je tegenwoordig geen creditcard meer nodig geloof ik.
Ebay is mijn poort naar de rest van de wereld hoor. Echt super.
En tegenwoordig bestel ik alleen maar via ebay
Re: Aurexx buizenversterkertje
Zou wel kunnen Barry.Barry2001 schreef:Kun je die beschadigde kappen niet schuren en spuiten Theo?
Maar ik heb de versterker nieuw gekocht.
Dan zou je toch geen beschadiging verwachten.
Wat E-bay betreft mijne heren ga ik even uitzoeken hoe dat in elkaar zit.

