Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door SSassen »

Chili Con Carne, da's lang geleden dat ik dat gegeten heb :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door dre »

waren ze zo vroeg bij je dan? :shock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Integendeel... Ik drink overigens wel bier maar ik vind het het lekkerste als het in een warm gerecht zit...
Ik wil het niet weten Jan... :roll:

:lol: :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door SSassen »

dre schreef:
waren ze zo vroeg bij je dan? :shock:
Ik ben toch overal vroeg bij? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door dre »

ik bedoel meer de pakketdienst...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door SSassen »

dre schreef:
ik bedoel meer de pakketdienst...... :mrgreen:
Weet je wat het is, als je echt *niet* op een pakket zit te wachten staan ze om 8:30u op de stoep (en bellen ze me dus uit m'n bed) en als je het eigenlijk gisteren moest hebben komen ze om vijf voor zes, of de volgende dag pas, altijd te laat dus. Ik had me dus voorgenomen dat ik er niet op zat te wachten :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door dre »

erg ondankbaar....... :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door Pjotr »

Ach, hij wil natuurlijk niet toegeven dat vanmorgen om 7 uur al achter de brievenbus met zijn tong uit zijn mond stond te popelen van ongeduld :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door SSassen »

dre schreef:
erg ondankbaar....... :lol:
Sorry :oops:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door dre »

beste machine trouwens!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door SSassen »

dre schreef:
beste machine trouwens!
Het is een beest, gebouwd in een tijdperk toen gereedschap ontworpen werd met de gedachte dat het lang, heel lang, mee moest gaan en niet kapot was te krijgen. Ik heb me laten vertellen dat de machine nog van Arno's z'n vader is geweest.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door Vinculum »

SSassen schreef:
ray5150 schreef:
SSassen schreef:
maar goed, ik kan moeilijk met de roller en een potje zijdeglans van de Action aan de slag gaan toch? :D
Waarom niet? :mrgreen:
Ik ken mezelf, dat gaat ondanks grondige voorbereiding niet aan mijn eisen voldoen en dan ga ik me er mateloos aan lopen irriteren.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Beetje jammer... Ik ben het nu ook aan het doen met mijn Epilogue's. Ook RAL 9010 Hoogglans wit.
zwolschemaloten
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 15:31
Locatie: zwolle

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door zwolschemaloten »

SSassen schreef:
Et voila! Toen waren de kasten in een ochtendje klaar :mrgreen:
kasten_nobudget_klein.jpg
Vanochtend kwam de bezorger van de TNT Post langs met een doos met daarin een bovenfrees met 18mm afrondfrees en de complimenten van dre en Arno (bedankt mannen!)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
wss een domme vraag, maar waarom had je nog een 18 mm frees nodig? aangezien je de gaten voor de speakers / basreflexpijp al gefreesd had.. :oops: bedankt voor de link naar dit topic trouwens!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door SSassen »

zwolschemaloten schreef:
SSassen schreef:
Et voila! Toen waren de kasten in een ochtendje klaar :mrgreen:
kasten_nobudget_klein.jpg
Vanochtend kwam de bezorger van de TNT Post langs met een doos met daarin een bovenfrees met 18mm afrondfrees en de complimenten van dre en Arno (bedankt mannen!)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
wss een domme vraag, maar waarom had je nog een 18 mm frees nodig? aangezien je de gaten voor de speakers / basreflexpijp al gefreesd had.. :oops: bedankt voor de link naar dit topic trouwens!
De 18mm (afrond)frees had ik nodig voor de afrondingen aan de zijkant, zie Sketchup plaatje in de eerste post.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
zwolschemaloten
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 15:31
Locatie: zwolle

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door zwolschemaloten »

got it!

trouwens uitgezonderd sketch-up nog andere leuke 3d ontwerp/teken programma's? ik vond hier geen topic over, maar doordat mijn laptop (vista) service pack 2 niet wil installeren, kan ik sketch-up niet installeren....
weetikveel!
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door weetikveel! »

Solid Works, Solid Edge en NX Unigraphics zijn pakket waar ik zelf mee heb gewerkt voor mijn opleiding. Maar is professioneel gericht en natuurlijk niet zo makkelijk te leren als Sketchup. Als je wilt kan ik je wel helpen met het maken van een of meerdere 3d modellen. Gerenderd ziet het er wat gelikter uit dan Sketchup. Ik heb wel tekeningen nodig met maten maar dat mag in 2d uiteraard.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door markbakk »

zwolschemaloten schreef:
maar doordat mijn laptop (vista) service pack 2 niet wil installeren....
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Vista ook met SP2 een drama blijft. Overigens had ik SkUp volgens mij ook onder niet-2-geservicepackte Vista's wel draaien. Heb je ook een oudere versie geprobeerd?
zwolschemaloten
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 15:31
Locatie: zwolle

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door zwolschemaloten »

ben bezig met andere (oudere) versie's te downloaden via http://www.versiondownload.com/download ... p/6.4.112/

(zag hier verder geen info voor welk besturingssysteem etc, dan maar op de trial and error manier! )

(edit) de tweede versie die ik installeerde werkt perfect! bedankt voor de tip (eigenlijk ook wel dom dat ik er zelf niet aan gedacht had :mrgreen: )

iig ik ben nu de komende uurtjes wel weer even zoet!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door b_force »

Ga je nog iets doen met mijn hippe variant van je filter Sander? 8)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door Henkjan »

Hé, Bart heeft een Avatar die al een stuk beter lijkt :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door Arno »

Henkjan schreef:
Hé, Bart heeft een Avatar die al een stuk beter lijkt :mrgreen: :wink:
:lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
Hé, Bart heeft een Avatar die al een stuk beter lijkt :mrgreen: :wink:
Alles is relatief Henkjan ... :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door meiborg »

Ach jongens, houdt toch je snavel ;)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door wouter »

b_force schreef:
Ga je nog iets doen met mijn hippe variant van je filter Sander? 8)
Ik ben benieuwd! Kun je die evt. posten of PB-en?

Ik ben ook aan de gang gegaan met boxsim, vooral om te werken aan de fase en piek rond 7kHz van de woofer...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave

Bericht door SSassen »

b_force schreef:
Ga je nog iets doen met mijn hippe variant van je filter Sander? 8)
Ik zal 'm even proberen, maar meer ook niet, teveel onderdelen voor de Nobudget benadering :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”